Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
10 mai 2011

Cum aleg românii locul în care fac cumpărăturile

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Deşi preţul produselor reprezintă un criteriu important de selecţie, acesta nu se situează totuşi pe primul loc în topul aspectelor luate în considerare de populaţie.

Potrivit unui studiu realizat de GFK România, cel mai important criteriu în funcţie de care românii aleg magazinul unde îşi fac cumpărăturile de produse alimentare şi nealimentare de uz curent este apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin. Astfel, 51% dintre respondenţi au menţionat criteriul de mai sus. „Acest factor are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară, dar mai ales pentru persoanele din Capitală”, se arată în studiul citat.

Cel de-al doilea criteriu în ochii cumpărătorilor constă în nivelul preţurilor practicate de diferite tipuri de magazine, acest aspect fiind menţionat de circa 46% dintre români. Preţurile sunt mai puţin luate în considerare de către bucureşteni comparativ cu locuitorii din restul ţării, dar au o importanţă mai mare în rândul femeilor şi al persoanelor cu venituri lunare mai mici de 1.500 RON.

Un alt factor important în alegerea unui magazin pentru cumpărăturile curente este reprezentat de varietatea gamei de produse alimentare şi nealimentare. Acesta are o pondere mai mare în rândul românilor care preferă hipermarketurile.

Nu în cele din urmă, 16% din totalul cumpărătorilor aleg un anumit tip de magazin în funcţie de prospeţimea şi calitatea produselor. Acest aspect are însă o importanţă mai redusă în rândul tinerilor şi al celor care locuiesc în Capitală.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată.

S-ar putea să te mai intereseze și
România, printre țările din ECE care au încheiat anul pe plus la capitolul investiții imobiliare

Deși în primul semestru volumul achizițiilor s-a situat sub nivelul din 2020, piața a recuperat puternic în a doua jumătate a anului. România, Polonia și Slovacia sunt țările din...

citește mai departe
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
Cum au mers tranzacțiile de investiții în active imobiliare în primul trimestru din 2021

Deși în perioada analizată a fost consemnată o scădere comparativ cu perioada similară a anului anterior, specialiștii se așteaptă la o intensificare a activității în perioada următoare. Potrivit celui...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe