Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 August 2010

Cum a schimbat criza preferinţele cumpărătorilor de locuinţe

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 03 August 2010

Tot mai mulţi clienţi interesaţi de achiziţia unei case fac tot posibilul să evite apelul la ajutorul unei bănci

Perioada economică dificilă nu îi face pe români să renunţe la ideea de achiziţie a unei case, ci îi reorientează spre soluţii favorabile. Cea mai recentă ediţie a târgului imobiliar Project Expo a relevat o schimbare semnificativă a profilului cumpărătorului de locuinţe. Astfel, potrivit expozanţilor participanţi la eveniment, tot mai puţini consumatori finali apelează la credite ipotecare, cei mai mulţi preferând să finanţeze achiziţia din resurse proprii. Există în continuare clienţi interesaţi să cumpere prin Prima Casă, însă aceştia nu mai reprezintă o pondere semnificativă din total.

O strategie de evitare a creditelor bancare este reprezentată de sistemul „rent to buy”, spun organizatorii Project Expo. Prin intermediul acestei modalităţi de achiziţie, clientul se mută în locuinţa dorită, pentru care plăteşte o chirie lunară timp de câţiva ani. După încheierea acestei perioade, chiria cumulată se scade din valoarea locuinţei, fiind considerată avans, iar restul sumei poate fi achitată fie cu ajutorul unui credit, fie cu bani lichizi.

Adio vânzărilor din faza de proiect
O altă schimbare în comportamentul căutătorului de locuinţe constă în orientarea către ansamblurile finalizate sau aflate în stadii cât mai avansate de construcţie. “Cumpărătorii nu mai acceptă sub nicio formă să achite locuinţe al căror stadiu de construcţie nu depăşeşte 50% din gradul de finalizare. Nici măcar nu se mai pune problema să prezinţi case aflate în faza de proiect”, arată reprezentanţii companiei Apulum ‘94. O altă caracteristică a potenţialilor cumpărători de locuinţe constă în gradul ridicat de informare al acestora şi orientarea clară spre acele proprietăţi care se potrivesc cel mai bine profilului lor.

Târgul Imobiliar Poject Expo, desfăşurat la mijlocul lunii trecute sub forma unei ediţii speciale, „low-cost”, a înregistrat un număr de aproape 4.000 de vizitatori, potrivit organizatorilor.

Părerile cititorilor
  • DiverseOpinii

    Ar fi frumos sa aflam rezultatele acestui targ peste 3 luni.
    Sa vedem cati din cei 4000 de vizitatori au cumparat si cum a fost platita proprietatea.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe