Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
4 Mai 2020

Bucureştiul, pe primul loc într-un top mondial al celor mai bune orașe pentru lucrul de acasă

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 04 Mai 2020

Clasamentul a ținut cont de factori precum viteza internetului, disponibilitatea job-urilor care pot fi realizate de acasă, costurile de locuire și existenţa platformelor de livrări la domiciliu.

Un studiu realizat de platforma Broadband Deals din Marea Britanie plasează Bucureștiul pe prima poziție într-un clasament al celor mai bune 50 de orașe din lume pentru desfășurarea activității de acasă. Pe următoarele trei poziții la nivel mondial se află orașele Houston, Las Vegas și Atlanta din Statele Unite, în timp ce, în clasamentul european, Bucureştiul este urmat de Budapesta, Kiev și Varșovia. Ierarhia a ținut cont de criterii precum viteza internetului, disponibilitatea job-urilor care pot fi realizate de acasă, costurile de locuire și existenţa platformelor de livrări la domiciliu.

Citește și: Când teleworking-ul devine o necesitate: 5 sfaturi pentru a te adapta mai ușor lucrului de acasă

Și celelalte centre universitare din țară au potențial de business

În acest context, consultanții companiei Cushman & Wakefield Echinox arată că nu doar Bucureştiul, ci și celelalte mari centre universitare ale ţării, precum Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov sau Craiova, sunt bine poziționate pentru a atrage business nou în zona serviciilor, în ciuda pandemiei de COVID-19. „Contextul actual a scos și mai mult în evidenţă flexibilitatea și ușurința de adaptare la situații noi a angajaților români, precum și infrastructura IT dezvoltată din marile orașe, elemente care au făcut tranziția de la biroul tradițional către cel de acasă mult mai ușoară, reducând astfel impactul asupra operațiunilor”, subliniază aceștia.

„Continuitatea operațiunilor reprezintă un element esențial pentru companiile din toate domeniile. Am observat acest lucru de-a lungul timpului prin felul în care companiile își securizau accesul la electricitate, servere și Internet pentru a face faţă oricărei situații. Pandemia COVID-19 a pus aceste companii în faţa unui nou test, și anume de a deveni operaționale de acasă de pe o zi pe alta, iar felul în care au reușit să realizeze această tranziție marea majoritate a companiilor reprezintă un argument suplimentar care recomandă România drept unul dintre cele mai atractive hub-uri de IT și servicii conexe din Europa și nu numai.”

Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox

 

Citește și: Avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă: dificultatea de a separa viața personală de timpul dedicat muncii, una dintre marile provocări

Piața locală va fi răsplătită pentru flexibilitatea sa

Reprezentanții companiei preconizează că, pe termen termen mediu și lung, piața locală va fi recompensată datorită capacității și flexibilității de a lucra de acasă, în caz de necesitate. Pe de altă parte, majoritatea companiilor analizează în prezent oportunitatea de a oferi angajaților o mai mare flexibilitate cu privire la locul de desfășurare a activității și după relaxarea măsurilor de distanțare socială. În același timp, ca măsură de siguranță sanitară, o serie de companii au în vedere planuri pentru reducerea densității din spaţiile de birouri.

În primul trimestru al anului, în București au fost livrate spaţii noi de birouri cu o suprafață de 81.000 de metri pătrați, cele mai importante livrări fiind Ana Tower și cea de-a treia clădire a proiectului Globalworth Campus din Pipera. Până la finalul anului, este preconizată livrarea unor spaţii noi cu o suprafață cumulată de circa 145.000 de metri pătrați. Astfel, volumul total de spaţii de birouri noi este preconizat la circa 226.000 de metri pătrați, în scădere cu circa 21% faţă de livrările din 2019.

În ceea ce privește cererea, în timp ce volumul tranzacționat în București a scăzut în primul trimestru cu 50% faţă de perioada similară a anului precedent, până la 52.000 de metri pătrați, în ţară nivelul a rămas stabil, la circa 21.000 de metri pătrați, o activitate importantă fiind înregistrată în Timișoara, Cluj și Iași, dar și în Craiova, oraș care începe să atragă tot mai des ocupanți de birouri.

Stocul de birouri din București se ridică la aproape 3,2 milioane de metri pătrați, având o rată de neocupare de 9,8%, în ușoară creștere, în timp ce suprafața birourilor moderne din marile orașe regionale – Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov – se apropie de pragul de un milion de metri pătrați.

Citește și: 2019, comparabil cu 2008 la livrările de spații comerciale moderne. Cum se întrevede 2020

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
Un segment rezidențial aparte: „Suntem într-o perioadă care devine efervescentă”

Deși unii cumpărători au amânat, poate, încheierea unor tranzacții, este de așteptat ca, pe termen mediu și lung, să-și mențină orientarea spre acest segment de piață. După cum era,...

citește mai departe
De ce NU traversăm o criză ca cea din 2008. În perioada următoare este așteptată o revenire a activității de tranzacționare

Pe fondul restricțiilor de circulație impuse la nivel național, în luna aprilie, volumul tranzacțiilor imobiliare a scăzut cu o treime față de perioada similară a anului anterior. Măsurile luate...

citește mai departe
5 paşi pentru asigurarea siguranţei sanitare a angajaților în momentul întoarcerii la birou

Înainte de începutul pandemiei, în clădirile office moderne din București și marile orașe lucrau aproape 400.000 de persoane. În contextul măsurilor impuse pentru gestionarea epidemiei de COVID-19, compania de...

citește mai departe
Avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă: dificultatea de a separa viața personală de timpul dedicat muncii, una dintre marile provocări

Deși majoritatea angajaților s-au adaptat la noua situație, doar 3% dintre ei ar prefera ca lucrurile să rămână așa în continuare; mulți ar fi deschiși, însă, la un program...

citește mai departe
2019, comparabil cu 2008 la livrările de spații comerciale moderne. Cum se întrevede 2020

Stocul comercial modern din România este distribuit aproximativ egal între segmentul de birouri, cel de retail și cel logistic. Pe parcursul anului 2019, dezvoltatorii imobiliari au livrat, la nivel...

citește mai departe