Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
23 Februarie 2021

Comerțul online impulsionează și cererea de spații de birouri

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 23 Februarie 2021
Sursă foto: Pixabay,com

Un domeniu de activitate de nișă s-a dezvoltat puternic în ultimul an, în detrimentul unor sectoare economice.

Pe fondul pandemiei de Covid-19, comerțul online a prins un foarte mare avânt în 2020, fapt ce s-a tradus prin majorarea sensibilă a închirierilor de spații industriale și logistice. Jucătorii de profil pot genera, însă, o cerere sporită și pe piața de birouri. Un exemplu în acest sens este extinderea firmei de consultanță 3BG, care si-a triplat suprafața office ocupată în ultimul an de activitate, mutându-se pe un etaj întreg în clădirea Unirii View – tranzacție realizată prin iintermediul ESOP Consulting l CORFAC International.

Citește și:
Piața spațiilor industriale și logistice, impulsionată de comerțul online

„3BG este un exemplu de extindere a spațiului de birouri, care a realizat trecerea de la un birou într-o vilă, la unul într-o clădire de birouri de clasă A, situată în zona ultracentrală a Capitalei. Compania a ales să securizeze acum un sediu nou datorită oportunităților oferite de piață. În acest moment, există și companii străine care se pregătesc să intre pe piața românească, care tatonează terenul și care ar putea da un nou suflu pieței închirierii de birouri în 2021 și în 2022. Sunt vizate în special clădiri de birouri de clasă A. Sperăm ca acest val să poată contracara cererile de micșorare a spațiilor venite de la companiile care au scos spații la sub-închiriere și 2021 să fie un an mai bun decât 2020.”

Alexandru Petrescu, Managing Partner, ESOP Consulting l CORFAC International

 

Citește și:
Comerțul online, supapă de supraviețuire pentru retailul autohton – și pentru economie în general

Prezența la birou are avantaje importante

3BG oferă servicii pentru comerțul electronic, prin platforma Amazon, echipa companiei fiind alcătuită din specialiști în dezvoltare de produse, branding, strategie de marketing digital și social media, design Grafic și consultanță în e-commerce. „În anul 2020 am înregistrat rezultate spectaculoase, pe fondul accelerării comerțului online la nivel global. Serviciile oferite de 3BG au contribuit la creșterea vânzărilor partenerilor și colaboratorilor noștri, în principal pe platforma Amazon. Noul spațiu de birouri a fost ales pentru a spori confortul și protecția angajaților 3BG, ținând cont și de perspectivele de dezvoltare ale firmei. Considerăm că cele mai bune rezultate profesionale se obțin prin interacțiunea fizică a întregii echipe, de aceea am ales un sediu reprezentativ pentru noi. Pe măsură ce situația sanitară va permite, întreaga echipă va putea reveni în forma fizică la birou”, subliniază Halasz Tamas, CEO al companiei 3BG.

Scădere sensibilă a cererii din partea sectorului IT&C

Potrivit unei monitorizări realizate de ESOP Consulting pe parcursul lui 2020 și în prima lună din 2021, cea mai mare scădere a cererii de birouri a fost în domeniul IT&C, in timp ce domeniul farmaceutic și-a triplat volumul de spațiu închiriat. Astfel, spațiile închiriate de companii din IT&C au scăzut, anul trecut, de la circa 150.000 de metri pătrați, la circa 30.000 de metri pătrați, iar ponderea lor în totalul pieței s-a micșorat de la 50%, in 2019, la 30%.

„În 2021, acest domeniu ar putea să își revină parțial, dacă vor intra pe piață companiile care iau în calcul mutarea operațiunilor în România ca urmare a Brexitului sau cele care au observat că infrastructura de internet din Romania a ajutat firmele să lucreze foarte bine și in varianta lucrului de acasă (în perioada de carantină) și in varianta hibridă, în perioadele de stare de alertă.”

Alexandru Petrescu, Managing Partner, ESOP Consulting l CORFAC International

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
GfK: Datele macro arată că economia României NU a intrat, până acum, pe minus. Cum s-a modificat comportamentul de consum al românilor

Pe fondul situației create de COVID-19, majorarea cheltuielilor pentru bunuri de larg consum s-a dovedit un sprijin pentru economie. Un studiu realizat de compania de cercetare GfK relevă că,...

citește mai departe