Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
9 iun. 2011

Bătălia megamallurilor, la final? Dezvoltatorul Colosseum: „Ar fi o sinucidere să mai construiască cineva un asemenea proiect”

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

Cel mai mare centru comercial din România şi din Europa se pregăteşte pentru începerea lucrărilor de construcţie în partea de nord-vest a Bucureştiului.

Începând cu anul 2008, când a fost deschis primul centru comercial-gigant al Capitalei – Băneasa Shopping City -, piaţa de profil s-a caracterizat printr-o goană continuă după „cât mai mult”. Dezvoltatorii care au urmat au încercat la rândul lor să construiască proiecte de dimensiuni considerabile. Au urmat astfel Afi Palace Cotroceni, cu o suprafaţă închiriabilă de 76.000 de metri pătraţi, deschis în 2009, iar apoi centrul comercial Sun Plaza, cu o suprafaţă de 81.000 de metri pătraţi, care a fost inaugurat în 2010.

Arterele comerciale de lux din Bucureşti într-un singur loc
Acum se află însă în pregătire un nou proiect, ce ameninţă să doboare recordul deţinut până acum de Sun Plaza. Este vorba despre The Colosseum, promovat ca cel mai mare mall din Europa, nu doar din România. Acesta va avea la finalizare o suprafaţă de 137.000 de metri pătraţi şi va cumula o investiţie de circa 300 milioane de euro. Dezvoltatorul acestui centru comercial crede că bătălia pentru cel mai mare centru comercial va trebui să se termine aici. „Ar fi o sinucidere economică să mai construiască cineva un proiect de asemenea dimensiuni”, crede Panico Panayi, preşedintele companiei Nova Imobiliare. Acesta spune că The Colosseum este conceput ca un centru de cumpărături regional, menit să deservească o arie de 16 kilometri de jur împrejurul mallului. În opinia sa, celelalte malluri bucureştene au un profil local şi, ca atare, nu pot satisface toate nevoile cumpărătorilor.

Potrivit lui Panayi, în momentul de faţă Bucureştiul nu are cu adevărat artere comerciale – astfel, Calea Victoriei sau Bulevardul Magheru nu se ridică la înălţimea cerinţelor unui retailer de lux. În aceste condiţii, investitorul intenţionează să „mute” aceste artere comerciale de lux în mallul pe care îl construieşte. În opinia sa, piaţa de retail se află în proces de revenire, iar până în 2014 se va întoarce la vechile sale obiceiuri de consum.

Investiţie de 350 milioane de euro
The Colosseum se va întinde pe un teren de circa 62 de hectare, situat pe Şoseaua Chitila, şi va necesita o investiţie de circa 350 milioane de euro (incluzând aici o zonă de retail şi infrastructura). Mallul va avea forma unui triunghi, laturile figurii fiind reprezentate de trei „bulevarde” interioare: unul va fi destinat brandurilor de lux, precum Gucci sau Louis Vuitton, altul va fi targetat asupra brandurilor „populare”, pentru clasa de mijloc, în vreme ce altul va fi destinat articolelor de fashion pentru tineri.

Prima etapă a proiectului constă într-o zonă de retail, ce va avea o suprafaţă de 53.000 de metri pătraţi şi va cumula o investiţie de circa 42 de milioane de euro. Construcţia acestei faze a început în septembrie anul trecut, iar ea va fi inaugurată în noiembrie 2011. Zona comercială este închiriată în proporţie de 70% şi include ancore precum Leroy Merlin (primul magazin din România), un hipermaket Carrefour (cu o suprafaţă de 8.000 de metri pătraţi), precum şi un magazin Altex.

Termen final de predare: 2016
Construcţia mallului propriu-zis va începe în primăvara lui 2012. Reprezentanţii companiilor de consultanţă care se ocupă de închiriere – King Sturge şi Jones Lang LaSalle – spun că au deja retaileri interesaţi de închirierea unor spaţii comerciale în cadrul proiectului, dar că vor începe negocierile cu ei abia după finalizarea zonei de retail. Până în primăvara anului viitor, dezvoltatorul estimează că va fi atins un grad de închiriere de 70% pentru prima etapă de dezvoltare a mallului. Această fază va viza construcţia unei suprafeţe de 50.000 de metri pătraţi, va cumula o investiţie de circa 90 milioane de euro şi va fi predată în 2013. A doua etapă va avea o suprafaţă de circa 93.000 de metri pătraţi, va necesita o investiţie de circa 200 milioane de euro şi va fi livrată, potrivit estimărilor, în anul 2016.

Părerile cititorilor
1 părere
  • Alex S

    Acel Sun Plaza in nici un caz nu este mai mare ca AFI Palace. Poate o avea parcare mai mare, dar inauntru nu e sigur.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Studiu: Cum spun românii că-și vor schimba obiceiurile pe fondul noilor „măsuri de relaxare”. „Instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate”

Oamenii își doresc să iasă mai mult în parc, să facă mai multă mișcare, dar și să meargă în vacanţe în interiorul ţării. Cele două luni de izolare și...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe
Prin atragerea a opt retaileri locali, ERA Shopping Park Oradea îşi creşte gradul de ocupare la 95%

Noile magazine activează pe segmentele de food şi fashion şi însumează o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi. În al doilea trimestru al acestui an, centrul comercial ERA Shopping...

citește mai departe
Retailul autohton oferă randamente mai mari decât Franţa, Marea Britanie, Cehia sau Polonia. Totuşi, investitorii nu vor să cumpere aici

Cererea pentru proprietăţile de retail de cea mai bună calitate din Europa Centrală a ajuns la cel mai ridicat nivel din 2008 încoace. Potrivit unui studiu de piaţă realizat...

citește mai departe
Retailerii internaţionali menţin chiriile spaţiilor comerciale la cote ridicate

Din al doilea trimestru al anului trecut, preţurile cerute de proprietarii spaţiilor de retail au început să se stabilizeze. Piaţa autohtonă de retail este printre primele segmente imobiliare ce...

citește mai departe