Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
25 Mai 2011

Stirixis: O treime din spaţiile autohtone de retail nu sunt viabile pe termen lung

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 25 Mai 2011

Alegerea unui concept greşit pentru un magazin sau un restaurant poate duce la sfârşitul business-ului respectiv.

Spaţiile comerciale autohtone (magazine, restaurante, baruri, cafenele etc.) lasă de dorit la capitolul amenajare. Aceasta este concluzia companiei greceşti Stirixis, specializată în design de profil. Potrivit estimărilor companiei, la ora actuală doar aproximativ 30% dintre dezvoltările existente pe acest segment sunt realizate prin respectarea principiilor unui business durabil. ”La nivelul pieţei din România, am observat o reţinere din partea investitorilor în ceea ce priveşte colaborarea cu o companie care să se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spaţii care vând, inclusiv crearea unor concepte, datorită percepţiei că aceste servicii implică bugete mai mari. Realitatea este însă că lipsa unei consultanţe oferite de o astfel de companie poate fi mult mai costisitoare pe termen lung”, subliniază Alexander Athanassoulas, CEO Stirixis.

Cât de important este designul spaţiului pentru succesul unui business? Reprezentantul companiei greceşti spune că alegerea unui concept greşit poate însemna sfârşitul unei afaceri. Acesta dă exemplul unui magazin în care poziţionarea rafturilor la 40 de centimetri distanţă de podea îngreuna accesul consumatorilor la produsele dorite, determinând scăderea dramatică a vânzărilor. „Este greu de crezut că un detaliu atât de mic poate avea o influenţă atât de mare, dar, odată ce problema a fost soluţionată şi rafturile au fost plasate la 80 de centimetri, o înălţime uşor accesibilă, vânzările au crescut proporţional”, adaugă Athanassoulas. Acesta estimează că, în următorii 3-5 ani, tot mai mulţi retaileri se vor orienta către implementarea unor concepte-cheie în amenajarea spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe