Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
31 mai 2011

Saint-Gobain: Românii ar putea economisi 1 miliard de euro anual cu ajutorul ferestrelor termoizolante

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Construcţii

La nivel naţional există un stoc de până la cinci milioane de locuinţe care nu sunt dotate cu astfel de produse.

Potrivit unui studiu susţinut de Saint-Gobain Glass România şi derulat de Institutul de Studii şi Proiectări Energetice (ISPE), românii ar putea economisi anual peste un miliard de euro prin dotarea locuinţelor cu ferestre termoizolante. Cercetările ISPE arată că, în prezent, la nivel naţional există între 4,5 şi 5 milioane de apartamente care nu sunt dotate cu ferestre termoizolante. Statistica cuprinde apartamentele cu una, două, trei şi patru camere, iar suprafaţa medie a locuinţelor luate în calcul este de aproximativ 80 de metri pătraţi. La un apartament cu o suprafaţă de circa 80 de metri pătraţi, utilizarea ferestrelor termoizolante ar putea aduce economii anuale de aproximativ 900 de lei la plata utilităţilor. Acest obiectiv ar fi atins prin reducerea consumului de energie termică şi electrică necesar pentru menţinerea unui confort termic de 21 de grade Celsius pe tot parcursul anului.

Tipul sticlei, esenţial pentru un grad mai mare de confort
Pentru sectorul rezidenţial, reprezentanţii Saint Gobain recomandă utilizarea unor ferestre termoizolante cu control solar, acestea putând reduce consumul de energie cu până la 60% comparativ cu ferestrele clasice. Astfel, economiile anuale la plata utilităţilor pentru un apartament cu o suprafaţă de 80 de metri pătraţi ar putea depăşi 2.100 de lei, susţin aceştia. “Diferenţa de preţ dintre ferestrele cu sticlă termoizolantă cu control solar şi ferestrele clasice este de doar câţiva euro pe metru pătrat, însă economiile generate cresc cu până la 60%. Tocmai din acest motiv, ferestrele cu sticlă termoizolantă cu control solar sunt cele mai indicate pentru locuinţe”, spune Cosmin Popescu, marketing manager în cadrul Saint-Gobain Glass România.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Noi donații în lupta împotriva COVID-19 din partea unor companii din imobiliare și construcții

Fondurile vizează atât achiziția de echipamente de protecție pentru personalul medical din spitale, cât și sprijinirea categoriilor de populație vulnerabile. Săptămâna aceasta, câteva companii din domeniul imobiliarelor și al...

citește mai departe
Pe șantierele din construcții încă se lucrează. De ce poate depinde continuarea activității – dincolo de o decizie a autorităților

În momentul de față, decizia de a întrerupe – sau nu – activitatea se află la latitudinea angajatorilor. În ciuda restricțiilor impuse de autorități pentru limitarea răspândirii COVID-19, o...

citește mai departe
„Se lucrează la foc continuu în construcții” – iar dezvoltatorii vor produse de calitate pentru ansamblurile rezidențiale

Un jucător dintr-o industrie conexă a construcțiilor semnalează un interes ridicat pentru produse din categoria premium pe segmentul rezidențial. Producătorul local de uși, ferestre și parchet Pinum, parte a...

citește mai departe
Construcțiile de locuințe, pe cale să-și ia zborul în 2018?

La fel ca anul trecut, în 2018 au apărut noi și noi anunțuri de „lansare” a unor ansambluri rezidențiale – în Capitală în primul rând, dar și în orașele...

citește mai departe
2018: Piața construcțiilor poate că „duduie”, dar statisticile nu prea o arată. Află de ce!

Deși apetitul pentru construcția de locuințe a devenit mai puternic în ultimii ani – un fapt ce se poate vedea cu ochiul liber în piață și în 2018 –,...

citește mai departe