Exigențele celor aflați în căutarea unei locuințe sunt în mod clar diferite față de ultimii doi-trei ani.

La finele săptămânii trecute a avut loc, la Sala Palatului, Project Expo – primul târg imobiliar din 2015. Un moment perfect pentru a lua „pulsul” pieței rezidențiale la început de an! Care este atmosfera din piață, cum merg vânzările și cum arată, azi, așteptările și preferințele potențialilor cumpărători de locuințe: iată ce am încercat să aflăm atât de la organizatorii evenimentului, cât și de la expozanți.

The Park (5)

În general vorbind, în ianuarie și februarie se vând mai puține locuințe decât în alte luni, precizează Adina Pațilea, brand manager pentru Project Expo. O ciclicitate sezonieră dată de o stare de relativă „hibernare” a potențialilor cumpărători – cel puțin la nivel decizional. Pentru că, spune Pațilea, „clienți care să tatoneze piața sunt mai mulți decât anul trecut”.

Martie, o lună bună pentru achiziții
Meteorologic vorbind, primăvara a fost schimbătoare până acum. În imobiliare s-a dovedit însă cât se poate de hotărâtă, reușind să resusciteze interesul celor interesați de achiziția unei locuințe. Deși nu s-a terminat încă, luna martie poate fi considerată deja drept cea mai bună lună de vânzări pentru pentru ansamblul rezidențial The Park (foto 1), cu 11 unități contractate până la finele săptămânii trecute și câteva alte tranzacții în curs de finalizare, spune Adriana Bâzgan, reprezentant de vânzări pentru proiect. Spre comparație, de la momentul finalizării primului bloc, în primul semestru al anului trecut, media s-a situat la circa șase vânzări pe lună. Pe lângă efortul depus pe partea de promovare, oficialii companiei își explică această (neașteptată) majorare a cererii prin faptul că, după ce au „sondat” temeinic piața, mulți clienți sunt motivați, odată cu venirea primăverii, să ia, în sfârșit, o decizie de achiziție.

Dincolo de cel mai mic preț
Ajungând la preferințele cumpărătorului de azi, reprezentanții Hanner (compania lituaniană care dezvoltă ansamblul The Park) punctează un aspect interesant: „Spre deosebire de anul trecut, au venit oameni care au întrebat mai multe despre calitate decât despre preț. Au fost lead-uri mai calificate, n-au mai fost oameni care să întrebe doar care-i cel mai mic preț”. Atenția sporită acordată calității construcției, dar și factorului localizare, este dublată de disponibilitatea clienților de a depăși (uneori cu mult!) plafonul de preț impus de programul Prima Casă. Potrivit Adrianei Bâzgan, de la începutul acestui an, de cea mai mare popularitate s-au bucurat apartamentele cu trei și patru camere – căutate în special de familii cu unul sau mai mulți copii. Interesant este că valoarea de achiziție pentru acest gen de unități locative se situează în jurul a 95.000 de euro și, respectiv, 120.000 de euro.

Citește și:
Cererea și oferta se apropie: cumpărătorii ridică ștacheta de preț!
E clar: piața se schimbă, la fel și profilul cumpărătorului! Vezi cum

O piață susținută de „familiști”
Una peste alta, este cert că dezvoltatorii privesc cu optimism spre anul în curs, după cum recunoaște și Adina Pațilea. Dovadă și entuziasmul acestora de a demara noi proiecte sau alte faze de construcție ale unora deja începute. În cea din urmă categorie se încadrează și Hanner, care a demarat, în a doua jumătate a anului trecut, construcția celui de-al doilea bloc (dintr-un total de patru), ce va cuprinde 130 de apartamente (cu două, trei și patru camere). În condițiile în care acesta are ca termen de livrare al doilea semestru din 2015, spre vânzare mai sunt disponibile cam 15 unități locative deja finalizate (majoritatea garsoniere).

Printre proiectele aflate într-un stadiu incipient se numără însă ansamblul Flamingo Park (foto 2), din Corbeanca, ce ar trebui să ajungă la circa 1.000 de case, întinse pe un teren de 60 de hectare, la momentul finalizării. Pentru 2015, planurile companiei prevăd construcția a 40 de unități locative. „Avem solicitări și s-au pus în vânzare și loturi de teren pentru construcție în 2016. Începand din luna aprilie, se poate viziona construcția caselor deja contractate, pe cele trei structuri: lemn, metal și cărămidă”, spune Dragoș Cincă, managing director Flamingo Park.

Citește și:
„Visul american” pentru o casă la curte: viziunea unui antreprenor român care a visat de mic să urmeze exemplul vestic

La fel ca apropierea de parc și accesul facil către principalele puncte de interes ale orașului, se pare că mirajul vieții la curte, departe de poluarea și agitația urbană, este căutat cu precădere tot de familii: cupluri care au (sau își doresc) copii. Deschiderea bucureștenilor de a renunța la clasicul apartament în favoarea unei case cu ceva teren este tendința pe care mizează antreprenorul român – după cum dezvoltatorul lituanian își pune mai degrabă încrederea în atracția centrului.

Flamingo Park 2

Citește și:
Casă la preț de apartament – o oportunitate pe cale de dispariție? Vezi de ce!

2 răspunsuri la

“Cronică rezidențială de primăvară: Vânzările înfloresc, cumpărătorul iese din șablonul „Prima Casă””

  • As dori sa cumpar

  • doresc sa achizitionez o casa

Spune-ţi părerea