Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
1 aug. 2012

Românul care a construit şi vândut primul proiect „verde” din afara Capitalei pariază din nou pe birouri. Vezi unde

scris de Adriana Lefter in categoria Ştirea zilei

Procedurile de obţinere a autorizaţiilor de construcţie au fost deja demarate, iar lucrările ar trebui să înceapă în toamna lui 2012.

Timişoreanul Ovidiu Şandor (foto) intenţionează să demareze, în parteneriat egal cu fondul de investiţii sud-african New Europe Property Investments (NEPI), un nou proiect de birouri de clasa A, de data aceasta în Cluj-Napoca. Complexul va fi amplasat într-o zonă centrală, pe platforma fostei fabrici Tricotaje Someşul, ce a fost cumpărată recent de către cei doi investitori de la Atrium Centers, o companie de investiţii şi dezvoltări imobiliare care intenţiona să construiască aici un centru comercial. Potrivit estimărilor oficiale, lucrările la noul proiect, ce va avea o suprafaţă închiriabilă totală de 52.000 metri pătraţi, vor începe în toamna acestui an şi vor fi integral finalizate până în 2015. Cei doi dezvoltatori au demarat deja procedurile de obţinere a avizelor şi autorizaţiilor de construire.

Terenul central, garanţia succesului?
Potrivit investitorilor, viitorul proiect urmează a fi construit după modelul complexului de birouri City Business Centre (CBC) Timişoara, ce a fost vândut de Ovidiu Şandor către NEPI la începutul acestui an, printr-o tranzacţie estimată în piaţă la 80-90 de milioane de euro. Astfel, complexul din Cluj nu doar că va fi amplasat central, pe locul unei foste fabrici de tricotaje, având o suprafaţă comparabilă cu CBC Timişoara (52.000 de metri pătraţi, faţă de 43.000 de metri pătraţi), ci va respecta şi normele europene cu privire la construcţiile „verzi”.

Din această perspectivă, Clujul a fost selectat pentru dezvoltarea noului proiect în contextul în care autorităţile locale iau în calcul reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri pentru construcţiile „ecologice”. Potrivit reprezentanţilor celor doi investitori, la alegerea oraşului din vestul ţării a contribuit decisiv potenţialul său ridicat pe piaţa de birouri, dat fiind că aici există foarte multe cereri pentru birouri de clasa A din partea companiilor, iar oferta pe acest segment este foarte redusă.

În primă fază, nu e nevoie de finanţare bancară
Pe lângă spaţii office, complexul din Cluj va cuprinde şi o zonă de servicii şi spaţii de retail. Acesta este menit să fie primul proiect din Ardeal care să respecte cu adevărat standardele internaţionale ale unor birouri de clasă A în ceea ce priveşte conceptul, dimensiunea, calitatea, facilităţile, locurile de parcare şi eficienţa energetică. “Cluj-Napoca va avea, în sfârşit, un proiect ambiţios de birouri, un adevărat pol al afacerilor, după modelul City Business Centre din Timişoara. Complexul nostru va contribui la dezvoltarea oraşului, astfel încât companiile interesate să investească în Cluj-Napoca să aibă toate premisele necesare pentru a se aşeza în acest oraş, pentru a-şi consolida prezenţa aici sau pentru a se extinde”, subliniază Ovidiu Şandor.

Lucrările la prima etapă de construcţie, constând într-o suprafaţă închiriabilă de 19.000 de metri pătraţi, urmează a fi terminate, potrivit estimărilor, în prima parte a anului 2014. Finanţarea acestei faze va fi asigurată exclusiv din surse proprii ale celor doi parteneri.

Citeşte şi: Cum să obţii zeci de milioane de euro pe un proiect imobiliar în plină criză? Construieşte ca pentru tine!

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe