Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
3 mart. 2016

Pentru vânzători: 5 lucruri la care se uită cumpărătorul când analizează o locuință

scris de Adriana Drăgușin in categoria Ştiri imobiliare, Ştirea zilei

Mediul online deține o pondere majoritară ca sursă de informare în procesul de căutare a unei case.

Dacă ai o locuință de vânzare, cu siguranță că îți dorești ca aceasta să fie cât mai „atractivă” pentru potențialii clienți. Cum poți face asta? O analiză realizată la nivel european de către rețeaua de francize RE/MAX Europe dezvăluie câteva dintre aspectele „cu greutate” în ochii unui cumpărător, atunci când intră în contact cu o anumită proprietate:

http://www.dreamstime.com/stock-photo-real-estate-market-young-couple-looking-real-estate-to-rent-buy-apartment-image30193580

1. Fotografiile cu locuința vizată:
Potrivit studiului citat, 81% dintre europeni își găsesc locuinţa visată în urma unei căutări realizate online, în vreme ce, pe piaţa românească, peste 50% din cei care își doresc o casă ajung la aceasta prin căutări pe Internet. Nu este de mirare, așadar, că, pentru 60% dintre cumpărători, fotografiile cu proprietatea pe care o trec pe lista de vizionări sunt extrem de importante şi pot face diferenţa.

(Alte surse de informare cu privire la oferta disponibilă în piață sunt prietenii și familia, pe de o parte, precum și ziarele specializate în anunțuri, pe de altă parte.)

2. Dotările din baie:
Atunci când vizitează pentru prima dată o locuinţă, europenii se uită în primul rând la dotările din baie şi analizează atent ce reparaţii sunt necesare.

3. Mirosul din casă:
Deși poate fi tratat ca un subiect tabu, acest aspect influențează semnificativ prima impresie a potențialilor cumpărători, precum și decizia de cumpărare – ce implică atât o componentă rațională, cât și una emoțională.

4. Împrejurimile:
La capitolul vecinătăţi, pentru aproape 20% dintre cumpărători, apropierea de un loc de joacă pentru copii este crucială, iar pentru circa 19%, apropierea de o grădiniţă sau o şcoală. Pe lista facilităților ce nu trebuie să lipsească din zonă sunt centrele comerciale, restaurantele şi bisericile. Interesant este că tinerii şi femeile ar vrea în mod special să aibă o locuinţă în apropierea mall-urilor, în timp ce persoanele cu vârste cuprinse între 30 şi 39 de ani ar prefera să aibă în apropiere o grădiniţă sau o şcoală.

5. Gradul de utilare a bucătăriei:
Un alt aspect practic important pentru clienții europeni (dar și pentru români) ar fi gradul de utilare a bucătăriei, ce va avea un cuvânt important de spus asupra confortului vieții de zi cu zi a locatarilor.

Prețul bate zona!
În ceea ce privește criteriile de selecție a unei proprietăți, prețul acesteia este, pentru majoritatea europenilor, cel mai important aspect luat în considerare. Pe locul al doilea se află amplasamentul, suprafaţa şi costurile adiacente pe care le implică respectiva proprietate. În cel din urmă caz, gradul de eficienţă energetică şi anul de construcţie joacă un rol important.

La nivel european, 40% dintre potențialii cumpărători caută o locuință împreună cu partenerul, iar 25% singuri. Cuplurile dețin cea mai mare pondere în totalul clienților în Spania (60%), România situându-se pe locul al doilea, cu 55%. În Franţa, 31% dintre cei care vor o casă își derulează căutarea împreună cu partenerul, iar în Turcia doar 14% se încadrează în această categorie. Analiza RE/MAX arată, totodată, că 76% dintre clienți au avut, până la acel moment o proprietate – sau măcar o locuinţă închiriată.

Părerile cititorilor
2 păreri
  • Robert Tudor – https://compariimobiliare.ro/

    Foarte interesant!

  • Primul lucru care ma intereseaza este: Daca proprietarul{vinzatorul} are actele de proprietate in totalitate in regula si daca e proprietar autentic,apoi celelalte criterii.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cererea de spații într-un mare complex studențesc privat din Capitală s-a majorat cu 15% înainte de începerea noului an școlar

Pe fondul pandemiei, tinerii caută acum soluții de cazare ce oferă, pe lângă dotări și facilități, și un grad sporit de siguranță sanitară. Potrivit reprezentanților Genesis Property, compania care...

citește mai departe
Colliers: Pentru piața terenurilor, 2021 poate fi unul dintre cei mai buni ani de după 2008. „Retailerii și dezvoltatorii de rezidențial sunt mai activi ca oricând”

Potrivit companiei de consultanță, oferta de terenuri rămâne consistentă și vine din partea unor categorii diferite de vânzători. Din punctul de vedere al volumului tranzacțiilor, în care sunt incluse...

citește mai departe
Prețurile apartamentelor în august 2021. Cluj-Napoca face excepție de la tendința generală

În clasamentul variațiilor consemnate luna trecută în marile orașe, orașul de pe Someș se află la polul opus față de Capitală. Spre deosebire de cele trei luni anterioare, când...

citește mai departe
Trei antreprenori români visează ca litoralul autohton să devină atractiv pe tot parcursul anului, cum este și Coasta de Azur. Au în plan mai multe proiecte imobiliare în Neptun-Olimp

Marea, liniștea, climatul plăcut, susținute de facilitățile și serviciile de calitate, toate acestea sunt ingredientele unei „rețete” ce și-a dovedit deja viabilitatea în alte țări. Cătălin Scripcaru, Bogdan Căruntu...

citește mai departe
Două noi proiecte rezidențiale în nordul Capitalei, dezvoltate de o companie românească. Vor aduce pe piață 800 de apartamente

Cele două concepte de locuire se adresează atât celor dornici să facă parte dintr-o comunitate mai restrânsă, cât și celor care aspiră la un stil de viață mai activ....

citește mai departe