Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
23 feb. 2021

Comerțul online impulsionează și cererea de spații de birouri

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Sursă foto: Pixabay,com

Un domeniu de activitate de nișă s-a dezvoltat puternic în ultimul an, în detrimentul unor sectoare economice.

Pe fondul pandemiei de Covid-19, comerțul online a prins un foarte mare avânt în 2020, fapt ce s-a tradus prin majorarea sensibilă a închirierilor de spații industriale și logistice. Jucătorii de profil pot genera, însă, o cerere sporită și pe piața de birouri. Un exemplu în acest sens este extinderea firmei de consultanță 3BG, care si-a triplat suprafața office ocupată în ultimul an de activitate, mutându-se pe un etaj întreg în clădirea Unirii View – tranzacție realizată prin iintermediul ESOP Consulting l CORFAC International.

Citește și:
Piața spațiilor industriale și logistice, impulsionată de comerțul online

„3BG este un exemplu de extindere a spațiului de birouri, care a realizat trecerea de la un birou într-o vilă, la unul într-o clădire de birouri de clasă A, situată în zona ultracentrală a Capitalei. Compania a ales să securizeze acum un sediu nou datorită oportunităților oferite de piață. În acest moment, există și companii străine care se pregătesc să intre pe piața românească, care tatonează terenul și care ar putea da un nou suflu pieței închirierii de birouri în 2021 și în 2022. Sunt vizate în special clădiri de birouri de clasă A. Sperăm ca acest val să poată contracara cererile de micșorare a spațiilor venite de la companiile care au scos spații la sub-închiriere și 2021 să fie un an mai bun decât 2020.”

Alexandru Petrescu, Managing Partner, ESOP Consulting l CORFAC International

 

Citește și:
Comerțul online, supapă de supraviețuire pentru retailul autohton – și pentru economie în general

Prezența la birou are avantaje importante

3BG oferă servicii pentru comerțul electronic, prin platforma Amazon, echipa companiei fiind alcătuită din specialiști în dezvoltare de produse, branding, strategie de marketing digital și social media, design Grafic și consultanță în e-commerce. „În anul 2020 am înregistrat rezultate spectaculoase, pe fondul accelerării comerțului online la nivel global. Serviciile oferite de 3BG au contribuit la creșterea vânzărilor partenerilor și colaboratorilor noștri, în principal pe platforma Amazon. Noul spațiu de birouri a fost ales pentru a spori confortul și protecția angajaților 3BG, ținând cont și de perspectivele de dezvoltare ale firmei. Considerăm că cele mai bune rezultate profesionale se obțin prin interacțiunea fizică a întregii echipe, de aceea am ales un sediu reprezentativ pentru noi. Pe măsură ce situația sanitară va permite, întreaga echipă va putea reveni în forma fizică la birou”, subliniază Halasz Tamas, CEO al companiei 3BG.

Scădere sensibilă a cererii din partea sectorului IT&C

Potrivit unei monitorizări realizate de ESOP Consulting pe parcursul lui 2020 și în prima lună din 2021, cea mai mare scădere a cererii de birouri a fost în domeniul IT&C, in timp ce domeniul farmaceutic și-a triplat volumul de spațiu închiriat. Astfel, spațiile închiriate de companii din IT&C au scăzut, anul trecut, de la circa 150.000 de metri pătrați, la circa 30.000 de metri pătrați, iar ponderea lor în totalul pieței s-a micșorat de la 50%, in 2019, la 30%.

„În 2021, acest domeniu ar putea să își revină parțial, dacă vor intra pe piață companiile care iau în calcul mutarea operațiunilor în România ca urmare a Brexitului sau cele care au observat că infrastructura de internet din Romania a ajutat firmele să lucreze foarte bine și in varianta lucrului de acasă (în perioada de carantină) și in varianta hibridă, în perioadele de stare de alertă.”

Alexandru Petrescu, Managing Partner, ESOP Consulting l CORFAC International

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe