Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
27 Februarie 2020

„Renașterea” unei clădiri-simbol a Bucureștiului interbelic: Magazinul București, atunci și acum (FOTO). Cât a costat refacerea lui

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 27 Februarie 2020

Susținute de către actualii proprietari ai clădirii, doi investitori de origine olandeză, lucrările au durat mai puțin de un an și jumătate.

Reconstrucția celebrului Magazin București, cu o istorie de 90 de ani, a fost finalizată, în urma unei investiții de peste 6,5 milioane de euro. Magazinul Bucureşti este amplasat la intersecția străzilor I.C. Brătianu și Lipscani din Capitală, într-o zonă care dispune de peste 2.600 de locuri de parcare în proximitate, în zonele Universitate, Intercontinental, Cocor și Unirii. Imobilul dispune de o suprafață totală închiriabilă de aproximativ 3.150 de metri pătrați, distribuită pe șapte niveluri. Păstrând la intrare vitrinele cu sticlă curbă, specifice magazinului-emblemă din perioada interbelică, clădirea este proiectată pentru a găzdui sub același acoperiș spații de retail, birouri de clasă A și spații de co-working, precum și jucători din domeniul HoReCa.

„La 90 de ani de la inaugurare, Magazinul București renaște în același spațiu ultracentral, dar adaptat standardelor actuale. Clădirea păstrează fațada de altădată și reintroduce elemente emblematice ale arhitecturii inițiale, modernizate pentru a se potrivi noului design, printre care copertina de la parter, axul central din sticlă la fațada principală și vitrinele cu sticlă curbă, unice la vremea construcției. Totodată, noul magazin poartă încă urmele istoriei sale bogate, având integrate elemente originale recuperate parțial în timpul demolărilor, cum sunt pișcoturile de pardoseală, diferite elemente metalice ornamentale de la vitrinele curbe și elemente de marmură.”

Radu Moldoveanu, reprezentantul proprietarilor Magazinului București în România

 


O achiziție de peste patru milioane de euro

Construit în perioada interbelică, mai exact în anul 1930, Magazinul București a devenit unul dintre cele mai importante centre comerciale de dinainte de ‘89, dar după Revoluţie a fost abandonat. În 2010, imobilul a fost retrocedat moștenitorilor familiei Bunescu, care a ridicat clădirea în urmă cu aproape un secol, iar trei ani mai târziu a fost cumpărat de investitorii de origine olandeză Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman, cu peste patru milioane de euro. Cei doi investitori fac parte dintr-un grup de oameni de afaceri din Olanda, care deține mai multe spaţii în centrul istoric al Capitalei, fiind printre cei mai mari proprietari privați din zonă.


Lucrările de reconstrucție a Magazinului București au început în septembrie 2018 și au fost finalizate în mai puțin de un an și jumătate. „Magazinul București a fost dintotdeauna un adevărat reper al centrului istoric al Capitalei. La 90 de ani de la construcție, ne-am dorit să readucem bucureștenilor acest reper și să punem din nou clădirea pe harta Bucureștiului. Astăzi, noul Magazin București continuă să scrie istorie, fiind gata să întâmpine noii chiriași într-o clădire care readuce istoria într-un spațiu de clasă A, la cele mai moderne standarde”, declară investitorii care dețin Magazinul București.

Discuțiile pentru închirierea spațiilor sunt deja în derulare, agent exclusiv fiind compania de consultanță imobiliară Colliers International.


Mai multe despre Magazinul București:
Magazinul Bucureşti a fost construit în anul 1930. Iniţial a fost denumit Magazinul Popp&Bunescu, după fondatorii săi, Bucur Bunescu și Nicolae Popp. În 1948, clădirea a fost naţionalizată şi a devenit astfel Magazinul Universal Bucureşti. După 1989, activitatea centrului comercial a fost sistată, iar în 2003 fostul primar al Sectorului 5, Marian Vanghelie, a intrat în posesia pachetului majoritar al SC București SA, proprietara Magazinului Bucuresti la acea dată. În 2010, Magazinul București a fost retrocedat moştenitorilor familiei Bunescu, iar în 2013 a intrat în proprietatea investitorilor olandezi Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman. Noii proprietari au obținut autorizație pentru reconstrucția magazinului în 2017, iar la 90 de ani de la deschidere, în 2020, Magazinul București reintră în circuitul comercial și în peisajul urban bucureștean.
Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe