/

Imobiliare.ro trece la plata per anunţ. Ce ai tu de câştigat?

Prin reducerea majoră a volumului de oferte postate pe site, va creşte relevanţa şi calitatea prezentării acestora. Începând cu 1 octombrie, www.imobiliare.ro lansează un nou set de pachete de servicii. Plata per anunţ, destinată agenţiilor ce postează oferte „la pachet”, apare astfel pentru prima dată pe piaţa autohtonă a anunţurilor imobiliare online. Dacă până acum […]

Prin reducerea majoră a volumului de oferte postate pe site, va creşte relevanţa şi calitatea prezentării acestora.

Începând cu 1 octombrie, www.imobiliare.ro lansează un nou set de pachete de servicii. Plata per anunţ, destinată agenţiilor ce postează oferte „la pachet”, apare astfel pentru prima dată pe piaţa autohtonă a anunţurilor imobiliare online. Dacă până acum un agent putea lista pe site un număr nelimitat de oferte în schimbul unui abonament, de acum încolo costurile vor varia în funcţie de numărul de anunţuri. Preţul plătit pentru un anunţ scade odată cu majorarea numărului acestora şi este cuprins între 3 şi 0,99 de euro. Noile pachete au între cinci şi 200 de oferte.

Un pas spre profesionalizare
Impactul imediat al acestei măsuri se anunţă unul major. Potrivit lui Adrian Erimescu, directorul general al www.imobiliare.ro, primul efect constă în reducerea drastică a volumului de oferte listate de agenţii. „Prin implementarea noilor pachete, din start are loc o filtrare. Pe site vor rămâne ofertele reale din piaţă şi cele vandabile. Practic, fiecare ofertă va avea un preţ. Agenţiile nu îşi vor permite să investească în oferte nevandabile sau să menţină pe site oferte expirate. În plus, tocmai pentru că vor plăti pentru ele, vor avea tot interesul să le prezinte cât mai bine posibil”, subliniază Erimescu. La rândul său, Claudiu Haţegan, broker/owner al agenţiei Klauss&Partners, crede că limitarea numărului de oferte ce pot fi postate pe site va produce o responsabilizare din punctul de vedere al corectitudinii, transparenţei şi detalierii anunţurilor. „E un pas spre profesionalizare”, crede Haţegan.

Oferte mai puţine şi mai bine prezentate
Cum se reflectă toate acestea asupra vizitatorului www.imobiliare.ro? În opinia lui Victor Zaharia, branch manager Coldwell Banker Opera, consumatorul final nu va percepe schimbarea imediat – cel puţin nu în termeni de volum, dat fiind că acesta vizualizează doar primele pagini rezultate în urma căutării lui, unde apar şi cele mai relevante oferte. O schimbare vizibilă se va resimţi însă în ceea ce priveşte calitatea ofertelor, crede Zaharia. Pentru că va fi nevoit să plătească pentru fiecare anunţ în parte, agentul se va obişnui să-şi prezinte mult mai bine ofertele, cu suficiente fotografii, detalii legate de proprietate etc. „Cred că e o direcţie corectă, adoptată la momentul potrivit”, spune directorul Coldwell Banker Opera.

80% dintre agenţii au acceptat noua direcţie
Care este reacţia agenţiilor la direcţia adoptată de www.imobiliare.ro? „Agenţii imobiliari care lucrează cu portofolii mici de oferte imobiliare, cei care promovează exclusivităţi, au înţeles că se va întâmpla un lucru benefic, micşorarea numărului de oferte existente pe portal ducând la o creştere a vizibilităţii acestora. Automat, numărul de leaduri generate per ofertă va creşte”, subliniază Iulian Niculae, directorul companiei Victoria Consult. Acesta precizează că nemulţumiri legate de plata per anunţ există din partea agenţilor care lucrau pe portofolii de sute de anunţuri, a căror menţinere pe portal ar genera costuri direct proporţionale. „Această schimbare îi va face însă conştienţi de necesitatea focusării pe anumite oferte, pe care le vor stăpâni mult mai bine”, punctează Niculae. Astfel, numărul maxim de oferte pe care o agenţie le poate posta pentru un singur agent este de 100. Recomandarea consultanţilor în vânzări ai www.imobiliare.ro este însă ca fiecare broker să aibă un număr maxim de 30 de oferte, pentru a asigura astfel o cât mai bună gestionare a acestora.

În acest context, adaugă Haţegan, vizitatorii nu vor mai trebui să „sape” printr-un maldăr de oferte, din care o parte nu mai sunt valabile. Aceştia vor putea găsi mai repede proprietăţile care îi interesează şi, totodată, vor putea identifica mai uşor un broker profesionist.

În pas cu piaţa europeană
Potrivit lui Adrian Erimescu, peste 80% dintre clienţii www.imobiliare.ro au fost de acord să lucreze potrivit noului model de business.

În marea lor majoritate, agenţii imobiliari care au rămas în piaţă au înteles că e nevoie să se ocupe la modul cel mai serios de ofertele pe care le reprezintă, că, pentru a rezista, au nevoie să câştige încrederea clientului final. De altfel, nivelul de calitate a ofertelor din portal a crescut constant, odată cu introducerea conceptului de oferte garantate. Aşadar, schimbarea de faţă este un pas firesc, determinat de evoluţia pieţei în ansamblul ei, explică directorul www.imobiliare.ro.

Cum arată schimbarea implementată de www.imobiliare.ro din perspectiva unei pieţe în curs de globalizare? „În Europa imobiliară, marile portaluri au trecut demult la acest sistem. În România, faptul că piaţa este cea a cumpărătorului, acum rezervat şi cumpătat, poate fi argumentul decisiv pentru alegerea aplicării acestei măsuri”, subliniază Iulian Niculae. În acelaşi timp, Erimescu este convins că, după ce lucrurile se vor aşeza în piaţă, şi ceilalţi jucători majori din online vor urma modelul lansat de www.imobiliare.ro.

Opinia bloggerului
Vizitatorul portalului va fi marele beneficiar al acestei schimbări. Diminuarea numărului de anunţuri, în corelaţie cu relevanţa crescută a acestora în oferta agenţiilor imobiliare, nu poate decât să ducă la un grad avansat de satisfacţie pentru vizitatorul portalului, clientul nostru.

Astfel, va scădea în mod semnificativ numărul de „rateuri” la contactarea agenţilor imobiliari ofertanţi, ţinând cont de faptul că aceştia îşi vor „drămui” anunţurile pe care le au la dispoziţie şi vor acorda astfel o atenţie sporită ofertelor listate. Va scădea, de altfel, şi timpul destinat de către vizitatori pentru sortarea ofertei adecvate dorinţelor specifice fiecăruia. Cred că, în final, cumpărătorul, vânzătorul sau chiriaşul va „sta” mai eficient pe portal.

Iulian Niculae, director Victoria Consult şi blogger pe iulianniculae.ro

Adriana DrăgușinEditor · Imobiliare.ro