Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
25 mai 2011

Stirixis: O treime din spaţiile autohtone de retail nu sunt viabile pe termen lung

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Alegerea unui concept greşit pentru un magazin sau un restaurant poate duce la sfârşitul business-ului respectiv.

Spaţiile comerciale autohtone (magazine, restaurante, baruri, cafenele etc.) lasă de dorit la capitolul amenajare. Aceasta este concluzia companiei greceşti Stirixis, specializată în design de profil. Potrivit estimărilor companiei, la ora actuală doar aproximativ 30% dintre dezvoltările existente pe acest segment sunt realizate prin respectarea principiilor unui business durabil. ”La nivelul pieţei din România, am observat o reţinere din partea investitorilor în ceea ce priveşte colaborarea cu o companie care să se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spaţii care vând, inclusiv crearea unor concepte, datorită percepţiei că aceste servicii implică bugete mai mari. Realitatea este însă că lipsa unei consultanţe oferite de o astfel de companie poate fi mult mai costisitoare pe termen lung”, subliniază Alexander Athanassoulas, CEO Stirixis.

Cât de important este designul spaţiului pentru succesul unui business? Reprezentantul companiei greceşti spune că alegerea unui concept greşit poate însemna sfârşitul unei afaceri. Acesta dă exemplul unui magazin în care poziţionarea rafturilor la 40 de centimetri distanţă de podea îngreuna accesul consumatorilor la produsele dorite, determinând scăderea dramatică a vânzărilor. „Este greu de crezut că un detaliu atât de mic poate avea o influenţă atât de mare, dar, odată ce problema a fost soluţionată şi rafturile au fost plasate la 80 de centimetri, o înălţime uşor accesibilă, vânzările au crescut proporţional”, adaugă Athanassoulas. Acesta estimează că, în următorii 3-5 ani, tot mai mulţi retaileri se vor orienta către implementarea unor concepte-cheie în amenajarea spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Revenire peste așteptări pentru segmentul imobiliar cel mai afectat de situația din domeniul sanitar

Până în momentul de față, vânzările consemnate pe această piață au înregistrat o recuperare destul de abruptă, în formă de V. Dată fiind închiderea centrelor comerciale în perioada stării...

citește mai departe
Perspectivele pieței de retail pentru 2020: spațiile comerciale moderne vor trece de 4 milioane de metri pătrați. Vezi proiectele programate!

Cu un total de 32 de proiecte comerciale, Bucureștiul deține o pondere de aproximativ o treime din stocul disponibil la nivel național. Potrivit analizelor efectuate de compania de consultanță...

citește mai departe
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

În ceea ce privește potențialul de generare a veniturilor, sectorul office se bucură, în continuare, de perspective pozitive. În prima jumătate din 2020, majoritatea companiilor din clădirile de birouri...

citește mai departe
Iași: investiții de circa un miliard de euro în proiecte imobiliare, în plan pentru 2020. „Criza medicală a înfrânat entuziasmul, dar oportunitățile încă există”

Pe lista dezvoltatorilor din oraș se numără și două ansambluri multifuncționale de amploare, ce includ și proprietăți rezidențiale. Potrivit datelor companiei de consultanță Uil Casa Imobiliare, piața ieșeană se...

citește mai departe
Colliers: Marile centre comerciale au făcut investiții de peste jumătate de milion de euro ca să se pregătească pentru redeschiderea din 15 iunie

Retailerii se așteaptă la o recuperare parțială a vânzărilor pe timpul verii și estimează că numărul vizitatorilor ar putea reveni la normal în decembrie. Potrivit datelor Colliers International, centrele...

citește mai departe