Circa 70% dintre ofertele prezentate în cadrul celui mai recent târg imobiliar, Project Expo, se adresează segmentului mediu şi sub-mediu
Încă din prima lună a anului, 2010 se anunţa a fi un an mai sărac în târguri imobiliare comparativ cu 2009. Astfel, două dintre evenimentele autohtone de referinţă – Timon şi Project Expo – vor avea loc mai rar – în patru şi, respectiv, trei ediţii fiecare. Spre deosebire de anul trecut însă, atât organizatorii, cât şi dezvoltatorii par să-şi ascută mult mai mult armele pentru bătălia târgurilor. Motivul? Cât se poate de simplu, într-o piaţă aflată încă, în mare parte, în expectativă. Trezirea la viaţă a cumpărătorilor.
Investiţie-gigant într-un târg de locuinţe
Un prim as aflat în mâneca organizatorilor ediţiei din 18-21 martie a Timon constă în investiţia alocată evenimenului. Aceasta se ridică la 500.000 de euro – din care 250.000 de euro vor merge către amenajarea unui parc mobil în centrul Bucureştiului, în colaborare cu City Garden. Investiţia a fost anunţată ca fiind cea mai mare alocată organizării unui târg vreodată în România. „Am fost impulsionaţi de multiplele semnale de redresare a pieţei imobiliare, dar, mai mult decât atât, am vrut să fie evident pentru toată lumea că, în acest an, nu mai vorbim despre o piaţă moartă sau în redresare, ci de una stabilă, într-o uşoară creştere şi, să sperăm, mai matură şi mai profesionistă decât în perioada de boom de acum trei ani”, motivează Vlad Vlăsceanu, directorul Ad Media Consulta, compania organizatoare a Timon.
De toate pentru toţi
Pe acest fundal, un punct forte reclamat de către organizatorii celor două evenimente periodice constă în varietatea tipurilor de locuinţe prezentate. Astfel, Timon este menit să ofere opţiuni pentru toate tipurile de cumpărători, de la segmentul low până la cel de lux. Scopul este de a pune pe masă o ofertă care să fie accesibilă tuturor celor care vor să ia pulsul pieţei imobiliare, spune Vlăsceanu. La rândul său, cea mai recentă ediţie a Project Expo, ce s-a desfăşurat între 5 şi 6 martie, a reunit şi oferte de apartamente de lux, însă cea mai mare parte a locuinţelor s-au adresat segmentului mediu şi sub-mediu, spune Karina Condei, reprezentanta organizatorului Zero Point Consulting. Potrivit acesteia, circa 70% dintre cele 4.500 de locuinţe promovate în cadrul evenimentului s-au încadrat în acest tipar.
Discount de 60% la apartament de lux
De altfel, discounturile, unul dintre elementele de maximă atracţie pentru această categorie de public – dar nu numai – continuă să fie în prim-plan în cadrul ambelor târguri. Potrivit Karinei Condei, cea mai mare reducere „de masă” oferită în cadrul Project Expo a fost oferită pentru toate apartamentele ansamblului Plaza Residence şi s-a ridicat la 40%. Un discount încă şi mai mare – de peste 60% – a fost aplicat şi în cazul unui singur imobil, de lux de data aceasta. Situat în zona Unirii şi dispunând de o suprafaţă locuibilă de 140 de metri pătraţi, apartamentul a fost scos la vânzare în cadrul Project Expo la un preţ de 399.000 de euro (+TVA), faţă de 1.200.000 de euro.
Nici ediţia din martie a Timon nu pare să se lase mai prejos la capitolul reduceri. Vlad Vlăsceanu vorbeşte chiar de un aşa-numit „discount la discount” – o nouă reducere aplicată în cadrul târgului la un preţ deja redus al unui dezvoltator. Bineînţeles, această ofertă nu va fi valabilă pentru toate locuinţele din portofoliul unui dezvoltator, ci doar pentru un număr limitat de unităţi locative. În funcţie de preţul total al locuinţelor, reducerile pot varia de la câteva sute la câteva mii de euro.
Ţiriac iese în târg cu Stejarii
Nu în ultimul rând, un accent deosebit este pus pe exlusivitatea proiectelor prezentate în cadrul târgurilor. Astfel, ediţia de primăvară a Timon va găzdui 30 de astfel de ansambluri. Printre ele se numără cele din portofoliul Ţiriac Imobiliare, cele dezvoltate de Adama, oferta Be Igloo, Obor Towers, Lotus Cişmigiu sau City Lights Pipera. O noutate absolută pentru târgurile imobiliare autohtone este reprezentată de prezenţa proiectului de lux dezvoltat de Ţiriac Imobiliare, Stejarii, după ce dezvoltatorul a semnat un acord de exclusivitate cu organizatorii Timon.
Re bica
reduceri de 40%, poate la valoarea TVA-ului, pretul apartamentelor noi, in zone cat de cat acceptabile cu acces la cateva mijloace de transport nu scade sub 1000E.Au fost ceva oferte prin prelungirea Ghencea pe la 900 E/MP, cu acces la 2 mijloace de transport si cam 1,5 H pana in centru (daca esti norocos)
Lau
Bullshit!
ce minciuni
numai minciuni …piata e varza si o sa fie si mai rau