Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
19 apr. 2011

România, pe locul 3 în topul ţărilor cu cele mai multe branduri noi în 2010

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Pieţele emergente, cu o cerere crescândă venită din partea păturii de mijloc, au fost cele mai „vânate” de retaileri anul trecut.

Comparativ cu alte segmente ale pieţei imobiliare, cel al spaţiilor comerciale se bucură de o atenţie crescută din partea companiilor internaţionale. Potrivit unui studiu realizat de CB Richard Ellis asupra a 73 de ţări din întreaga lume, România se plasează pe locul al treilea în rândul pieţelor cu cele mai multe branduri nou-intrate în 2010. „India şi Turcia se plasează înaintea ţării noastre, în condiţiile în care cererea internă din partea noii formate clase de mijloc este în continuă crestere. Ţări precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plasează pe poziţii similare cu România”, notează reprezentanţii companiei de consultanţă.

Din punctul de vedere al prezenţei retailerilor internaţionali, piaţa autohtonă se clasează pe locul 33 în clasamentul celor 73 de ţări supuse analizei. La nivel global, pe prima poziţie la acest capitol se situează Marea Britanie, cu un procentaj de 58% dintre retailerii analizaţi, urmată de Emiratele Arabe Unite (54%) şi SUA (50%).

Segmentul de lux, încă slab reprezentat
În România, cei mai bine reprezentaţi sunt comercianţii din sectorul fashion&denim, urmaţi fiind de cei cu domenii de activitate specifice. Pe segmentul de lux, doar 7% dintre retailerii internaţionali sunt prezenţi şi în ţara noastră, ceea ce arată că aceasta oferă un potenţial important pentru creştere.

În ceea ce priveşte metoda de operare a retailerilor internaţionali, francizele sunt cele mai comune în ţara noastră, 56% dintre comercianţi folosind acest model. Totuşi, această pondere se află în scădere comparativ cu anii anteriori. Pe de altă parte, sunt numeroase şi situaţiile în care marii retaileri internaţionali au ales să intre direct în piaţă, aşa cum s-a întâmplat cu H&M, Inditex, C&A, New Yorker.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
Iași: investiții de circa un miliard de euro în proiecte imobiliare, în plan pentru 2020. „Criza medicală a înfrânat entuziasmul, dar oportunitățile încă există”

Pe lista dezvoltatorilor din oraș se numără și două ansambluri multifuncționale de amploare, ce includ și proprietăți rezidențiale. Potrivit datelor companiei de consultanță Uil Casa Imobiliare, piața ieșeană se...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe