Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 nov. 2016

Cele mai noi destinații de cumpărături ale Capitalei!

scris de Adriana Drăgușin in categoria Ştiri imobiliare, Ştirea zilei, Lifestyle

Anumite zone ale orașului sunt deja suprasaturate în ceea ce privește stocul de spații moderne de retail.

Toamna aceasta, în București s-au deschis două noi centre comerciale, pe care pasionații de cumpărături le pot trece pe lista „obiectivelor” de vizitat până la sfârșitul anului (în caz că nu au făcut-o deja). Cel dintâi este centrul comercial ParkLake Plaza, deschis la începutul lunii septembrie, iar cel de-al doilea este Veranda Mall, inaugurat la sfârșitul săptămânii trecute.

la cumparaturi

Situat la intersecția dintre cartierele Titan și Dristor, ParkLake Plaza (foto jos) a presupus o investiție de 180 de milioane de euro. Mallul are o suprafață închiriabilă totală de 70.000 de metri pătrați, găzduiește peste 200 de magazine și dispune de 2.450 de locuri de parcare. Din perspectiva mixului de chiriași, proiectul aduce branduri noi pe piața de retail autohtonă, precum Forever 21, Play Park, 4F, Greyder, Lanidor şi Lynne.

ParkLake

O investiție de 60 de milioane de euro, Veranda Mall (foto jos) se află amplasat tot în estul Capitalei, în zona Bucur-Obor. Proiectul s-a putut dezvolta prin relocarea fabricii de mase plastice și produse chimice Prodplast, de lângă piața Obor, pe platforma industrială Faur. Cu o suprafață închiriabilă de 30.000 de metri pătrați, ce include aproximativ 100 de magazine, centrul comercial pune la dispoziția vizitatorilor o esplanadă de 15.000 de metri pătrați și aproximativ 1.200 de locuri de parcare.

Veranda mall

4 malluri pe o rază de 5-6 kilometri
Potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Colliers International, în urma deschiderii celor două centre comerciale, stocul de retail modern al Capitalei a ajuns la aproximativ 1,16 milioane de metri pătrați. Interesant este că aproape 40% din această suprafață, respectiv circa 450.000 de metri pătrați închiriabili, se află în sectoarele 2 și 3 ale orașului.

Mai exact, în momentul de față, zona de est a Bucureștiului este acoperită de patru centre comerciale moderne – Mega Mall, ParkLake Plaza, București Mall și Veranda Mall –, toate amplasate pe o rază de cinci-șase kilometri. „Este greu de estimat impactul pe care noile livrări (…) îl vor avea asupra proiectelor existente, însă cu siguranță modul de operare, flexibilitatea și adaptabilitatea la nevoile consumatorului, precum și o comunicare constantă cu acesta vor fi decisive pentru succesul pe termen lung al fiecărui centru comercial. De asemenea, conceptele noi de shopping și de divertisment cu care fiecare centru va veni în întâmpinarea consumatorilor, pot spori atractivitatea fiecărui proiect, durata vizitelor și preferința consumatorilor în favoarea unuia sau a altui centru comercial”, este de părere Liana Dumitru, Director Asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

De hypermarketuri ar mai fi loc
În acest context, punctează reprezentanții companiei, deși în București mai este loc de un centru comercial de mari dimensiuni, nu este recomandat ca acesta să fie amplasat în sectoarele 2 și 3, acestea fiind deja saturate în contextul recentelor deschideri. „În aceste două zone, mai poate fi loc de câțiva jucători pe segmentul hipermarketurilor sau al schemelor de retail cu suprafețe mari pentru produse alimentare, cel mai probabil unul dintre acești jucători urmând să fie amplasat într-un parc de retail sau alături de o galerie comercială de dimensiuni mici”, subliniază Gabriela Bosînceanu, Asociat Senior în cadrul departamentului de evaluare și consultanță al Colliers International.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Reconversie în ansamblu rezidențial: o clădire de patrimoniu de pe Calea Victoriei a fost consolidată și reabilitată, iar elementele Art Deco au fost păstrate

Potrivit companiei dezvoltatoare, acesta este, în prezent, singurul proiect rezidențial premium de tip boutique localizat pe Calea Victoriei – arteră considerată un veritabil simbol al orașului. Dezvoltatorul imobiliar Hagag...

citește mai departe
Cererea de spații într-un mare complex studențesc privat din Capitală s-a majorat cu 15% înainte de începerea noului an școlar

Pe fondul pandemiei, tinerii caută acum soluții de cazare ce oferă, pe lângă dotări și facilități, și un grad sporit de siguranță sanitară. Potrivit reprezentanților Genesis Property, compania care...

citește mai departe
Colliers: Pentru piața terenurilor, 2021 poate fi unul dintre cei mai buni ani de după 2008. „Retailerii și dezvoltatorii de rezidențial sunt mai activi ca oricând”

Potrivit companiei de consultanță, oferta de terenuri rămâne consistentă și vine din partea unor categorii diferite de vânzători. Din punctul de vedere al volumului tranzacțiilor, în care sunt incluse...

citește mai departe
AXXIS NOVA Resort & SPA: Se lansează primul concept imobiliar integrat din Mamaia Nord (P)

Luna septembrie marchează lansarea primului concept imobiliar integrat din Mamaia Nord, AXXIS Nova Resort & SPA, un proiect unic care va cuprinde un hotel de cinci stele și șase...

citește mai departe
Prețurile apartamentelor în august 2021. Cluj-Napoca face excepție de la tendința generală

În clasamentul variațiilor consemnate luna trecută în marile orașe, orașul de pe Someș se află la polul opus față de Capitală. Spre deosebire de cele trei luni anterioare, când...

citește mai departe