Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 sept. 2012

Imobiliare de Romania. Episodul 2: (Ne)profesionistii

scris de Leonard M.

Din episodul anterior: Actorii pietei imobiliare, principalii beneficiari ai unei piete neprofesioniste, au fost identificati si demascati: dezvoltatorii, ziarele si site-urile de publicitate imobiliara, vanzatorii si cumparatorii privati care accepta aceasta stare, neasumandu-si responsabilitatea distingerii intre bine si rau.

Continuam astazi filmul “Imobiliare de Romania”, dedicand un capitol special agentiilor imobiliare. De ce spunem film si nu istorie cand ne referim la piata imobiliara romaneasca? Pentru ca istoria are cursivitate, epocile sunt bine determinate, exista fapte si eroi la care ne putem raporta. Imobiliarele din Romania au actori si povestiri. Evident, putem vorbi despre o evolutie in timp a pietei imobiliare luata ca ansamblu, insa intrigile, personajele si evenimentele de pe piata, urmeaza parca un scenariu bine stabilit, iar regia este de exceptie. Este de datoria noastra sa modificam scenariul pe parcursul desfasurarii filmului si sa transformam artisticul in documentar.

Agentiile imobiliare sunt actorii principali ai pietei imobiliare romanesti si depinde de ei daca vor juca un rol de Oscar, vor fi mereu actori in roluri secundare sau figuranti. Faptul ca pe piata imobiliara isi gasesc loc atat actorii principali-profesionistii, cei secundari si figurantii nu reprezinta o problema in masura in care publicul ii percepe corespunzator. Problema apare atunci cand figurantii cantaresc in ochii publicului mai mult decat actorii principali si, la final, exclama: ce film prost!

Imobiliarele din Romania au parcurs, sau mai bine zis ar fi trebuit sa parcurga,  mai multe etape spre emancipare si profesionalizare:

etapa de inceput– “etapa romantica”, asa cum am numit-o noi, cand imobiliarele reprezentau necunoscute atat pentru vanzatorii si cumparatorii de pe piata, cat si pentru practicantii acestei profesii; apar elemente primitive de promovare imobiliara;

etapa de crestere– perioada in care tot mai multe persoane se implica in fenomen; numarul agentiilor imobiliare creste; apare concurenta si se dezvolta publicitatea;

etapa de varf– corespunde boom-ului imobiliar din anii 2006-2008, cand se incheiau “tranzactii la secunda”

etapa de declin– criza imobiliara a taiat adanc in numarul agentiilor imobiliare; este perioada de restabilire a raporturilor de forte pe piata imobiliara; diversificarea ofertei, trainingul personalului, specializarea, reprezinta resurse prin care specialistii castiga tot mai multa cota de piata iar nespecialistii sunt inlaturati

etapa de relansare– va fi cu siguranta etapa specialistilor, a agentiilor imobiliare acreditate prin lege, a agentilor imobiliari brevetati, a unei piete imobiliare condusa de principii corecte de castig-castig, cu beneficii echitabile fata de toti actorii ei.

Va urma!

Echipa Blitz Imobiliare, Leonard M.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Ce strategie de lucru a adoptat rețeaua de agenții RE/MAX pentru când vom ieși din izolare

Agentul va utiliza echipament de protecție în interacțiunile directe cu clienții, pentru a minimiza riscurile de răspândire a virusului COVID-19. Pentru a răspunde la realitatea de după ieșirea din...

citește mai departe
Imobiliare.ro: În ciuda pandemiei, statisticile arată că există, chiar și acum, un interes solid pentru piața locuințelor

Deși evenimentele din plan social impun o stare de expectativă, cei aflați în căutarea unei case nu au dispărut, totuși, de pe fața pământului – este de așteptat ca,...

citește mai departe
De cât fac afaceri agenţiile de top din afara Capitalei

În marile oraşe ale ţării, miza jocurilor imobiliare este semnificativ mai mică faţă de Bucureşti. Capitala este, de departe, cea mai importantă piaţă imobiliară a ţării, marile companii de...

citește mai departe
Cum s-a adaptat la criză unul dintre marii consultanţi imobiliari de pe piaţa locală

În condiţiile scăderii drastice a volumului de tranzacţii, companiile imobiliare au fost nevoite să exploateze noi nişe de piaţă. În perioada de boom a real estate-ului autohton, o bună...

citește mai departe
Century 21 îşi schimbă strategia: de la vânzare de francize la achiziţia de agenţii de cartier

Compania intenţionează să-şi consolideze poziţia în zonele Pantelimon şi Titan din Capitală. Agenţia Century 21 Titan Park, coordonată de master francizorul pe România pentru brandul de origine americană, şi-a...

citește mai departe