Ce vor românii: obiecte sanitare de marcă, la preţuri de criză

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Publicat pe: 4 August 2010, Ultima actualizare: 04 August 2010

Jucătorii din piaţă se adaptează la aşteptările specifice actualului context economic.

Constrângerile recesiunii îşi pun amprenta şi asupra preferinţelor de achiziţie de obiecte sanitare. Potrivit estimării importatorului şi distribuitorului de profil Senso Ambiente, în 2010, piaţa de produse sanitare de marcă a scăzut cu 40%. Anul acesta, tendinţa generală este aceea de vânzare a produselor cu preţ mai mic, spun oficialii companiei. În acest context, o nevoie vizibilă în rândul cumpărătorilor constă în achiziţia unor produse care să satisfacă aceleaşi cerinţe ca cele din gama premium, dar care să coste mai puţin.

Vânzări în creştere
În această direcţie se îndreaptă şi strategia de vânzări implementată de Senso Ambiente. Anul acesta, compania a introdus pe piaţa românească linia de produse din Seria Connect de la Ideal Standard. Aceasta a fost lansată în Uniunea Europeană la sfârşitul anului trecut şi se vrea „o colecţie premium pentru perioada de criză”. Adaptarea la contextul economic actual este urmărită prin preţurile reduse (de la 70 de euro pentru un lavoar), dar şi prin tehnologia aplicată, ce reduce consumul de apă cu aproape 50%.

Rezultatele acestei schimbări se văd deja la nivelul rezultatelor financiare înregistrate de companie. “Cu toate că Bucureştiul reprezintă 40% din vânzările de produse sanitare ale companiei, am fost plăcut surprinşi de faptul că, odată cu introducerea noului brand – Ideal Standard -, vânzările în Timişoara, Constanţa, Craiova, Cluj precum şi Oradea au crescut în medie cu 25% comparativ cu vânzările din anul anterior”, subliniază Virgil Lixandru, directorul de marketing şi vânzări al Senso Ambiente.

Baia, spaţiu de relaxare
În ceea ce priveşte celelalte preferinţe ale românilor, Lixandru a mai arătat că decizia de achiziţie a unui obiect sanitar este bazată în continuare mai mult pe design, pe concept şi mai puţin pe tehnologiile de care dispune acesta. În acelaşi timp, cumpărătorii încearcă să mobileze camera de baie într-un mod cât mai divers, astfel încât aceasta să-şi piardă caracteristica de pură funcţionalitate şi să se transforme într-un spaţiu de relaxare. Reprezentantul Senso Ambiente estimează că timpul mediu de schimbare a unei băi în sectorul premium autohton este de cinci ani – asta şi ca urmare a schimbării tendinţelor în industrie.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe