
Vor apartamentele, dar nu și locurile de parcare. Unii dintre cumpărători sunt dispuși să renunțe cu totul la locuințele noi pe care își doreau să le achiziționeze, doar pentru a scăpa de locurile de parcare, spune un dezvoltator din Capitală.
„Chiar dacă legea ne obligă să construim două locuri de parcare pentru apartamentele de peste 100 mp construiți, sunt clienți care refuză să le cumpere. Unii nu au două mașini, alții spun că se bazează doar pe metrou și nu au nevoie. În unele cazuri am pierdut tranzacții pentru că oamenii au refuzat să achiziționeze două locuri. Totuși, unii dintre acești clienți s-au întors ulterior și au înțeles realitatea orașului”, a declarat Laurențiu Afrăsine, CEO Akcent Development, companie care dezvoltă proiectul Akcent City în zona Bucureștii Noi, lângă stația de metrou Jiului.

El subliniază că dezvoltatorii sunt prinși între obligațiile legale și realitatea din piață. „Locurile de parcare sunt bugetate, construite, au un cost. Nu pot fi ignorate. Din păcate, administrația nu oferă alternative viabile și oamenii nu conștientizează încă faptul că parcarea alandala nu va mai fi o opțiune”, a mai adăugat el în cadrul Forumului Imobiliare.ro, conferința organizată de Imobiliare.ro la cel mai mare eveniment de real estate din România.

Reprezentanții Akcent Development au venit totuși cu o soluție temporară, anunțată în cadrul Salonului Imobiliar București.„Pentru clienții care vor achiziționa apartamente de trei camere în cadrul ediției a 3-a a proiectului, oferim posibilitatea achiziției unui singur loc de parcare – o excepție de la regula noastră internă, pentru a încuraja vânzarea și a răspunde cererii”, a spus el.
Afrăsine a menționat, de asemenea, în cadrul conferinței că accesul la transportul subteran a contat semnificativ în decizia de achiziție pentru cei peste 500 de cumpărători care au ales deja proiectul Akcent City, dar și că metroul rămâne singurul mijloc de transport cu adevărat rapid în București.