Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
30 Octombrie 2012

Opt hoteluri marca Hilton se vor deschide în România. Vezi unde şi cât vor costa

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei
Ultima actualizare: 30 Octombrie 2012

Turismul de afaceri este, în momentul de faţă, principalul factor de creştere pentru industria ospitalităţii din marile oraşe.

Compania britanică de dezvoltări imobiliare Roquebrook vrea să construiască în România o reţea de până la opt hoteluri Hampton (trei stele), brandul de pe segmentul economy al lanţului Hilton. Printre oraşele vizate pentru aceasta se numără atât Capitala (cu cel puţin două unităţi de cazare – una în centru, iar alta în zona de business-nord), cât şi alte mari oraşe ale ţării, precum Braşov, Craiova sau Cluj, a declarat, pentru www.imobiliare.ro, Cristina Roşca, managing partner RealTime (consultantul exclusiv al Roquebrook pentru dezvoltările imobiliare în România).

Proiecte aflate în dezvoltare, disponibile şi spre vânzare
Unităţile hoteliere vor avea între 100 şi 150 de camere, în funcţie de dimensiunile economice şi de potenţialul pieţei de profil din fiecare oraş. Totodată, valoarea investiţiei în fiecare unitate de cazare va varia, în funcţie de capacitatea acesteia şi de costul terenului, între opt şi zece milioane de euro, potrivit oficialului RealTime. Pe termen scurt şi mediu, reprezentanţii Roquebrook intenţionează să vândă unităţile hoteliere. În momentul de faţă, valorile de achiziţie pentru aceste active variază între 9,5 şi 13,5 milioane de euro, în funcţie de oraş şi de numărul de camere. „Odată cu începerea operării, preţurile pot suferi creşteri”, notează Cristina Roşca.

Primul hotel Hampton by Hilton, situat în centrul oraşului Cluj-Napoca, este deja finalizat şi va începe să opereze în această iarnă. Unitatea are o capacitate de cazare de 109 camere. Următorul pe lista grupului britanic este un hotel de 110 camere în Bucureşti, ce ar trebui să fie pus în funcţiune în toamna anului viitor.

Segmentul business-economy, viitorul pieţei hoteliere?
În opinia Cristinei Roşca, turismul de afaceri reprezintă în momentul de faţă una dintre principalele direcţii de dezvoltare a pieţei hoteliere din România. Pentru acest segment, cele mai potrivite sunt hotelurile de trei stele, care asigură un grad satisfăcător de confort pentru angajaţii companiilor, la costuri rezonabile.

Pe de altă parte însă, pentru moment, segmentul economy este cel mai slab dezvoltat pe piaţa hotelieră, cel puţin la nivel de Bucureşti. Astfel, potrivit celui mai recent raport de piaţă al companiei de consultanţă Jones Lang LaSalle, la jumătatea acestui an, Capitala avea o capacitate de cazare de 9.200 de camere, împărţită între 75 de unităţi hoteliere. 60% din oferta disponibilă era reprezentată de unităţi de patru stele, 21% erau camere de cinci stele, în vreme ce ponderea hotelurilor de trei stele se ridica la 18%.

Tranzacţii înainte şi după criză
Potrivit datelor Jones Lang LaSalle, în ultimii câţiva ani, criza financiară şi-a făcut simţit efectul asupra pieţei de investiţiilor în unităţi de cazare. Cea mai recentă tranzacţie este vânzarea hotelului Ibis din Sibiu (de două stele) către grupul italian UniCredit, pentru suma de 10 milioane de euro. Acesta a fost, totodată, şi singurul deal încheiat anul trecut. În 2008 şi 2010 nu au avut loc achiziţii pe acest segment, iar în 2009 volumul tranzacţiilor a ajuns la puţin peste 20 de milioane de euro. Spre comparaţie, în anul de vârf 2007 au avut loc achiziţii de hoteluri în valoare de peste 60 de milioane de euro, nivel dublu faţă de 2006.
Părerile cititorilor
2 păreri
  • SAKO MOB

    Confectionam mobilier din LEMN MASIV ,MDF si PAL Avem showroom in CONSTANTA poporului nr.55 Relati la tl .BADEA BOGDAN 0730093405 LOREDANA 0723999704 Va asteptam in showroom .Va multumim

  • Ruxandra

    Sunt interesata daca pentru lantul hotelier care se va deschide in Romania investitorul ar dori sa cumpere mobilier hotelier

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Oportunitățile momentului din zonele montane. 5 vile cu potențial de investiție

Zonele montane reprezintă nu numai oaze de refugiu pentru cei care caută confortul, ci și oportunități de investiție, având în vedere schimbările climatice la care asistăm. Astăzi, potrivit estimărilor,...

citește mai departe
Cushman & Wakefield Echinox: Bucureștiul, atractiv pentru 60% dintre operatorii de hoteluri din ECE. Piața și-a început deja revenirea

Alături de Praga, Varșovia și Budapesta, capitala României se numără printre cele mai populare piețe vizate pentru extindere de jucătorii de profil. Compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield...

citește mai departe
Hotelurile și pensiunile montane – noile oportunități turistice scoase la lumină de pandemie. Scurt ghid pentru investițiile avantajoase (OPEN HOUSE în curând)

Un business la înălțime sub panorama infinită a naturii, sănătatea pe care aerul montan o promite, apusul, răsăritul, … . Desigur, pentru mulți investitori ar putea fi unele dintre...

citește mai departe
Facultatea de Drept a Universității Babeș-Bolyai a cumpărat hotelul Opera Plaza din Cluj-Napoca

Tranzacția a fost facilitată de reprezentantele a două birouri diferite din cadrul rețelei RE/MAX România. RE/MAX România a anunțat vânzarea hotelului Opera Plaza din Cluj-Napoca, către Facultatea de Drept...

citește mai departe
Bucureștiul, în atenția operatorilor hotelieri internaționali: perspectivele sunt pozitive pe termen lung, în ciuda Covid-19. Interes există și pentru alte mari orașe

Piața din Capitală s-a dezvoltat mult în ultimii ani datorită cererii venite din partea turismului de business – o reluare a călătoriilor de afaceri este așteptată în a doua...

citește mai departe