Cresc oportunitățile de achiziție în zone semicentrale și chiar centrale.

Dacă ai în plan să cumperi o locuință nou-construită în perioada următoare, o analiză a ofertei disponibile se poate dovedi un instrument extrem de util în procesul de luare a unei decizii. Important de luat în calcul sunt nu doar prețurile, ci și diferitele trenduri în dezvoltarea pieței.

Central Living apartments

Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță RealTime pentru Târgul Imobliar Național (tIMOn), prețul mediu de vânzare al apartementelor noi a consemnat un avans de 4,4% în ultimele cinci luni, de la 1.091 de euro pe metru pătrat util în noiembrie 2015, la 1.134 de euro pe metru pătrat în martie 2016. Analiza ia în calcul peste 4.600 de unități locative nou-construite din Capitală, cu una până la șase camere, aflate la prima vânzare (la dezvoltator). Din stocul locativ analizat, 52% sunt apartamente cu două camere, 24,7% cu trei camere, 18,8% sunt garsoniere, 4% au patru camere, iar 0,6% cinci sau șase camere.

Tendința de creștere a prețurilor este semnalată și de statisticile tIMOn. Astfel, comparativ cu ediția anterioară, prețul mediu al unităților locative promovate în cadrul târgului a crescut de la 59.000 la 62.000 de euro. „Este prima creștere a prețului mediu înregistrată în ultimii șapte ani, mai ales luând în considerare faptul că toți expozanții tIMOn sunt rugați să ofere vizitatorilor un preț promoțional pe perioada târgului”, explică organizatorii. Potrivit acestora, majorările se simt inclusiv pe segmentul locuințelor „low-cost”, dezvoltate în zonele periferice ale orașului, cele care au reprezentat „motorul” vânzărilor pe piața rezidențială în ultimii trei-patru ani.

„Trendul ușor crescător era vizibil încă din toamna anului trecut pentru anumite segmente de locuințe. Dacă ușoara creștere de prețuri ar putea fi pusă pe numărul mult mai mare al locuințelor din segmentul premium-lux, studiul realizat de către compania de consultanță RealTime, la comanda tIMOn, ne arată că trendul general al pieței este de creștere a prețurilor.”

Vlad Vlăsceanu, director tIMOn

Proiectele „boutique”, ultima modă
Spre deosebire de anii trecuți, în care o bună parte din oferta de locuințe noi era amplasată în zone periferice ale orașului, acum 70% din ofertele prezentate în cadrul tIMOn fac parte din ansambluri centrale și semicentrale, cu prețuri comparabile celor solicitate de proprietarii de apartamente vechi. Ba, mai mult decât atât, în cadrul târgului vor fi expuse în exclusivitate peste 30 de ansambluri rezidențiale de tip „boutique”. „Construcția de proiecte rezidențiale de tip boutique, cu un număr redus de apartamente, cel mai adesea personalizate pentru fiecare client și amplasate în zone ultracentrale și centrale din București, este un nou trend pe piața locală în ultimii ani. Astfel de proiecte vin să completeze oferta de pe piața rezidențială locală și sunt dezvoltate fie de investitori consacrați, fie de către persoane fizice române sau străine”, explică organizatorii evenimentului.

Potrivit reprezentanților tIMOn, pe piața bucureșteană sunt în constructie sau au fost finalizate peste 100 de astfel de ansambluri, dar care în total nu au mai mult de 1.000 de unități locative. Deși asemenea dezvoltări au un număr redus de locuințe (maximum 40 de apartamente), investițiile alocate sunt destul de ridicate, ajungând la câteva milioane de euro. Asta pentru că investitorii vor să dezvolte un proiect unic, nonconformist, care să se diferențieze pe piață, astfel că acordă o atenție deosebită arhitecturii, designului, dar și materialelor și finisajelor folosite.

Spune-ţi părerea