Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
2 Oct 2017

Apartamentele executate silit, cu 57% mai ieftine decât cele de pe piața liberă!

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Ştirea zilei

Primul semestru din 2017 a marcat o creștere importantă a numărului de oferte scoase la licitație.

Se știe că principalul punct de atracție al imobilelor executate silit este cel financiar, dat fiind că acest tip de proprietăți pot avea prețuri semnificativ mai mici comparativ cu cele practicate pe piața liberă. Datorită acestui fapt, astfel de achiziții pot reprezenta o reală oportunitate pentru cumpărătorii cu buget limitat – dar nu numai.

apartamente executate silit cu 57% mai ieftine decat pe piata libera

Datele centralizate de Analize Imobiliare, platforma de real estate intelligence dezvoltată și susținută de Imobiliare.ro, relevă o discrepanță notabilă între prețurile proprietăților executate silit de pe portal și ale celor tranzacționate pe piața liberă în primul semestru al acestui an. Luând ca exemplu Bucureștiul, ecartul dintre cele două categorii de imobile este de minimum 30%, ajungând însă la un maximum de 70%, în funcție de sectorul de piață analizat.

Pe segmentul rezidențial, cea mai mare diferență de preț (pe metru pătrat), respectiv 57%, este valabilă în cazul apartamentelor – de la 1.166 de euro pe metru pătrat pe piața liberă, la 503 euro pe metru pătrat în cazul executărilor silite. Casele și vilele scoase la licitație sunt cu 31% mai ieftine (de la 1.250 la 866 de euro pe metru pătrat), iar terenurile cu 35% (de la 1.083 la 707 euro pe metru pătrat). Pe de altă parte, cea mai mare diferență de preț, respectiv 71%, se înregistrează pe segmentul spațiilor comerciale din Capitală (de la 1.656 la 474 de euro pe metru pătrat).

Doar 2 din 10 case în capitale de județ

La nivel național, apartamentele au cel mai ridicat preț mediu pe metru pătrat dintre toate tipurile de proprietăți executate silit, respectiv 488 de euro pe metru pătrat; acestea sunt urmate de birouri (386 de euro pe metru pătrat), case (368 de euro pe metru pătrat), spații comerciale (314 euro pe metru pătrat), spații industriale (173 de euro pe metru pătrat) și, în cele din urmă, de terenuri (33 de euro pe metru pătrat). Din perspectiva prețului unitar, apartamentele sunt însă, de departe, cel mai ieftin tip de imobile, având, de regulă, cele mai reduse suprafețe.

Discrepanța ce poate fi observată la nivel național între prețul apartamentelor și cel al caselor executate silit poate fi explicată prin faptul că doar 19% din ofertele din cea de-a doua categorie sunt situate în reședințele de județ, restul de 81% aflându-se în afara acesora. Astfel, proprietățile aflate în capitale de județ sunt cu 1,6 ori mai scumpe decât cele din alte localități – 502 euro pe metru pătrat, față de 304 euro pe metru pătrat.

Terenurile: cea mai mare cotă de piață, ca valoare

Comparativ cu a doua jumătate a anului precedent, numărul imobilelor scoase la licitație pe Imobiliare.ro s-a majorat cu 156% în primul semestru din 2017. Cele mai mari creșteri au avut loc pe segmentele de piață mai slab reprezentate, anume spații comerciale (+569%), spații industriale (+528%) și birouri (+277%); pe de altă parte însă, numărul ofertelor de case executate silit a consemnat un avans de 155%, în vreme ce numărul apartamentelor și al terenurilor scoase la licitație este mai mare cu 133% și, respectiv, 131%.

Din totalul proprietăților executate silit scoase la vânzare pe Imobiliare.ro în primul semestru al acestui an, segmentul rezidențial deține o cotă de piață majoritară, respectiv 90%, aceasta fiind împărțită între case (33,5% din total), apartamente (28,6%) și terenuri (27,8%). Restul de 10% din total este reprezentat de segmentul comercial, compus din spații comerciale, spații industriale și birouri.

Din punctul de vedere a valorii de piață, segmentul terenurilor conduce detașat în cadrul secțiunii de licitații de pe Imobiliare.ro, cu o pondere de 38% din total; pe următoarele locuri se situează ofertele de case (28,1%), spații comerciale (11,2%), apartamente (10,7%), spații industriale (10%) și birouri (1,6%). Este interesant că, deși segmentul comercial deține o pondere de doar 10% din numărul de imobile executate silit în primul semestru din 2017, valoarea cumulată a acestora ajunge la 23% din total.

Părerile cititorilor
6 păreri
  • Sorin

    Din păcate și aici există corupție. Cele mai bune oferte nu sunt pentru toată lumea ci doar pentru acoliții executorului judecătoresc.

  • vali

    Perfect ancorat in realitate comentariul de mai sus.

  • Cristian

    Si totusi 6 persoane dau like in acest moment la acest „articol”.

  • Vali

    Foarte bine punctat mai sus.Am crezut si eu in „visul acesta ” si debitorul a câștigat în instanță anularea actelor premergătoare licitației si a continuat cu cele după adjudecare…
    Acum stau de 2 ani în procese si nu pot profita de banii ce i-am investit.
    Apropo de evaluările supraevaluate luate de pe internet de către evaluatori băncilor când toată lumea știe că una se cere pe imobil si alta e realitatea la notariat.
    Plus ca executorul respecta procedura de vanzare cu reducerea de 50% a imobilului si bancile vor chiar si 80-90% din evaluarea lor.
    Asa ca nu toate sunt roz pe internet amici.

  • Ștefan Anghel

    Ceea ce nu menționați dumneavoastră in articol sunt riscurile pe care si le asuma o persoana care adjudeca un astfel de imobil. Daca in cazul terenurilor lucrurile sunt clare, „ce vezi e ce primesti”, in cazul apartamentelor si al caselor situația e cu mult diferită.
    Accesul in apartamente ( case ) este aproape imposibil înainte de licitație, nimeni nu garantează ( nici măcar nu comunica, de fapt) starea in care se găsește imobilul iar la eliberarea voluntara a imobilului de către debitor sansele sunt ca acesta sa ia absolut totul , aceasta situație generând costuri suplimentare ( daca pleacă si ia lustra, nu e nici o tragedie – daca pleacă si ia centrala, apartamentul fiind debranșat, tocmai au apărut costuri suplimentare de 1500-2000 de euro).
    Suna bine, cu 40-50% mai ieftin însă, in realitate, costurile sunt doar cu 5-10% mai mici , aceasta diferenta in bani fiind însă din plin compensata cu „nervi ” si stres.
    Majoritatea licitațiilor pornesc de la 75% din valoarea evaluată a imobilului ( de multe ori supra evaluat) , cele reduse cu 40-50% fiind foarte rare.
    Concluzia e una singura : subiectul e bun pentru un articol însă realitatea , din păcate, nu este atat de frumoasa ( e România , credeți ca daca asemenea „afaceri” ar fi atat de grozave ar mai ajunge pana la „publicul larg”?)

  • ivanciu Victor

    Vrea sa cumpar si eu un apt. cu 2 camere ori garsoniera.
    Asta dupa ce imi iese situatia civila, divortul din 1996, fara probleme…astept.
    Victor

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Noi AMENINȚĂRI pentru piața imobiliară în 2018: déjà-vu 2008?

2018 a început sub auspicii cât se poate de pozitive pentru piața imobiliară autohtonă, atât din punctul de vedere al apetitului pentru achiziții, cât și, implicit, din cel al...

citește mai departe
Majorări pe linie la prețurile apartamentelor în mai 2018!

În urma unui salt de 5%, în mai 2018 un nou oraș a reușit să depășească „pragul psihologic” de 1.000 de euro pe metru pătrat util în ceea ce...

citește mai departe
Investițiile în locuințe în 2018: randamente de la 5% la 25% pe an!

Pe fondul dobânzilor mici oferite de depozitele bancare, popularitatea investițiilor imobiliare (în locuințe) a crescut – inclusiv în primele luni din 2018. Rata de câștig oferită de asemenea „afaceri”...

citește mai departe
Despre puterea de cumpărare și achiziția de locuințe la români

Comparativ cu alte popoare europene, puterea de cumpărare a românilor este destul de scăzută – cu toate acestea, însă, interesul pentru achiziția de locuințe este în creștere. Potrivit unui...

citește mai departe
Cunoaște-ți cumpărătorul: cum să vinzi cât mai repede o casă celor din generația Y!

Una dintre primele întrebări pe care și le pune un om de marketing atunci când vrea să vândă ceva este: „Cui mă adresez?”. Tot de aici ar trebui să...

citește mai departe