Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
Chelaru Despina a întrebat

recuperare datorii intreținere

publicat pe 11 Jan 2019 in categoria Chiriași

avem un apartament caruia proprietarul a fost închis, ulterior am aflat de la mama sa că ANAFul are drept asupra apartamentului, m-am deplasat la ANAF, Circa Financiara și in str Expozitiei la cartea funciară, nimeni nu a vrut sa dea nici un detaliu, ne-am trezit după patru ani cu o hartie pusa pe usa blocului ca se face licitatie pt ap, nici de această dată nu mi-i s-a dat nici o explicatie, am apelat la un avocat care ne-a pretins sume exorbitante pentru posiblitpțile noastre tinând cont că noi a trebuit să suportăm permanent cheltuielile apartamentului, vă rog frumos spuneți-ne cum putem recupera măcar plata întreținerii, am înțeles că apartamentul a fost cumpărat, si noi cum ne putem recupra totuși restanțele, că de penalități ce să mai spunem, vă mulțumesc.

Oferă părerea ta:

Pentru a posta întrebări este necesar să fii autentificat.
Intră în contul tău sau crează-ți un cont nou pe imobiliare.ro

Sfaturi și păreri
3 răspunsuri de la experți 2 răspunsuri de la cititori
avatar
Nicoleta Olteanu a răspuns:
15 Jan 2019
  • imobiliare.ro

Din punctul nostru de vedere, speta descrisa de dumnevoastra presupune cel putin doua analize juridice de specialitate, foarte complexe. Cu totii incercam sa aducem lamuriri situatiilor prezentate in aceasta sectiune, insa aportul nostru nu poate inlocui consultanta si demersurile specialistilor in domeniu care isi asuma responsabilitatea de a se ocupa de caz. De aceea, este necesar sa apelati totusi la serviciile unui specialist in drept, chiar daca prima experienta nu a fost una pozitiva. Numai acesta, in urma studierii tuturor documentelor, va poate prezenta variantele pe care le mai aveti la dispozitie, daca exista unele.

O prima analiza se refera la etapa de executare / vanzare la licitatie a imobilului. Procedura aceasta, pentru a fi valida, trebuie sa indeplineasa anumite conditii impuse de lege. Printre acestea, se regaseste si publicitatea - toate actele trebuie sa fie vizibile / accesibile partilor implicate si tertilor. Un avocat va verifica daca toate criteriile de validitate sunt indeplinite, daca actele de procedura pot fi contestate. Aici mentionam ca fiecare actiune / contestatie are un termen de prescriptie. De aceea, este foarte important sa va adresati cat mai repede unui avocat.

Cea de-a doua analiza care trebuie efectuata se refera la actiunile dumneavoastra / asociatiei in vederea recuperarii creantelor. Ati notificat vechiul proprietar cu privire la datorii? Aveti dovada notificarilor? Ati incercat sa va inscrieti la masa credala? Ati inregistrat vreo somatie s.a. La aceste intrebari veti raspunde tot impreuna cu un avocat, pentru ca el va poate spune care dintre demersurile facute au valoare juridica, deci sunt recunoscute de institutiile statului. Legea sanctioneaza pasivitatea celorlalti creditori, deci, daca nu exista acte doveditoare cu privire la urmarirea sumelor restante, situatia se complica mult.

In final, reluam recomandarea de a apela la un avocat, este singurul care va poate ajuta. Nu ar trebui nici asteptat, pentru ca, in acest moment, timpul curge in defavoarea asociatiei. Eventual, pentru a evita costuri “exorbitante” inainte de recuperare, puteti cauta un specialist care lucreaza doar cu comision la succes.

Raporteaza

0

Chelaru Despina a răspuns:
14 Jan 2019

domnulee, cred ca nu am fost explicită nu avem de unde sa stim nimic, nimeni nu da nici o informatie, am inteles ca o dată scos la licitatie nu se mai trece de loc pe la asociația de proprietari

Raporteaza

0

Christian Tudorache a răspuns:
14 Jan 2019
  • Kastel Property Management (Kastel Estate)
  • Broker Imobiliar
  • Bucuresti

Din punctul meu de vedere ar fi indicat sa contactati notarul care a legalizat contractul de vanzare si sa intrebati daca exista adeverinta de la administratie privind datoriile existente, ulterior puteti face o sesizare privind procedura de semnare a contractului de vanzare la camera notarilor publici.

  • Rating răspuns 5/5
  • 1 evaluări
Chelaru Despina a răspuns:
11 Jan 2019

bună, eu sunt administratorul blocului, apartamentul a fost vândut deja prin ANAF, dar nimeni nu a intrebat administratoul și nici presedintele, am luat legătura cu persoana de la ANAF care s-a ocupat cu licitația și într-un mod agresiv a răspuns că nu este treaba noastră, problema este că nu avem cui să ne adresăm, are o datorie de aproape 14000 lei și nu am mai avut banii necesari să cooptăm un avocat

Raporteaza

0

Christian Tudorache a răspuns:
11 Jan 2019
  • Kastel Property Management (Kastel Estate)
  • Broker Imobiliar
  • Bucuresti

Buna ziua,
Din solicitarea dumneavoastra nu reiese daca sunteti (ati fost) chirias in apartament sau administrator al imobilului. Daca ati fost chirias in toata aceasta perioada conform codului civil, plata intretinerii si a facturilor de utilitati revine exclusiv in sarcina locatarului (chiriasului). Daca sunteti administratorul imobilului, vanzarea se poate efectua in baza documentelor solicitate vanzatorului, inclusiv adeverinta semnata de administrator/presedintele asociatiei de proprietar ca apartamentul nu are datorii la intretinere. Puteti verifica printr-o notificare/solicitare scrisa la notarul care a semnat contractul de vanzare.
Pentru intrebari suplimentare sau neclaritati puteti sa ne scrieti situatia exacta in care va aflati.
Va multumim pentru intelegere.

  • Rating răspuns 5/5
  • 1 evaluări