Redactarea anunțului de vânzare. Ce trebuie să cuprindă acesta și cum te asiguri că va atrage cât mai mulți cumpărători?

Redactarea anunțului de vânzare este una dintre cele mai importante etape ale procesului de vânzare și un factor care poate să influențeze durata de timp în care vei găsi un cumpărător potrivit pentru locuința ta.

Trebuie să acorzi o atenție deosebită anunțului vânzare, să ai grijă ca acesta să fie concis, dar cuprinzător, și completat de fotografii atractive pentru potențialii cumpărători.

Nu te baza pe faptul că persoanele interesate te vor contacta sau îl vor contacta pe agentul imobiliar care lucrează alături de tine pentru a afla informații suplimentare la telefon sau că vor vedea la vizionare exact despre ce este vorba.

Titlul anunțului este unul dintre elementele care pot influența de la prima vedere părerea unei persoane despre proprietatea pe care vrei să o vinzi. Dacă îți cauți un cumpărător pe cont propriu, este bine să menționezi acest lucru în titlu, pentru că astfel cel care îl găsește va ști că nu trebuie să mai plătească comision agentului.

Încearcă să eviți titlurile pline de clișee, cum ar fi “apartament de vânzare într-o zonă bună”. Poți, în schimb, să scoți în evidență atuurile locuinței. Iată un exemplu concret: “Proprietar: vând apartament cu 2 camere și vedere la parc”.

Descrierea trebuie să răspundă la întrebarea – “de ce ar vrea cineva să se mute aici?”. Aceasta trebuie să pună accent pe beneficiile care vin odată cu locuința pe care vrei să o vinzi. Nu este bine să faceți economie de cuvinte în acest caz, dar nici nu trebuie să scrieți o descriere elaborată, doar de dragul de a scrie ceva.

Iată care sunt informațiile principale pe care trebuie să le conțină anunțul de vânzare:

  • tipul locuinței – apartament, casă;
  • numărul de camere – sunt luate în considerare dormitoarele și spațiile comune de tip living sau dining, nu și bucătăriile, băile, mansardele sau alte spații de depozitare; – suprafața utilă a locuinței – aceasta îi oferă eventualului cumpărător o idee cu privire la cât de spațioasă este locuința. Suplimentar, este recomandat să adaugi suprafața construită, iar în cazul caselor amprenta la sol pentru că astfel persoanele interesate vor avea informații clare cu privire la dimensiunea grădinii;
  • tipul de compartimentare al locuinței – decomandat, semidecomandat, nedecomandat, circular sau vagon;
  • confortul – 1,2,3 sau lux;
  • etajul la care se află locuința – în cazul că este vorba despre un apartament la bloc sau despre un apartament situat într-o vilă (exemplu: etaj 2/10);
  • numărul bucătăriilor, al băilor și al balcoanelor/teraselor – în cazul acestora din urmă poți menționa tipul lor sau dacă este vorba despre un spațiu închis sau deschis; – tipul imobilului (bloc de apartamente, vilă) – este recomandat să oferi și detalii despre anul în care au fost finalizate lucrările de construcție, regimul de înălțime (exemplu: parter+2 etaje) și informații referitoare la structura de rezistență a imobilului (exemplu: cărămidă, beton, etc);
  • utilitățile de care dispune locuința – curent, apă, canalizare, gaz, CATV, telefon, sistem de încălzire, acces la internet;
  • detalii cu privire la finisajele de care dispune locuința și eventuale îmbunătățiri – informații despre tipul ferestrelor, al ușilor sau al podelelor;
  • dacă locuința este scoasă la vânzare mobilată și utilată complet, parțial sau dacă este nemobilată și neutilată;
  • detalii despre dotările și serviciile aferente imobilului – interfon, spații de depozitare (exemplu: boxă la subsol), menaj, administrare;
  • suprafața totală și/sau utilă a grădinii – în cazul în care vinzi o casă;
  • numărul locurilor de parcare disponibile;
  • informații despre poziționarea locuinței și despre vecinătăți (exemplu: grădinițe, școli, parcuri, magazine);
  • date de contact – număr de telefon, adresă de e-mail.

Anunțul trebuie să îi răspundă potențialului cumpărător la cele mai multe întrebări. În plus, completarea unui număr cât mai mare de informații te ajută ca anunțul tău să fie găsit ușor de către persoanele interesate de o locuință cu o serie de caracteristici specifice, eficientizând căutările pe site-urile specializate.

Dacă lucrezi cu un agent imobiliar este important să îi oferi acestuia cât mai multe detalii despre locuință încă de la început și să îi ceri ajutorul în redactarea anunțului de vânzare. Experiența sa își va spune cuvântul la acest capitol.

Dacă ai demarat procesul de vânzare pe cont propriu poți să ceri părerea unui apropiat cu privire la anunțul de vânzare și să vezi dacă acesta are nelămuriri după ce îl citește. Ca proprietar îți cunoști foarte bine locuința și este posibil să omiți unele detalii care poate nu ți se par foarte relevante. O părere în plus te poate ajuta să aduci îmbunătățiri anunțului.

Nu uita să menționezi dacă locuința pe care o vinzi se află pe lista imobilelor cu “bulină roșie” din oraș, dar să explici clar în ce grad de risc seismic se încadrează și ce înseamnă acesta. Nu încerca să ascunzi astfel de informații pentru că orice cumpărător poate să le verifice pe site-urile autorităților și dacă află că nu i-ai expus acest lucru se va gândi că sunt și alte probleme pe care ai omis să i le aduci la cunoștință.

Atenție! “Cosmetizarea” anunțului de vânzare pentru ca o proprietate să arate mai bine “pe hârtie” decât în realitate nu este în avantajul tău. Va atrage cumpărători nepotriviți și vei pierde timp cu pregătirea unor vizionări pentru persoane care nu caută ceea ce oferi tu.

Este recomandat, totodată, să adaugi mai multe fotografii în anunțul de vânzare, atât cu interiorul locuinței, cât și cu exteriorul acesteia. Dacă lucrezi cu un agent imobiliar poți să soliciți organizarea unei ședințe foto speciale în acest sens. Dacă îți cauți singur cumpărător, ar fi bine să faci fotografiile cu o cameră foto, nu cu telefonul mobil, și să folosești un trepied.

Ai grijă ca încăperile să fie bine luminate, ordonate și curate, fără haine lăsate la vedere sau vase murdare în bucătărie.

Dacă vinzi o casă ai grijă să cureți grădina înainte să faci fotografiile.

Pentru că pozele sunt extrem de importante în obținerea unui anunț imobiliar care să atragă cât mai mulți posibili cumpărători, Imobiliare.ro le oferă proprietarilor posibilitatea de a adăuga până la 16 fotografii, în format jpg sau png, la orice anunț.

Ai, totodată, la dispoziție mai multe secțiuni care vin în ajutorul tău atunci când vrei să vinzi un apartament sau o casă. La secțiunea “Adaugă anunț” cu un singur click ajungi direct pe pagina unde poți adăuga pe site proprietatea pe care o ai de vânzare.

Odată cu publicare anunțului de închiriere se creează automat și un cont dedicat. Astfel, vei avea la dispoziție secțiunea ”Anunțurile mele” care te ajută să gestionezi anunțurile adăugate de tine, să vezi care dintre acestea sunt active și care nu. Poți, totodată, să adaugi anunțuri noi și să activezi anunțuri inactive. Tot prin “Contul meu” poți să fi mereu în contact cu persoanele interesate de închirierea locuinței tale folosind chat-ul pus la dispoziție de Imobiliare.ro. Mesajele sunt instante. În plus, ai oricând acces la întregul istoric al conversațiilor.

Atenție! Nu este de ajuns să publici un anunț și să aștepți ca persoanele interesate să te contacteze. Încearcă să îi faci un update de fiecare dată când găsești o informație în plus care ar putea fi relevantă pentru eventualii cumpărători (exemplu: s-a deschis un nou magazin în zonă, o farmacie, o grădiniță privată), astfel aceștia vor vedea că anunțul este de actualitate și îi vor acorda mai multă atenție.

Pune direct o întrebare

Experții noștrii imobiliari vor căuta soluții și îți vor oferi sfaturi

Citește cele mai noi știri din piață
Berceni, cartierul campion la apartamente noi din București. Cât plătesc cumpărătorii? – GRAFICE

Cele mai multe apartamente noi din București pot fi găsite în Berceni. Peste 3.000 de locuințe aflate în clădiri finalizate în ultimii cinci ani sunt disponibile cumpărătorilor la unele...

citește mai departe
Bucureștiul rezidențial în ultimii cinci ani. Apartamentele noi sunt cu până la 90% mai scumpe. Ce cartiere se dezvoltă accelerat? – GRAFICE+HARTĂ

Apartamente noi la prețuri cu până la 90% mai mari și zone unde chiar și 20 de potențiali cumpărători se “luptă”, pe fondul deficitului de ofertă, pe fiecare proprietate...

citește mai departe
Berceni, cartierul campion la apartamente noi din București. Cât plătesc cumpărătorii? – GRAFICE

Cele mai multe apartamente noi din București pot fi găsite în Berceni. Peste 3.000 de locuințe aflate în clădiri finalizate în ultimii cinci ani sunt disponibile cumpărătorilor la unele...

citește mai departe
Capitala prețurilor în creștere. Cartierele cu cele mai scumpe și cele mai ieftine apartamente noi din București – GRAFICE

Nu există în București nicio zonă în care prețurile solicitate pentru apartamentele noi scoase la vânzare să fie în scădere comparativ cu cele înregistrate în prima jumătate a anului...

citește mai departe
Cât de atractiv este pentru cumpărători cartierul Băneasa? Aproape 2.000 de apartamente noi, în construcție – GRAFICE

În prima jumătate a anului în curs, Băneasa a fost unul dintre cartierele bucureștene care a atras cei mai puțini cumpărători. Pentru fiecare apartament nou disponibil la vânzare au...

citește mai departe
Tei și Drumul Taberei, cartiere-dormitor din București care atrag un număr substanțial de cumpărători. Cum evoluează prețurile? – GRAFICE

Tei și Drumul Taberei sunt două cartiere din București care au evoluat diferit pe parcursul ultimilor cinci ani, dar atrag în momentul de față un număr semnificativ de potențiali...

citește mai departe
Centrul Bucureștiului, vânat de cumpărători, în ciuda prețurilor mari. Cele mai dorite zone – GRAFICE

În câteva zone din Capitală, oferta de apartamente noi a ajuns să fie aproape inexistentă, iar acest lucru a generat o competiție acerbă în rândul cumpărătorilor, dar și o...

citește mai departe
Pipera, un El Dorado imobiliar al Capitalei. Explozie de apartamente noi în ultimii cinci ani și prețuri tot mai scumpe – GRAFICE

Ultimii cinci ani au fost extraordinari pentru acest cartier din nordul orașului care a atras atenția multor dezvoltatori și investitori. Oferta a crescut în acest timp spectaculos și a...

citește mai departe
Militari, de la boom imobiliar la ofertă în scădere. Ce se întâmplă în Titan? – GRAFICE

Vremea dezvoltării accelerate pare că a apus în cartierul Militari, după ce acesta a ajuns să se extindă până în satele Chiajna și Roșu. Numărul apartamentelor noi scoase la...

citește mai departe
Bucureștiul rezidențial în ultimii cinci ani. Apartamentele noi sunt cu până la 90% mai scumpe. Ce cartiere se dezvoltă accelerat? – GRAFICE+HARTĂ

Apartamente noi la prețuri cu până la 90% mai mari și zone unde chiar și 20 de potențiali cumpărători se “luptă”, pe fondul deficitului de ofertă, pe fiecare proprietate...

citește mai departe
Impozitul pe venitul din chirii: tot ce trebuie să știi

Începând cu anul 2024, legislația privind impozitarea veniturilor obținute din închirierea locuințelor suferă modificări importante, care vizează atât proprietarii, cât și chiriașii. Schimbările au ca scop simplificarea procedurilor fiscale,...

citește mai departe
Ai putea locui pe cea mai scumpă stradă din România pentru nu mai puțin de 39.000€

Bucureștiul are multe locuri pline de farmec și istorie, însă puține se pot compara cu eleganța și prestigiul Căii Victoriei. Această arteră este cunoscută pentru clădirile sale istorice, magazinele...

citește mai departe
Peste 100 de expozanți, premii și o licitație imobiliară. Participă și tu la cel mai mare târg imobiliar din România!

Peste 100 de expozanți din real estate și din domenii conexe sunt așteptați să participe la Salonul Imobiliar București, cel mai mare eveniment de profil din România organizat alături...

citește mai departe
10 cele mai scumpe case din România propuse spre vânzare 

În ultimii ani, piața imobiliară din țară a cunoscut o creștere semnificativă, în special pe segmentul de lux. Proprietăți impresionante, cu arhitecturi deosebite și dotări moderne, au fost tranzacționate...

citește mai departe
1 din 3 chiriași renunță la contract pentru un preț mai bun. Câți bani vor românii să dea pe chirie? – SONDAJE+GRAFICE

Imobiliare.ro a derulat pe parcursul lunii august două sondaje de opinie pentru a afla ce cred cu adevărat românii despre procesul de închiriere. Primul dintre acestea a fost dedicat...

citește mai departe