Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 nov. 2016

Cele mai noi destinații de cumpărături ale Capitalei!

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Ştirea zilei, Lifestyle

Anumite zone ale orașului sunt deja suprasaturate în ceea ce privește stocul de spații moderne de retail.

Toamna aceasta, în București s-au deschis două noi centre comerciale, pe care pasionații de cumpărături le pot trece pe lista „obiectivelor” de vizitat până la sfârșitul anului (în caz că nu au făcut-o deja). Cel dintâi este centrul comercial ParkLake Plaza, deschis la începutul lunii septembrie, iar cel de-al doilea este Veranda Mall, inaugurat la sfârșitul săptămânii trecute.

la cumparaturi

Situat la intersecția dintre cartierele Titan și Dristor, ParkLake Plaza (foto jos) a presupus o investiție de 180 de milioane de euro. Mallul are o suprafață închiriabilă totală de 70.000 de metri pătrați, găzduiește peste 200 de magazine și dispune de 2.450 de locuri de parcare. Din perspectiva mixului de chiriași, proiectul aduce branduri noi pe piața de retail autohtonă, precum Forever 21, Play Park, 4F, Greyder, Lanidor şi Lynne.

ParkLake

O investiție de 60 de milioane de euro, Veranda Mall (foto jos) se află amplasat tot în estul Capitalei, în zona Bucur-Obor. Proiectul s-a putut dezvolta prin relocarea fabricii de mase plastice și produse chimice Prodplast, de lângă piața Obor, pe platforma industrială Faur. Cu o suprafață închiriabilă de 30.000 de metri pătrați, ce include aproximativ 100 de magazine, centrul comercial pune la dispoziția vizitatorilor o esplanadă de 15.000 de metri pătrați și aproximativ 1.200 de locuri de parcare.

Veranda mall

4 malluri pe o rază de 5-6 kilometri
Potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Colliers International, în urma deschiderii celor două centre comerciale, stocul de retail modern al Capitalei a ajuns la aproximativ 1,16 milioane de metri pătrați. Interesant este că aproape 40% din această suprafață, respectiv circa 450.000 de metri pătrați închiriabili, se află în sectoarele 2 și 3 ale orașului.

Mai exact, în momentul de față, zona de est a Bucureștiului este acoperită de patru centre comerciale moderne – Mega Mall, ParkLake Plaza, București Mall și Veranda Mall –, toate amplasate pe o rază de cinci-șase kilometri. „Este greu de estimat impactul pe care noile livrări (…) îl vor avea asupra proiectelor existente, însă cu siguranță modul de operare, flexibilitatea și adaptabilitatea la nevoile consumatorului, precum și o comunicare constantă cu acesta vor fi decisive pentru succesul pe termen lung al fiecărui centru comercial. De asemenea, conceptele noi de shopping și de divertisment cu care fiecare centru va veni în întâmpinarea consumatorilor, pot spori atractivitatea fiecărui proiect, durata vizitelor și preferința consumatorilor în favoarea unuia sau a altui centru comercial”, este de părere Liana Dumitru, Director Asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

De hypermarketuri ar mai fi loc
În acest context, punctează reprezentanții companiei, deși în București mai este loc de un centru comercial de mari dimensiuni, nu este recomandat ca acesta să fie amplasat în sectoarele 2 și 3, acestea fiind deja saturate în contextul recentelor deschideri. „În aceste două zone, mai poate fi loc de câțiva jucători pe segmentul hipermarketurilor sau al schemelor de retail cu suprafețe mari pentru produse alimentare, cel mai probabil unul dintre acești jucători urmând să fie amplasat într-un parc de retail sau alături de o galerie comercială de dimensiuni mici”, subliniază Gabriela Bosînceanu, Asociat Senior în cadrul departamentului de evaluare și consultanță al Colliers International.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
2019, aproape de RECORDUL atins în 2008 pe piața rezidențială

Estimările realizate pe baza statisticilor oficiale disponibile până în momentul de față indică o apropiere sensibilă de nivelul atins în anul de boom al pieței autohtone. 2019 a fost,...

citește mai departe
Perioada de vânzare și marja de negociere în 2019 față de anii anteriori. Ce spun acestea despre piață

Alături de evoluția prețurilor, cei doi indicatori vin să completeze imaginea de ansamblu asupra rezidențialului autohton. Potrivit celui mai recent raport de piață publicat de Analize Imobiliare și Imobiliare.ro,...

citește mai departe
Studiu ING: Românii sunt, dintre europeni, cei mai interesați de achiziția unei case

În momentul de față, 84% dintre români consideră că este mai rentabil să își cumpere o locuință proprie decât să locuiască în chirie. La nivel european, românii se arată...

citește mai departe
Zvonurile de criză și impactul lor asupra pieței din București. Ce se va întâmpla cu prețurile în 2020?

Zvonurile care anticipau apariția iminentă a unei crize în 2019 și scăderea prețurilor și cu 25% au avut un impact semnificativ asupra pieței din București, în special în prima...

citește mai departe
RE/MAX: piața românească NU se află într-un boom imobiliar – ci, dimpotrivă, într-o fază de maturitate!

La mai bine de cinci de la revenirea din criză a rezidențialului autohton, evoluția prețurilor continuă să stârnească temeri și suspiciuni. Potrivit unui studiu realizat de RE/MAX România, în...

citește mai departe