Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 Decembrie 2009

Apartamente noi: pretul pe metrul patrat a scazut cu 45%

scris de Bloombiz in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 03 Decembrie 2009

Pretul mediu pe metru patrat al apartamentelor noi a scazut in medie cu 45% de al inceputul anului, a declarat, joi, in cadrul unei conferinte, directorul Targului Imobiliar National (TIMON), Vlad Vlasceanu.

Pretul mediu a scazut in medie cu 45% de al inceputul anului. Astfel, la inceputul anului 2009, pretul mediu pe metru patrat pentru locuinte prezente in targ era de 1400 d euro pe metru patrat plus TVA. In octombrie, s-a ajuns la un pret mediu de sub 900 de euro, iar la sfarsit de an pretul mediu al apartamentelor prezentate la TIMON continua sa fie sub 900 de euro pe metru patrat”, a spus Vlad Vlasceanu.

Acesta a mai spus ca, pe diferite tipuri de apartamente, scaderile medii de la inceputul anului sunt cuprinse intre 20% si 35%.

“Daca vorbim de vile in cadrul TIMON, la inceputul lui 2009 aveam 850 de euro, plus TVA, iar la sfarsit de an inregistram un pret mediu de sub 500 de euro“, a spus Vlasceanu.

De asemena, managing partner Real Time, Ion Catutoiu, a mai precizat ca in urma discutiilor purtate cu dezvolatorii acestia se asteapta ca preturile sa creasca in principal din cauza certificatelor energetrice precum si a faptului ca apartamentele nevandute, cu cat stau mai mult pe piata, produc dobanzi la banca.

“Exista premisele de crestere a preturilor, respectiv obligativitatea certificatului termic, cresterea TVA, precum si faptul ca un apartament care sta foarte mult la vanzare produce dobanzi la banca, iar dezvoltatorii vor incerca sa-si recupereze aceste sume”, a declarat Catutoiu.

“Cu siguranta nu am depasit perioada dificila. Cel mai greu in acest an a fost faptul ca nu s-au finalizat cele incepute”, a mai spus managing partner Real Time.

Totodata acesta a subliniat ca preturile minime inregistrate la sfarsitul acestui an sunt cel care pot fi suportate de dezvoltatori.

Profitul mediu este de 15 – 20%. O diminuare a preturilor ar insemna o marja mai mica de profit ceea ce va duce la imposibilitatea dezvoltatorilor de a-si plati furnizorii, utilitatile etc. Cine vinde cu 900 de euro pe metru patrat construit ori nu va finaliza proiectul niciodata si platesti un pret mic pe nimic, ori locuinta este nefunctionala”, a adaugat Catutoiu.

 

Articol preluat de pe bloombiz.ro

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe