Alegerea unui concept greşit pentru un magazin sau un restaurant poate duce la sfârşitul business-ului respectiv.
Spaţiile comerciale autohtone (magazine, restaurante, baruri, cafenele etc.) lasă de dorit la capitolul amenajare. Aceasta este concluzia companiei greceşti Stirixis, specializată în design de profil. Potrivit estimărilor companiei, la ora actuală doar aproximativ 30% dintre dezvoltările existente pe acest segment sunt realizate prin respectarea principiilor unui business durabil. ”La nivelul pieţei din România, am observat o reţinere din partea investitorilor în ceea ce priveşte colaborarea cu o companie care să se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spaţii care vând, inclusiv crearea unor concepte, datorită percepţiei că aceste servicii implică bugete mai mari. Realitatea este însă că lipsa unei consultanţe oferite de o astfel de companie poate fi mult mai costisitoare pe termen lung”, subliniază Alexander Athanassoulas, CEO Stirixis.
Cât de important este designul spaţiului pentru succesul unui business? Reprezentantul companiei greceşti spune că alegerea unui concept greşit poate însemna sfârşitul unei afaceri. Acesta dă exemplul unui magazin în care poziţionarea rafturilor la 40 de centimetri distanţă de podea îngreuna accesul consumatorilor la produsele dorite, determinând scăderea dramatică a vânzărilor. „Este greu de crezut că un detaliu atât de mic poate avea o influenţă atât de mare, dar, odată ce problema a fost soluţionată şi rafturile au fost plasate la 80 de centimetri, o înălţime uşor accesibilă, vânzările au crescut proporţional”, adaugă Athanassoulas. Acesta estimează că, în următorii 3-5 ani, tot mai mulţi retaileri se vor orienta către implementarea unor concepte-cheie în amenajarea spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea.