Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
28 aug. 2019

IMM-urile care concurează firmele de IT&C la închirierea de spații în clădiri de birouri

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Potrivit datelor Esop, în primul semestru din 2019 IMM-urile au închiriat, preînchiriat și prelungit contracte pentru spații de birouri în suprafață cumulată de 86.870 de metri pătrați. Această cifră marchează un avans de 10% față de aceeași perioadă din 2018.

În perioada analizată, cea mai mare cotă de piață, anume 26%, a fost generată de firmele din domeniul IT&C și BPO (Business Process Outsourcing, n.red.). La mică distanță, însă, companiile care oferă „corporatiștilor” servicii personale și de leisure s-au situat pe locul al doilea ca volum al activității, acestea deținând o pondere de 22% din totalul închirierilor realizate de către IMM-uri (companii cu până la 250 de angajați). Locul al treilea a fost ocupat de firmele din domeniul serviciilor financiare și profesionale (cu o cotă de 21%).

Avans anual de 32% la închirieri

Suprafața totală contractată de firmele orientate spre deservirea angajaților din clădirile de birouri a crescut cu 32% față de aceeași perioadă din 2018. Printre companiile din această categorie se numără operatori de săli de fitness, cabinete medicale sau de înfrumusețare, restaurante, cafenele, baruri, școli și grădinițe private, cursuri de perfecționare, turism etc.

„Remarcăm o creștere continuă a domeniului de servicii pentru corporatiști – servicii personale, pentru angajați și cele de leisure, o piață din ce în ce mai mare de servicii oferite la locul de muncă, în special în zona de parter a noilor clădiri de birouri individuale sau situate în business park-uri din București și din marile orașe ale României. Acest domeniu al serviciilor pentru corporatiști a crescut de cinci ori ca mărime din 2010 și până în prezent și s-a ridicat ca pondere în topul domeniilor de la locurile șase și șapte, în 2010-2011, la locul al doilea în 2018 și în prima jumătate a lui 2019.”

Alexandru Petrescu, Managing Partner la ESOP Consulting l CORFAC Internațional

 

Un trend vizibil mai ales în Capitală

Potrivit datelor companiei de consultanță Esop, în prima jumătate din 2019 companiile care prestează servicii pentru corporatiști au ales, cu precădere, clădirile de birouri din București (82%), restul de 18% fiind împărțit între mari orașe precum Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

Citește și: 2019 poate aduce în București cele mai mari livrări de birouri de până acum

Printre clădirile de birouri alese de firmele care oferă servicii pentru corporatiști în prima jumătate a lui 2019 se numără Equilibrium 1, Record Park, S – Park, Hexagon Office, Iride Park, Swan Office Park, Metroffice, Expo Business Park, Elefterie BC, Forum, Unirii View, Lamda BC, Floreasca 133-137.

Părerile cititorilor
1 părere
  • ESOP: Volumul închirierilor de birouri s-a majorat cu 24% în primele nouă luni din 2019 – ImoExpert

    […] Citește și: IMM-urile care concurează firmele de IT&C la închirierea de spații în clădiri de birouri […]

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Recondiționarea unei clădiri „cu poveste” din zona Victoriei-Romană a fost finalizată. Va funcționa ca ansamblu de birouri

Având o vechime de peste 70 de ani, imobilul se afla într-o stare avansată de degradare, atât la interior, cât și la interior. Dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe a...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
40% dintre angajați revin în clădirile de birouri. Cam atât permit și spațiile închiriate de companii, respectând regulile de „distanțare”

Înainte de perioada de pandemie, spațiile office moderne aveau o densitate medie de aproximativ 10 metri pătrați per angajat – raport cu totul nesatisfăcător în noul context de piață....

citește mai departe
Cum să previi răspândirea COVID-19 la locul de muncă. 5 sfaturi practice

Sistemele HVAC pot contribui la reducerea ratei de transmisie: pentru aceasta, influxul de aer proaspăt, din exterior, trebuie maximizat, iar funcțiile de recirculare a aerului – oprite. În contextul...

citește mai departe
Avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă: dificultatea de a separa viața personală de timpul dedicat muncii, una dintre marile provocări

Deși majoritatea angajaților s-au adaptat la noua situație, doar 3% dintre ei ar prefera ca lucrurile să rămână așa în continuare; mulți ar fi deschiși, însă, la un program...

citește mai departe