Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
30 oct. 2017

Ce au în comun un IT-ist, un blogger și un artist? Biroul „la minut”!

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Lifestyle

Mediul de lucru tradițional nu răspunde tuturor cerințelor actuale ale pieței forței de muncă.

Te gândești să pornești o afacere, însă costurile asociate cu închirierea și amenajarea unui sediu te sperie – chiar dacă îți dai seama că ai nevoie, cel puțin din când în când, de un birou cu totul pus la punct? O soluție la îndemână ar fi închirierea unui spațiu potrivit nevoilor tale doar atunci când ai nevoie.

Birou modern nou

Codrin Matei, Managing Partner, Head of Office Agency, Capital Markets and Business Development în cadrul companiei de consultanță Crosspoint, observă că perioada minimă de închiriere pentru un spaţiu de birouri, respectiv trei ani, poate fi un factor prohibitiv pentru multe start-up-uri. „Mulţi dezvoltatori din străinătate au observat tendinţele contemporane şi nevoile pieţei, astfel încât s-au adaptat rapid şi au creat spaţii care pot fi închiriate zilnic, pe o lună sau câteva luni, spaţii care vin echipate cu dotări de bază pentru a conduce o afacere mică, cum ar fi copiatoare, imprimante, aer condiţionat, secretariat, birouri, dulapuri cu cheie, bucătărie echipată complet, automate de cafea etc, fiind o alternativă accesibilă pentru firmele mici, aflate la început”, explică acesta.

Bucureștiul, vârf de lance pe o piață la început de drum

Potrivit datelor Crosspoint, spaţiile de birouri de tip instant și coworking reprezintă încă un concept nou, în curs de dezvoltare pe piaţa autohtonă, acestea deținând o pondere de 1% din totalul stocului office local. Majoritatea spaţiilor de acest tip sunt disponibile în Bucureşti, Capitala reunind peste 28.000 de metri pătrați închiriabili, adică aproape 84% din totalul spaţiilor de acest tip disponibile în ţară.

Previziuni de creștere

Reprezentanții industriei IT&C sunt cel mai frecvent întâlniți clienți pentru acest gen de spaţii, start-up-urile şi liber-profesioniştii ocupând cele mai multe dintre hub-urile disponibile, pe următoarele locuri situându-se editorialiştii independenţi, bloggerii şi artiştii. Având în vedere contribuţia din ce în ce mai mare a sectorului IT la PIB-ul din România şi tendinţele globale care încurajează firmele mici şi practicarea activităţilor independente, specialiştii Crosspoint sunt de părere că stocul de spaţii coworking va creşte treptat în următorii ani.

„Spaţiile de coworking au devenit o tendinţă globală şi prind contur şi în România, având în vedere creşterea numărului de antreprenori şi caracteristicile generaţiei Millenials, care apreciază ideile inovatoare, libertatea şi socializarea. Spaţiile de coworking combină independenţa specifică liber-profesioniştilor cu amenajarea completă şi sentimentul de comunitate proprii lucrului într-un birou clasic. Este o alternativă benefică la cabinele tradiţionale pentru angajaţi, evitând de asemenea izolarea implicită şi s-a dovedit a fi avantajoasă pentru desfăşurarea unei afaceri.”

Codrin Matei, Managing Partner, Head of Office Agency, Capital Markets and Business Development în cadrul Crosspoint

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au mers vânzările de imobile în cele trei luni de „izolare”. Cele mai active județe din România, sub lupă

În ciuda restricțiilor de circulație, activitatea de tranzacționare s-a majorat în fiecare lună într-unul dintre aceste județe. Măsurile impuse de reprezentanții statutului pe fondul epidemiei de COVID-19 au fost...

citește mai departe
Viața la casă, un vis frumos în izolare. Acestea sunt cele mai căutate proprietăți

Pandemia de coronavirus ne-a făcut să apreciem mai mult ca niciodată confortul de acasă. Izolați între patru pereți parcă ne-am schimbat prioritățile. Am văzut cât de important este să...

citește mai departe
Un grup italian investește 80 de milioane de euro într-un ansamblu rezidențial de 1.300 de unități în Timișoara

Lucrările de construcție au început la finalul anului trecut, iar primele clădiri din cadrul complexului urmează a fi predate în primăvara anului 2021. FRI-EL Buildings, parte a grupului italian...

citește mai departe
„Radiografia” pieței hoteliere: lucrurile pot începe să-și revină din toamnă. Operatorii, dezvoltatorii și investitorii mizează pe reluarea activității în sezonul estival

Reorientarea românilor către vacanțele petrecute în țară poate contribui semnificativ la revenirea mai rapidă a acestui sector economic. Industria hotelieră continuă să fie atractivă pentru dezvoltatorii și investitorii imobiliari,...

citește mai departe
Crossppoint: O treime din companiile bucureștene și-au reluat activitatea la sediu. Până la sfârșitul verii, mai bine de jumătate dintre angajați pot reveni la birou

Pe termen mediu și lung, consideră reprezentanții companiei, spațiul de birouri va rămâne o parte importantă a vieții cotidiene, iar cererea pentru clădiri office de calitate se va menține....

citește mai departe