/

Cât ar da pe o casă patru din zece bucureşteni

Un apartament cu o suprafaţă nu mai mare de 60 de metri pătraţi reprezintă idealul „de criză” al majorităţii românilor. În momentul de faţă, cele mai multe tranzacţii din piaţă au loc prin intermediul programului Prima Casă. Preferinţele de cumpărare ale românilor ilustrează din plin această tendinţă. Potrivit unui studiu de piaţă realizat de Expo […]

Un apartament cu o suprafaţă nu mai mare de 60 de metri pătraţi reprezintă idealul „de criză” al majorităţii românilor.

În momentul de faţă, cele mai multe tranzacţii din piaţă au loc prin intermediul programului Prima Casă. Preferinţele de cumpărare ale românilor ilustrează din plin această tendinţă. Potrivit unui studiu de piaţă realizat de Expo Events, compania care organizează târgul imobiliar Project Expo, 43% dintre bucureştenii aflaţi în căutarea unei locuinţe consideră că un apartament ideal ar trebui să aibă o suprafaţă de circa 60 de metri pătraţi, să fie localizat într-o zonă semicentrală şi să coste până la 60.000 de euro. Pe de altă parte, 29% dintre respondenţi consideră că un apartament cu trei camere, situat într-un bloc dintr-un cartier semicentral, se potriveşte cel mai bine nevoilor lor. Această categorie de cumpărători nu ar fi dispuşi însă să plătească mai mult de 70.000 de euro pentru o asemenea proprietate. Potrivit studiului Project Expo, doar 7% dintre potenţialii cumpărători ar prefera un apartament cu patru camere, iar preţul maxim pe care ar fi dispuşi să-l accepte ar fi 80.000 de euro. În acelaşi timp, 9% dintre căutătorii de locuinţe ar opta pentru o garsonieră, în vreme ce 12% ar prefera o casă sau o vilă.

Anunţurile online, cea mai frecventă modalitate de căutare
În ceea ce priveşte perioada de căutare a unei locuinţe, 54% dintre respondenţii care au făcut deja o achiziţie au declarat că au prospectat piaţa timp de opt luni în acest sens. Totodată, 18% dintre vizitatorii târgului Project Expo au căutat între 12 şi 18 luni, iar 26% au analizat ofertele timp de jumătate de an. Doar 2% dintre repondenţi au cumpărat o proprietate după mai puţin de o lună de vizionări.

Potrivit studiului citat, anunţurile imobiliare online reprezintă modalitatea de căutare preferată de cea mai mare parte a buucreştenilor. Astfel, 78% dintre clienţi se adresează agenţiilor imobiliare, dar în acelaşi timp cumpără ziarele cu anunţuri de profil, accesează internetul, sunt abonaţi la diferite site-uri imobiliare, consultă presa pentru a afla evoluţia pieţei şi participă la târgurile imobiliare. “Toate acestea demonstrează că românii au căpătat deja o educaţie în ceea ce priveşte achiziţia unei locuinţe, nu mai cumpără fără o puternică cercetare de piaţă în prealabil. Mai există şi o categorie specială de cumpărători, care nu sunt presaţi de timp şi care aşteaptă apariţia discounturilor sau a ofertelor speciale pentru locuinţele de care sunt interesaţi”, subliniază Sorin Săraru, managing partner Project Expo.

Adriana DrăgușinEditor · Imobiliare.ro