Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
19 Aprilie 2011

România, pe locul 3 în topul ţărilor cu cele mai multe branduri noi în 2010

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 19 Aprilie 2011

Pieţele emergente, cu o cerere crescândă venită din partea păturii de mijloc, au fost cele mai „vânate” de retaileri anul trecut.

Comparativ cu alte segmente ale pieţei imobiliare, cel al spaţiilor comerciale se bucură de o atenţie crescută din partea companiilor internaţionale. Potrivit unui studiu realizat de CB Richard Ellis asupra a 73 de ţări din întreaga lume, România se plasează pe locul al treilea în rândul pieţelor cu cele mai multe branduri nou-intrate în 2010. „India şi Turcia se plasează înaintea ţării noastre, în condiţiile în care cererea internă din partea noii formate clase de mijloc este în continuă crestere. Ţări precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plasează pe poziţii similare cu România”, notează reprezentanţii companiei de consultanţă.

Din punctul de vedere al prezenţei retailerilor internaţionali, piaţa autohtonă se clasează pe locul 33 în clasamentul celor 73 de ţări supuse analizei. La nivel global, pe prima poziţie la acest capitol se situează Marea Britanie, cu un procentaj de 58% dintre retailerii analizaţi, urmată de Emiratele Arabe Unite (54%) şi SUA (50%).

Segmentul de lux, încă slab reprezentat
În România, cei mai bine reprezentaţi sunt comercianţii din sectorul fashion&denim, urmaţi fiind de cei cu domenii de activitate specifice. Pe segmentul de lux, doar 7% dintre retailerii internaţionali sunt prezenţi şi în ţara noastră, ceea ce arată că aceasta oferă un potenţial important pentru creştere.

În ceea ce priveşte metoda de operare a retailerilor internaţionali, francizele sunt cele mai comune în ţara noastră, 56% dintre comercianţi folosind acest model. Totuşi, această pondere se află în scădere comparativ cu anii anteriori. Pe de altă parte, sunt numeroase şi situaţiile în care marii retaileri internaţionali au ales să intre direct în piaţă, aşa cum s-a întâmplat cu H&M, Inditex, C&A, New Yorker.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe