În vederea executării unei construcţii este obligatorie obţinerea autorizaţiei de construire. Autorizaţia pentru construcţie se eliberează de către primăriile aferente şi are la bază proiectul tehnic. Autorizaţiile de construire se emit de preşedinţii consiliilor judeţene, de primarul general al municipiului Bucureşti, de primării municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraşelor şi comunelor pentru executarea lucrărilor.

Autorizaţia de construire se emite în cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii, pe baza documentaţiei depuse la administraţia publică locală, care va cuprinde:
a) certificatul de urbanism;
b) dovada titlului asupra terenului şi/sau construcţiilor;
c) proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii;
d) avizele şi acordurile legale necesare, stabilite prin certificatul de urbanism;
e) dovada privind achitarea taxelor legale.

Certificatul de urbanism este actul de informare prin care administraţia publică locală face cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenurilor şi construcţiilor existente la data solicitării şi stabilesc cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite în funcţie de specificul amplasamentului, precum şi lista cuprinzând avizele şi acordurile legale, necesare în vederea autorizării. Certificatul de urbanism se va elibera în baza unei cereri care va cuprinde atât elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita certificatul de urbanism, cât şi elementele care definesc scopul solicitării. Certificatul de urbanism nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.

Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii este extras din proiectul tehnic şi se elaborează în conformitate cu conţinutul-cadru prevăzut de Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, în concordanţă cu cerinţele certificatului de urbanism, cu conţinutul avizelor şi al acordurilor cerute prin acesta, şi se întocmeşte, se semnează şi se verifică, potrivit legii.
Proiectele pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, precum şi proiectele tehnice, pe baza cărora se întocmesc acestea, se elaborează de colective tehnice de specialitate, se însuşesc şi se semnează de cadre tehnice cu pregătire superioară numai din domeniul arhitecturii, construcţiilor şi instalaţiilor pentru construcţii.

Executarea lucrărilor de construcţii se poate face numai pe baza proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie.

Autoritatea emitentă a autorizaţiei de construire va stabili o perioadă de valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii, interval în care solicitantul este obligat să înceapă lucrările. În această situaţie, valabilitatea autorizaţiei se extinde pe toată durata de execuţie a lucrărilor prevăzute prin autorizaţie, în conformitate cu proiectul tehnic.

Neînceperea lucrărilor ori nefinalizarea acestora în termenele stabilite conduce la pierderea valabilităţii autorizaţiei, fiind necesară emiterea unei noi autorizaţii de construire. În situaţia în care caracteristicile nu se schimbă faţă de autorizaţia iniţială, se va putea emite o nouă autorizaţie de construire, fără a fi necesar un nou certificat de urbanism.

În situaţia în care în timpul execuţiei lucrărilor, şi numai în perioada de valabilitate a autorizaţiei de construire, survin modificări de tema privind construcţia autorizată, care conduc la necesitatea modificării acesteia, titularul are obligaţia de a solicita o nouă autorizaţie. Pentru obţinerea noii autorizaţii de construire solicitantul va depune o documentaţie elaborată cu condiţia încadrării noilor propuneri în prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate şi numai în limitele avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia iniţială. În acest caz nu este necesară emiterea unui nou certificat de urbanism.

 

6 răspunsuri la

“Autorizaţie pentru construcţie”

  • Sunt in negocieri pentru cumpararea unui apartament intr-un imobil cu trei etaje constructie noua in Brasov. Apartamentul este cu trei camere o baie si bucatarie plus o terasa mare. Pe parcursul constructiei proprietarul si constructorul au micsorat terasa si au construit o incapere suplimentara cu destinatie bucatarie, fosta bucatarie urmand sa fie reamenajata ca a doua baie. Pentru cumparare am solicitat ca situatia existenta sa fie reflectata in documente respectiv autorizatie de constructie si documentatie cadastrala. Proprietarul afirma ca la constructiile noi, receptionate nu se poate cere o autorizatie noua de modificare a unui spatiu timp de cinci ani de la finalizare. Este adevarat sau nu? Multumesc!

  • Buna seara.Am o casa la tara stil vagon ,{ din caramida }si cand ploua intra apa sub casa si se umezeste peretele din spatele casei la un domitor.Ne-am gandit sa facem un hol in fata pe toata lungimea ,insemnand vreo 15 m.Trebuie autorizatie?Si proiect?.In proiectul respectiv se poate baga si alta costructie care nu are autorizatie dar este trecuta la primarie si se plateste impozit?Daca a mai trecut cineva prin asta as vrea sa-mi explice si mie pasii.multumesc si astept un rasp daca stie cineva si poate sa-mi rasp. sau cineva in domeniu

  • Buna seara ! Am cumparat un teren de 289m patrati cu un garaj pe ea . Garajul a fost trecut in C.F Am cerut extindere (adica : o locuinta ,incorporat in ea garajul P+M ) La mansarda proiectantul ne-a facut pe garaj un spatiu mort fara geam si fara acces pe ea, de 0.40cm din fata pina in spate care nu ar fi fost vertical cu garajul. Cind am sesizat a raspuns ca la terminarea casei se face un R.L.V si vom primi aprobare de folosinta ,urmind intabularea locuintei In partea respectiva am ca vecin o firma care are parcare de masini . Intre noi si vecin de la gard si pina la garaj am 1.50 , iar deasupra garajului trebuia sa las pina la 1.90 .ca sa am o camera si nu un hol nu am respectat proiectul VA ROG DIN SUFLET SA MA AJUTATI CU UN SFAT CUM SA PROCEDEZI Am fost in audienta la arhitectul sef . mi sa spus ca fac un so cu el nu a vrut sa inteliaga in ruptul capului problema mea . nu stiu cum sa fac. Va salut cu mult respect si astept un raspuns de la d-mneavoastra MULTUMESC ANTICIPAT ! IULIA DIN TIMISOARA

  • Trebuie sa va adresati primariei cu o notificare prin care ii avertizati ca veti face plangere penala pentru abuz in serviciu (poate chiar o atentionare catre DNA)… si instantei de judecata separat cu o cerere de obligare a autoritatilor la plata unor amenzi civile (de exemplu 1000 lei/zi de intarziere) pana la emiterea actelor solicitate.

  • Am un teren în Tm de412mp, 9,5m front stradal, urbanism P+m, vecinii nu i-mi dau acord pt calcan,ce pot face în continuare?

  • daca in cazul in care certificatul de urbanism a fost aprobat,avizele aferente din certificat au fost obtinute favorabil si am depus pt autorizatie de constructiesi nu am primit nici un raspuns in termenul de 30 de zile decat ca acel certificat de urbanism a fost eliberat gresit,adica foto 1/2000 a fost delimitata constructia gresit in plan,obligandu-ma a-mi redepune documentatia pt certificat urbanism.redepunand documentatia completa nu am mai primit nici un fel de raspuns in legatura de solutionarea actelor.adsesandu-ma instantei am obtinut o hotarare definitiva pri care obliga primaria sect 5 din buc. de care apartinea a-mi elibera certificatul cat si autorizatia,aceste acte depunandu-le in completare la documentatia de la primarie.trecant un an si jumatate si nu am primit nici pana la ora actuala nici un raspuns din partea primariei.ce ar trebui sa fac in continuare pt a-mi putea obtine acea autorizatie.daca exista vre-o rezolvare as avea rugamintea de a m-a putea indruma.va multumesc.

Spune-ţi părerea