Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
5 oct. 2009

Targurile imobiliare iau locul agentiilor?

scris de Bloombiz in categoria Ştiri imobiliare

„Anul 2009 impreuna cu noile conditii ale pietei au determinat intreruperea activitatii pentru mare parte din agentiile imobiliare, dezvoltatorii alegand sa intre in contact cu publicul dorit prin participarea directa la targuri de profil”, a declarat, in exclusivitate pentru Bloombiz, Cristina Mardare, PR-ul evenimentului Targul National imobiliar.

Cate locuinte s-au vandut la TNI? Cate prin Prima Casa?

Un targ de anvergura TNI vine in ajutorul celor interesati de o achizitie imobiliara prin reunirea ofertelor de pe piata de profil. In acest mod, vizitatorul are posibilitatea de a compara in acelasi loc si in acelasi timp toate ofertele imobiliare si de a obtine informatii direct de la dezvoltatorii proiectelor.

Astfel, in acest caz, nu se poate vorbi despre numarul de locuinte vandute la TNI, ci mai degraba despre numarul de vizionari stabilite a avea loc in perioada imediat urmatoare evenimentului.

Pentru cele 85 de companii imobiliare care si-au prezentat ofertele in cadrul editiei de toamna a TNI din perioada 24-27 septembrie, perioada intensa de activitate incepe dupa terminarea targului, caci si-au stabilit peste 240 de vizionari.

TNI a reunit peste 300 de apartamente cu preturi incepand de la 27.500 EURO TVA inclus.

Ce tip de locuinta a fost cel mai cautat de catre vizitatori (garsoniere, apartamente, case, etc)?

La acest targ, am putut remarca doua tipuri de preferinte in cererile publicului ce corespund unui anumit profil al vizitatorului.

Astfel, persoanele tinere, cu studii superioare si venituri medii, ce nu detin neaparat un autovehicul au cautat in principal apartamente de doua camere situate in apropierea unei statii de metrou in timp ce cuplurile casatorite cu varsta medie peste 35 de ani, ce detin doua masini au solicitat oferte de case situate la marginea capitalei, in zone linistite ce detin ca si facilitati: gradinita, sala fitness, salon etc.

Cati dezvoltatori au participat acum fata de editia precedenta?

Din totalul de 85 de companii imobiliare prezente la targ, 58 au fost dezvoltatori, 22 agentii imobiliare si 5 institutii financiare. Daca ar fi sa comparam aceste cifre cu cele de la targurile din anul 2008, numarul de dezvoltatori este semnificativ mai mare.

Anul 2009 impreuna cu noile conditii ale pietei au determinat intreruperea activitatii pentru mare parte din agentiile imobiliare, dezvoltatorii alegand ca metoda de promovare si intrare in contact cu public targetat participarea directa la targuri de profil.

Rezultatele targului arata o revigorare a pietei imobiliare sau dimpotriva?

In calitate de organizatori ai evenimentului imobiliar, ne declaram multumiti de cum s-a desfasurat expozitia si de prestatia expozantilor nostri ce au dat dovada de profesionalism. Cert este ca, intr-un fel sau altul, tranzactiile imobiliare se realizeaza si s-a vazut o activitate sporita fata de perioada anterioara.

Cati vizitatori au participat la TNI? Au venit sa studieze piata sau direct interesati sa achizitioneze o locuinta?

Daca in trecut se inregistrau intre 10.000 si 15.000 de vizitatori, la aceasta editie s-au inregistrat 6.487 de vizitatori conform biletelor vandute la intrare si a invitatiilor contorizate.

Cu siguranta, aceasta a fost o editie de criza ce s-a resimtit atat in numarul de vizitatori cat si in numarul de companii expozante.

Targul National Imobiliar (TNI) a reunit, in luna septembrie, companiile ce sunt in continuare active pe piata, dand dovada de flexibilitate si capacitate de adaptare la noile conditii ale pietei si la posibilitatile reale ale clientilor.

Din discutiile cu acestia, calitatea vizitatorului TNI a fost superioara, in sensul ca au venit persoanele care isi pot permite sa plateasca un avans si indeplinesc deja conditiile necesare obtinerii unui credit bancar.

In plus, multi vizitatori s-au prezentat la targ cu „lectiile facute”, caci s-au documentat de pe site-ul evenimentului, despre companiile ce se regasesc la TNI, in ce zone au oferte si au venit in cadrul targului pentru a discuta direct cu dezvoltatorul mai multe detalii.

Altii isi stabilisera deja o zona anume in care si-ar dori sa locuiasca, stiau si suma maxima pe care banca le-o poate acorda si analizau ofertele in functie de finisaje si facilitati.

Care a fost cea mai importanta vanzare imobiliara? Dar cea mai ieftina?

Pentru ca nu se poate vorbi despre vanzari in cadrul targului, pot mentiona insa cel mai mic pret in cadrul expozitiei: o garsoniera pe litoralul bulgaresc la pretul de 9.750 EURO TVA inclus si cel mai mare pret: un penthouse in aceeasi locatie la pretul de 1.276.415 EURO TVA inclus.

Daca ar fi sa vorbim despre locatiile turistice din tara, preturile pornesc de la 27.500 EURO TVA inclus pentru o garsoniera in Brasov si ajung pana la 550.000 EURO TVA inclus pentru o vila in Breaza.

Preturile pentru locuintele in Capitala s-au situat intre 37.000 EURO TVA inclus (garsoniera Prelungirea Ghencea) si 312.000 EURO+ TVA (apartament 4 camere zona Palatului Parlamentului).

Ce strategii de preturi au adoptat dezvoltatorii, fata de editiile precedente?

In momentul de fata, toti dezvoltatorii se intrec in a crea oferte avantajoase si inedite pentru a atrage clientii.

Pornind de la varianta de discount valabil intr-o perioada limitata, oferta speciala pentru avans 50% sau plata cash, stimularea achizitiei unei locuinte s-a realizat si prin oferirea gratuita, in pretul apartamentului, de locuri de parcare, masini, mobilier sau chiar excursii in strainatate.

De asemenea, o parte din dezvoltatori accepta in prezent ca si avans o masina sau chiar o locuinta. Ultima „strigare” pentru realele oportunitati imobiliare va fi data abia in luna noiembrie, cand va avea loc si ultimul eveniment imobiliar al anului.

TNI Business – 12-15 noiembrie 2009 este evenimentul unde oferta va atinge maximul de flexibilitate si inovatie si unde potentialul cumparator real va avea de spus ultimul cuvant.

(material publicitar)

Articol preluat de pe bloombiz.ro

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe