Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
21 iun. 2016

3 piedici în calea vânzării unei case

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Sfaturi, Proprietari

Faptul că piața merge bine nu (mai) înseamnă că un client va fi dispus să cumpere orice, oricum.

De la începutul acestui an, rezidențialul autohton a trecut printr-o efervescență deosebită. Deși lucrurile s-au mai potolit de la intrarea în vigoare a legii dării în plată, interes pentru achiziții există încă, mai ales pe segmentul locuințelor pretabile pentru credite Prima Casă.

Imobiliare.ro îți prezintă însă câteva obstacole ce pot sta în calea tranzacționării proprietății tale, în ciuda contextului favorabil de piață:

casa si chei

1. Prețul prea mare:
Dacă ai o proprietate la vânzare de ceva timp, iar telefoanele se lasă așteptate, primul aspect la care ar trebui să te uiți este nivelul propriilor pretenții financiare – în raport cu zona, caracteristicile imobilului și condițiile oferite. Deși apetitul românilor pentru achiziții și-a revenit semnificativ în ultimii doi ani, puterea de cumpărare a acestora este încă una limitată. Astfel, potrivit unui studiu realizat recent de Imobiliare.ro, prețul este în continuare factorul cu cea mai mare greutate în ochii potențialilor clienți fiind luat în calcul de 76,9% dintre aceștia; pe locul al doilea se situează zona (cu o pondere de 53,7%), urmată de confortul imobilului (36,6%), de apropierea de utilități (33,7%) și de vechimea imobilului (21,4%).

2. Fotografiile nereușite (sau inexistente):
Același studiu relevă că mediul online reprezintă cea mai importantă sursă de informare pentru românii interesați de achiziții imobiliare, fiind urmat de recomandările cunoștințelor și prietenilor. Astfel, site-urile de profil reprezintă sursa de informare în care respondenții au cea mai mare încredere (50,5%), pe locul al doilea situându-se recomandările cunoștințelor și prietenilor (44,5%) și agențiile imobiliare (37,7%). Rețelele sociale reprezintă un mediu latent de informare imobiliară, fiind considerate demne de încredere pentru 10,5% dintre potențialii cumpărători. Potrivit datelor RE/MAX Europe, 81% dintre europeni își găsesc locuinţa visată în urma unei căutări realizate online.

3. Starea proastă a proprietății:
Achiziția unei locuințe este o decizie cu puternică încărcătură emoțională, astfel că prima impresie contează foarte mult pentru potențialul cumpărător. Dacă o proprietate nu duce lipsă de vizitatori, însă toți pleacă așa cum au venit, sunt șanse mari ca motivul să țină de casă în sine. Mai ales pentru locuințele vechi, o curățenie și igienizare generale ar trebui să fie reguli de „bun-simț”.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Prețurile apartamentelor în septembrie 2021: creșteri în majoritatea marilor orașe, dar se întrevede o tendință de stabilizare

În prima lună de toamnă, prețurile apartamentelor (noi și vechi) scoase la vânzare în România s-au menținut, ca medie la nivel de țară, la un nivel relativ constant comparativ...

citește mai departe
Cererea de spații într-un mare complex studențesc privat din Capitală s-a majorat cu 15% înainte de începerea noului an școlar

Pe fondul pandemiei, tinerii caută acum soluții de cazare ce oferă, pe lângă dotări și facilități, și un grad sporit de siguranță sanitară. Potrivit reprezentanților Genesis Property, compania care...

citește mai departe
Colliers: Pentru piața terenurilor, 2021 poate fi unul dintre cei mai buni ani de după 2008. „Retailerii și dezvoltatorii de rezidențial sunt mai activi ca oricând”

Potrivit companiei de consultanță, oferta de terenuri rămâne consistentă și vine din partea unor categorii diferite de vânzători. Din punctul de vedere al volumului tranzacțiilor, în care sunt incluse...

citește mai departe
Prețurile apartamentelor în august 2021. Cluj-Napoca face excepție de la tendința generală

În clasamentul variațiilor consemnate luna trecută în marile orașe, orașul de pe Someș se află la polul opus față de Capitală. Spre deosebire de cele trei luni anterioare, când...

citește mai departe
Trei antreprenori români visează ca litoralul autohton să devină atractiv pe tot parcursul anului, cum este și Coasta de Azur. Au în plan mai multe proiecte imobiliare în Neptun-Olimp

Marea, liniștea, climatul plăcut, susținute de facilitățile și serviciile de calitate, toate acestea sunt ingredientele unei „rețete” ce și-a dovedit deja viabilitatea în alte țări. Cătălin Scripcaru, Bogdan Căruntu...

citește mai departe