Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
25 mart. 2020

Adaptare rapidă la lucrul de acasă: „Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate planurile”

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Urmând recomandările autorităților, multe companii au permis deja angajaților să lucreze de acasă.

În momentul de față, cea mai mare parte a clădirilor de birouri din portofoliul Colliers International funcționează, dar la o capacitate redusă. Acest fapt arată că organizațiile din România au găsit soluții temporare de lucru de acasă pentru angajații lor într-un timp foarte scurt. Spre comparație, proiectele industriale aflate în administrarea companiei sunt operaționale la 100% din capacitate. În acest context, proprietarii de clădiri de birouri pot lua mult mai ușor măsuri care ar fi altfel dificil de implementat în condițiile unui grad maxim de ocupare a clădirii.

„Am construit un plan de continuitate specific acestei situații pentru clădirile pe care le administrăm. Pornind de la grija pentru sănătatea oamenilor din clădiri, am reglementat în acest plan nevoia de continuitate, de predictibilitate și de flexibilitate, mijloacele de comunicare digitală, sursele de informare și obligațiile de comunicare către partenerii noștri, precum și componența și responsabilitățile structurii de administrare. Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate planurile.”

Oana Adjudeanu, Deputy Head of Property Management, Real Estate Management Services, Colliers Internațional

 

Măsuri de siguranță recomandate

Printre măsurile de prevenire a răspândirii COVID_19 se numără o acțiune preventivă de dezinfecție prin nebulizare în toate spațiile comune ale clădirilor și, ideal, și în spațiile închiriate, împreună cu chiriașii, este primul pas recomandat, urmând măsurile și normele impuse de autorități din acest punct de vedere, potrivit consultanților Colliers International.

Totodată, igienizarea completă și revizia instalațiilor de încălzire și răcire (VCV) și centralelor de tratare și ventilare a aerului (CTA) sunt, și ele, recomandate. „Aceste operațiuni cresc gradul de eficiență a clădirii, dar și nivelul de igienă, atât de important în acest context. În această perioadă, echipa Colliers s-a mobilizat și se adaptează rapid cu soluții viabile pe care le implementăm zilnic”, spune Oana Adjudeanu, Deputy Head of Property Management în cadrul departamentului de Real Estate Management Services al Colliers Internațional.

În anumite situații, este recomandată și oprirea funcției de recirculare a sistemelor de tratare și ventilare a aerului. Aceste sisteme pornesc în unele cazuri doar o oră pe zi, până la revenirea chiriașilor în clădire. De asemenea, mai pot fi efectuate lucrări care, în mod normal, sunt programate în afara orelor de program, iar etajele goale pot funcționa pe modul „unoccupied”, pentru a reduce consumul și a asigura o temperatură minimă în spațiul respectiv.

Ca măsură suplimentară de protecție, în contextul epidemiologic actual, la schimbarea turelor, echipele de întreținere sau administrare nu trebuie să se mai suprapună și, astfel, să nu mai interacționeze direct. Consultanții Colliers recomandă și intensificarea rondurilor de dezinfecție a suprafețelor din interior, operațiunile putând fi efectuate rapid, mai ales când clădirea nu este ocupată.

Citește și: Când teleworking-ul devine o necesitate: 5 sfaturi pentru a te adapta mai ușor lucrului de acasă

Clădirile pot intra și în „conservare”

Nu în ultimul rând, în această perioadă în care o mare parte dintre angajații companiilor chiriașe lucrează din afara biroului, proprietarii opta chiar pentru punerea în conservare a clădirilor în care chiriașii au implementat sistemul de lucru de acasă în procent de 100%. Potrivit consultanților Colliers, ei vor contribui, astfel, la limitarea riscurilor epidemiologice și vor asigura optimizarea utilizării resurselor, cu efecte asupra costurilor de management ale clădirii.

„Astăzi ne desfășurăm activitatea în condiții speciale și alegem să vorbim despre aceste recomandări de bună practică pornind de la experiența extinsă a colaboratorilor noștri și a echipei Colliers de Property Management. De la declanșarea acestei situații speciale analizăm, atât la nivelul echipei Colliers în ansamblu, cât și la nivelul echipelor de proiect, diferite scenarii, de la funcționarea în regim redus sau de conservare, până la închiderea completă pe fondul unor posibile decizii ale autorităților și redeschiderea ulterioară, încercând să documentăm și să pregătim cât mai multe posibile acțiuni. Totodată, încurajăm proprietarii de clădiri, chiriașii și colaboratorii să eficientizeze resursele și chiar să direcționeze echipele către acele zone din societate în care este cea mai mare nevoie de ele, pe activități care pot contribui la supraviețuirea business-ului și la sprijinirea societățiii în ansamblu.”

Alexandru Atanasiu, Associate Director, Real Estate Management Services, Colliers International

 

Despre Colliers International:
Ca parte a serviciilor de property management, echipa de Real Estate Management Services a Colliers gestionează relația dintre proprietar, furnizori și chiriași actuali sau potențiali, oferind servicii integrate, de la supervizare operațională, servicii financiare și raportare către proprietar, precum și consultanță pentru crearea de comunități la nivel de proiect.
 
Portofoliul total administrat de companie ajunge la aproape 550.000 de metri pătrați de spații industriale și de birouri și include proiectele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri deținut de Adam America, portofoliul de birouri deținut de Smartown Group, Allianz Office Building Brașov și Vox Technology Park din Timișoara, precum și trei parcuri industriale în Timișoara, Brașov și Arad și parcul industrial ELI Park 1 dezvoltat de Element Industrial în nordul Capitalei.
Părerile cititorilor
2 păreri
  • Crossppoint: O treime din companiile bucureștene și-au reluat activitatea la sediu. Până la sfârșitul verii, mai bine de jumătate dintre angajați pot reveni la birou -Ştiri imobiliare, Ştirea zilei – ImoExpert

    […] Adaptare rapidă la lucrul de acasă: „Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate… […]

  • Starea de urgență se prelungește cu încă o lună. Q&A: Ce poți și ce nu poți să faci în perioada aceasta dacă ai o nevoie imobiliară? -Ştiri imobiliare, Sfaturi, Ştirea zilei – ImoExpert

    […] Citește și: Adaptare rapidă la lucrul de acasă: „Asistăm la o mobilizare exemplară a companiilor, pe toate… […]

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe