Compania bulgară KAI Group investește șase milioane de euro într-o nouă linie de producție, ce permite adaptarea la cerințele cumpărătorilor.
În scurt timp, românii vor putea achiziționa plăci ceramice din categoria mediu-lux de import, dar la prețuri și servicii de producător local. Compania bulgară Kai Group, unul dintre principalii jucători pe piața autohtonă de profil, a anunțat o investiție de șase milioane de euro într-o nouă linie de producție. „Această investiție ne va permite să dezvoltăm un portofoliu mai complex de produse, oferind o alternativă competitivă la produsele de tip mediu-lux relizate în Spania și Italia”, subliniază Cătălin Rotaru, Country Manager pentru KAI România.
Capacitate de peste 20 de milioane de metri pătrați
Noile utilaje vor permite atât majorarea cu peste două milioane de metri pătrați a capacității de producție a fabricii – de la un total de 18 milioane de metri pătrați -, cât și adaptarea la preferințele actuale ale consumatorilor. Astfel, vor putea fi fabricate formate de gresie porțelanată de 60×60 cm, în condițiile în care, până acum, cele mai mari dimensiuni realizate erau de 50×50 cm și 30×60 cm pentru gresie și de 33×50 cm pentru faianță. Potrivit lui Spas Shopov, CEO Kai Group, adaptarea produselor ca dimensiune și finisaje vine ca urmare a tendințelor identificate în cadrul celor mai recente târguri de profil desfășurate în Spania și Italia. În acest sens, anul trecut a fost demarat un program de dezvoltare a portofoliului de produse. Compania a mai investit un milion de euro în lansarea unei mărci proprii de nivel mediu și lux, denumită Progres Ceramica, ce a avut ca rezultat creșterea vânzărilor.
Produsele medii și de lux, 20% din vânzări
Investiția anunțată de Kai Group depășește jumătate din totalul vânzărilor companiei din 2009 pe piața din România și reprezintă o treime din totalul valorii necesare pentru construcția unei fabrici noi. În ultimii zece ani, compania a investit alte 40 de milioane de euro în vederea rentabilizării producției. Produsele din categoria mediu-lux reprezintă 20% din vânzările Kai Group pe România.