Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
27 oct. 2011

DTZ: Investiţii de 100-200 milioane de euro în proprietăţi comerciale româneşti

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Centrul atenţiei cumpărătorilor rămân dezvoltările de birouri şi de retail de cea mai bună calitate.

În lunile ce urmează vor fi anunţate tranzacţii pe segmentul de birouri şi de retail în Bucureşti şi în provincie, precum şi câteva achiziţii de proiecte industriale, în Capitală, dar şi în vestul ţării, se arată într-un raport de piaţă realizat de compania de consultanţă DTZ Echinox. “Piaţa de investiţii din România poate absorbi 100-200 milioane de euro în perioada următoare, din cele câteva dezvoltări anunţate şi cele două-trei investiţii ce urmează a se închide”, subliniază Cristian Ustinescu, directorul departamentului de investiţii al companiei. Acesta precizează că, pe piaţa locală, investitorii, fie ei instituţionali sau de private equity, sunt concentraţi în principal pe proprietăţi de cea mai bună calitate. Pe segmentul de birouri, aceştia iau în vizor în mod special Bucureştiul, iar pe cel al spaţii comerciale se îndreaptă spre celelalte mari oraşe ale ţării. Nu în ultimul rând, şi segmentul spaţiilor industriale atrage interesul investitorilor, în centrele logistice importante, precum Bucureşti, Timişoara, Cluj sau Braşov.

Europa: Scădere în ultimul trimestru, dar creştere în 2012
La nivel european, investiţiile în proprietăţi imobiliare comerciale au ajuns, în al treilea trimestru din 2011, la un volum de 25,7 miliarde de euro. Acesta indică o scădere de 3% faţă de nivelul de 26,6 miliarde de euro consemnat în trimestrul al doilea al anului. În ciuda declinului din ultima perioadă, reprezentanţii companiei precizează că, pe termen lung, tendinţa ascendentă a pieţei europene de investiţii se păstrează. „Estimăm o creştere constantă a activităţii investiţionale, aceasta urmând să atingă un volum de 121 miliarde de euro în 2012, cu 11% faţă de nivelul de 109 miliarde de euro pe care l-am previzionat pentru 2011”, arată consultanţii DTZ.

În intervalul iulie-septembrie, piaţa de retail a atras cea mai mare parte din investiţiile la nivel european, respectiv o pondere de 3,6% şi un volum de 9,2 miliarde de euro. Pe de altă parte, achiziţiile de clădiri de birouri s-au ridicat la 8,9 miliarde de euro, reprezentând 35% din total. Investiţiile pe acest din urmă segment se înscriu însă pe un trend descendent, după un minus de 22% faţă de trimestrul precedent.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum a reușit Cosmopolis să vândă 100 de apartamente în mai puțin de 6 luni (P)

Reducerile oferite de dezvoltator la apartamente și vile constituie un punct de atracție pentru cumpărători. Complexul rezidențial Cosmopolis este unul dintre cele mai bune exemple de succes în acest...

citește mai departe
Apartamente de Prima Casă în Evocasa Optima: 47.000 de euro pentru 2 camere

Cel de-al doilea bloc din cadrul complexului urmează a fi livrat la sfârșitul acestei veri. Primul bloc din ansamblul rezidențial Evocasa Optima, din zona Titan-1 Decembrie, a ajuns la...

citește mai departe
Cât poți economisi prin termoizolarea locuinței cu plăci minerale? Află folosind Multiestimatorul, un program de calcul lansat de Xella (P)

Grupul german a lansat recent pe piața locală Multipor – un produs 100% mineral, incombustibil și permeabil la vapori. Compania germană Xella, lider internațional pe piața materialelor de construcții,...

citește mai departe
Gestionarii programului Prima Casă cer o suplimentare a fondurilor. De cine atârnă decizia finală

Mai mult de jumătate din banii alocați pentru 2013 au fost epuizați în primele cinci luni ale anului. Reprezentanții statului par să răspundă “presiunii” mai mult sau mai puțin...

citește mai departe
Cele mai importante aspecte de luat în seamă la achiziția unui apartament nou (P)

Un scurt research pe piața vânzărilor imobiliare a reliefat că persoanele aflate în căutarea unei locuințe noi sunt influențate radical de doi factori majori: localizarea și prețul, exact în...

citește mai departe