După obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor concurenţei din ţările vizate, magazinele vor funcţiona sub brandul retailerului francez.
Grupul francez Auchan a anunţat achiziţia hipermarketurilor Real deţinute de germanii de la Metro Group în Europa Centrală şi de Est, contra sumei de 1,1 miliarde de euro. În această tranzacţie sunt incluse 91 de hipermarketuri Real deţinute de Metro în Polonia, România, Rusia şi Ucraina, precum şi 13 galerii comerciale în Rusia şi România. În aceste patru ţări, grupul Auchan operează deja 98 de hipermarketuri. „Prin această achiziţie, Auchan foloseşte oportunitatea de a-şi echilibra prezenţa în Europa Centrală şi de Est, în raport cu celelalte două zone de dezvoltare prioritare, care sunt Europa Occidentală şi Asia”, spune Vianney Mulliez, Preşedintele Consiliului de Administraţie al grupului Auchan.
Tranzacţia anunţată de către Auchan necesită obţinerea aprobării din partea autorităţilor concurenţei din fiecare ţară vizată şi va fi finalizată, sub această rezervă, anul viitor. Pe viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est vor funcţiona sub marca Auchan.
Prezent în 12 ţări, grupul Auchan include o divizie de hipermarketuri formată din 655 de magazine. În 2011, cifra de afaceri a grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, 55% din această sumă fiind realizată în afara Franţei. Pe de altă parte, Metro Group deţinea, anterior încheierii tranzacţiei cu retailerul francez, 316 hipermarketuri în Germania, precum şi 110 hipermarketuri în Polonia, în România, în Rusia, în Ucraina şi în Turcia. În anul fiscal 2011, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.