Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
10 mai 2011

Cum aleg românii locul în care fac cumpărăturile

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Deşi preţul produselor reprezintă un criteriu important de selecţie, acesta nu se situează totuşi pe primul loc în topul aspectelor luate în considerare de populaţie.

Potrivit unui studiu realizat de GFK România, cel mai important criteriu în funcţie de care românii aleg magazinul unde îşi fac cumpărăturile de produse alimentare şi nealimentare de uz curent este apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin. Astfel, 51% dintre respondenţi au menţionat criteriul de mai sus. „Acest factor are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentru persoanele din Capitală”, se arată în studiul citat.

Cel de-al doilea criteriu în ochii cumpărătorilor constă în nivelul preţurilor practicate de diferite tipuri de magazine, acest aspect fiind menţionat de circa 46% dintre români. Preţurile sunt mai puţin luate în considerare de către bucureşteni comparativ cu locuitorii din restul ţării, dar au o importanţă mai mare în rândul femeilor şi al persoanelor cu venituri lunare mai mici de 1.500 RON.

Un alt factor important în alegerea unui magazin pentru cumpărăturile curente este reprezentat de varietatea gamei de produse alimentare şi nealimentare. Acesta are o pondere mai mare în rândul românilor care preferă hipermarketurile.

Nu în cele din urmă, 16% din totalul cumpărătorilor aleg un anumit tip de magazin în funcţie de prospeţimea şi calitatea produselor. Acest aspect are însă o importanţă mai redusă în rândul tinerilor şi al celor care locuiesc în Capitală.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe
Imobiliarele românești rămân atractive pentru investitori, în ciuda provocărilor ridicate de COVID-19. Se menține inclusiv interesul pentru terenuri!

Aproape 70% dintre investitorii de pe segmentul terenurilor intenționează să ducă mai departe tranzacțiile pe care le au în derulare anul acesta. Investitorii instituționali continuă să fie interesați de...

citește mai departe