Jucătorii din piaţă se adaptează la aşteptările specifice actualului context economic.
Constrângerile recesiunii îşi pun amprenta şi asupra preferinţelor de achiziţie de obiecte sanitare. Potrivit estimării importatorului şi distribuitorului de profil Senso Ambiente, în 2010, piaţa de produse sanitare de marcă a scăzut cu 40%. Anul acesta, tendinţa generală este aceea de vânzare a produselor cu preţ mai mic, spun oficialii companiei. În acest context, o nevoie vizibilă în rândul cumpărătorilor constă în achiziţia unor produse care să satisfacă aceleaşi cerinţe ca cele din gama premium, dar care să coste mai puţin.
Vânzări în creştere
În această direcţie se îndreaptă şi strategia de vânzări implementată de Senso Ambiente. Anul acesta, compania a introdus pe piaţa românească linia de produse din Seria Connect de la Ideal Standard. Aceasta a fost lansată în Uniunea Europeană la sfârşitul anului trecut şi se vrea „o colecţie premium pentru perioada de criză”. Adaptarea la contextul economic actual este urmărită prin preţurile reduse (de la 70 de euro pentru un lavoar), dar şi prin tehnologia aplicată, ce reduce consumul de apă cu aproape 50%.
Rezultatele acestei schimbări se văd deja la nivelul rezultatelor financiare înregistrate de companie. “Cu toate că Bucureştiul reprezintă 40% din vânzările de produse sanitare ale companiei, am fost plăcut surprinşi de faptul că, odată cu introducerea noului brand – Ideal Standard -, vânzările în Timişoara, Constanţa, Craiova, Cluj precum şi Oradea au crescut în medie cu 25% comparativ cu vânzările din anul anterior”, subliniază Virgil Lixandru, directorul de marketing şi vânzări al Senso Ambiente.
Baia, spaţiu de relaxare
În ceea ce priveşte celelalte preferinţe ale românilor, Lixandru a mai arătat că decizia de achiziţie a unui obiect sanitar este bazată în continuare mai mult pe design, pe concept şi mai puţin pe tehnologiile de care dispune acesta. În acelaşi timp, cumpărătorii încearcă să mobileze camera de baie într-un mod cât mai divers, astfel încât aceasta să-şi piardă caracteristica de pură funcţionalitate şi să se transforme într-un spaţiu de relaxare. Reprezentantul Senso Ambiente estimează că timpul mediu de schimbare a unei băi în sectorul premium autohton este de cinci ani – asta şi ca urmare a schimbării tendinţelor în industrie.