vanzare-cumparareDeși cererea de locuințe este mai scăzută decât primăvara sau toamna, poți găsi totuși clienți dispuși să „bată palma”.

Pe măsură ce frigul se instalează tot mai confortabil pe străzile orașelor, te gândești poate că, odată cu ultimele zile de toamnă, s-au dus și sansele tale de a găsi un cumpărător pentru casa pe care o ai la vânzare – cel puțin în următoarele câteva luni.

Este adevărat că, pe timp de iarnă, interesul pentru achiziția de locuințe este mai scăzut comparativ cu primăvara sau toamna; nu este totuși cazul să „intri în hibernare”. „Nu există perioadă «moartă» pentru piață – decât în caz de cutremur sau război; întotdeauna sunt tranzacții”, spune Victor Zaharia, Managing Partner al companiei Move Real Estate. Acesta precizează că și în decembrie se vând locuințe, chiar dacă mai mult de jumătate din lună este „paralizată” din cauza sărbătorilor; există clienți care au căutat poate luni întregi o proprietate potrivită și sunt dispuși să încheie rapid o tranzacție, dacă găsesc ce își doresc. De asemenea, la început de an, sunt clienți care primesc dividende din diverse activități și ar vrea să investească banii în ceva. O lună chiar bună pentru vânzări în perioada de iarnă este februarie, pentru că atunci se concretizează tranzacții începute în decembrie sau ianuarie. „În februarie începe dezghețul”, spune Zaharia.

În perioada următoare așadar, nu te aștepta să-ți bată la ușă doar colindători sau musafiri – pregătește-te să primești și potențiali clienți. Potrivit reprezentantului Move Real Estate, există trei factori majori care influențează vânzarea unei proprietăți – iar aceștia sunt la fel de valabili pe timp de iarnă ca oricând altcândva:

1. Localizarea proprietății:
Este singurul factor dintre cei trei care nu poate fi schimbat. De regulă, cu cât amplasamentul proprietății pe care o ai de vânzare este mai bun, cu atât aceasta va fi mai atractivă. Totuși, prin „calibrarea” corectă a celorlalți doi factori, și o proprietate cu o localizare mai puțin favorabilă poate atrage atenția clienților.

2. Felul în care arată casa:
Potrivit lui Zaharia, deciziile pe care le iau oamenii sunt dictate în proporție de 90% de factori emoționali, la un nivel subconștient, iar apoi sunt justificate, prin argumente raționale, la nivel conștient. Acest „model” este valabil inclusiv când vine vorba de o decizie importantă, precum achiziția unei case. De aceea, ai grijă să nu „abdici” de la statutul de vânzător în perioada de iarnă; dimpotrivă: adu-ți aminte că rolul tău este să ajuți potențialii clienți să se imagineze locuind în casa pe care le-o oferi, creându-le o stare plăcută, de confort. Este important, așadar, ca în casă să fie cald (chiar dacă nu locuiește nimeni acolo), să fie curat, iar obiectele personale să nu se afle la vedere.

3. Prețul:
Mai ales în actualul context economic, prețul este, cel mai adesea, factorul care face diferența între o serie de proprietăți similare. Și pe timp de iarnă, este important să-ți ajustezi pretențiile la piață, ținând cont de faptul că, în această perioadă, prețurile sunt ceva mai scăzute. Pentru o cât mai bună „aliniere” la restul pieței, te poți consulta cu un broker imobiliar profesionist.

Citește și: Vrei să vinzi? 6 lucruri pe care un agent imobiliar profesionist le poate face pentru tine

2 răspunsuri la

“A venit iarna: pregătește-te să vinzi! 3 factori care influențează încheierea unei tranzacții”

  • Felicitari pentru articol. Destul de reusit, cu sfaturi de bun simt.

  • O recomandare, poza este foarte neinspirata, focusul e pe mana nu pe chei, unghiile sunt murdare

    Cu drag,

    IS

Spune-ţi părerea