Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
15 oct. 2012

Momentul oportun pentru achiziţia de birouri? Vezi ce caută cumpărătorii şi cât cer proprietarii

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Oferta de imobile cu destinaţie office se situează la un nivel dublu faţă de 2008, iar preţurile încep de la mai puţin de 1.000 de euro pe metru pătrat.

În ciuda perioadei de incertitudine ce caracterizează încă piaţa imobiliară, la nivelul Capitalei se resimte o creştere a interesului pentru achiziţia de clădiri de birouri. Potrivit companiei Esop Consulting, în ultimele şase luni solicitările pentru cumpărarea de astfel de active s-au majorat cu circa 20%. „Este un moment prielnic de cumpărare, deoarece numărul imobilelor disponibile este mai mult decât dublu faţă de 2008, iar preţurile sunt semnificativ mai avantajoase”, spune Alexandru Petrescu, manager al Esop Consulting.

24 de milioane de euro, cea mai scumpă clădire din Capitală
Potrivit datelor Esop, preţul de vânzare pe metru pătrat a unui spaţiu de birouri este cuprins între 829 de euro pe metru pătrat (pentru o clădire din sudul Capitalei) şi 5.000 de euro pe metru pătrat (pentru o vilă istorică ultracentrală). Cele mai multe oferte – circa 75% – se încadrează însă în intervalul 1.250 de euro pe metru pătrat şi 2.100 de euro pe metru pătrat. Cea mai ieftină proprietate ce poate servi ca spaţiu office este un birou de 63 de metri pătraţi, amplasat în complexul Sitraco din zona Unirii; acesta are un preţ cerut de 70.000 de euro. Pe de altă parte, cel mai mare preţ, de 24 de milioane de euro, îl are un centru de afaceri din zona Alba Iulia, cu o suprafaţă închiriabilă de 17.610 de metri pătraţi. Totodată, cea mai scumpă vilă amenajată pentru birouri costă opt milioane de euro, este situată în zona Romană şi dispune de 2.700 de metri pătraţi.

Focus pe imobile de dimensiuni medii
Cei mai numeroşi clienţi sunt firme din domeniul medical, din sectorul IT&C şi al serviciilor, care se află în căutarea unor sedii proprii. Majoritatea potenţialilor cumpărători sunt interesaţi de imobile cu suprafeţe medii, de până în 4.000 de metri pătraţi, şi dispun de bugete de maximum cinci milioane de euro. „În acest moment, suntem în discuţii avansate cu două companii din domeniul medical care caută să îşi cumpere sedii la bugete de trei-cinci milioane de euro. În rest, potenţialii cumpărători sunt firme sau persoane fizice care sunt interesate de spaţii mai mici, de 100-300 de metri pătraţi. Pe acest segment chiar am intermediat recent o tranzacţie”, subliniază managerul Esop.

Proprietăţile office, promovate „discret”
De cealaltă parte, oferta de spaţii de birouri scoase la vânzare este destul de consistentă. Potrivit Esop, la începutul lunii octombrie 2012, în Bucureşti erau disponibile spre achiziţie 100 de centre de birouri şi 124 de vile cu această destinaţie. Nu toate ofertele erau însă publice, o bună parte dintre vânzători apelând la mijloace mai discrete de promovare. „Multe din aceste proiecte sunt scoase la vânzare ca parte a strategiilor proprietarilor de eficientizare a portofoliilor de proprietăţi, o astfel de tranzacţie permiţând dezvoltarea sau finalizarea unui alt proiect al firmei”, explică Alexandru Petrescu.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe