Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
24 apr. 2020

Avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă: dificultatea de a separa viața personală de timpul dedicat muncii, una dintre marile provocări

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Deși majoritatea angajaților s-au adaptat la noua situație, doar 3% dintre ei ar prefera ca lucrurile să rămână așa în continuare; mulți ar fi deschiși, însă, la un program mai flexibil, cu una-două zile pe săptămână de lucru acasă.

Ca urmare a situației create de răspândirea COVID-19 și a măsurilor luate de autorități, numeroase companii au adoptat soluția lucrului de acasă. Deși este atractivă – și nu doar pe durata situației de urgență –, această variantă nu are, totuși, doar avantaje, după cum relevă un sondaj realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

„Actualul context a determinat companiile să ia măsuri radicale pentru a proteja sănătatea angajaților și a limita răspândirea Covid-19, astfel că circa 80 – 90% dintre angajații clădirilor de birouri lucrează în prezent de acasă. Această migrare masivă vine atât cu beneficii, cât și cu dezavantaje, care trebuie privite și din perspectiva caracterului temporar și oarecum obligatoriu al acestor măsuri. Este îmbucurător faptul că o parte semnificativă a activităților din zona serviciilor au putut fi continuate și de acasă, evitând astfel blocajul unui număr suplimentar de companii. Cu toate acestea, considerăm că viitorul este al soluțiilor mixte, în care prioritate va continua să aibă biroul, acesta nefiind doar un spaţiu fizic, ci și un spaţiu de socializare și colaborare, care reflectă totodată valorile și cultura fiecărei organizații în parte.”

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox

 

Citește și: Când teleworking-ul devine o necesitate: 5 sfaturi pentru a te adapta mai ușor lucrului de acasă

Eliminarea timpului petrecut în trafic, cel mai mare beneficiu

Potrivit studiului citat, eliminarea timpului pierdut în trafic reprezintă un avantaj considerabil pentru marea majoritate a respondenților (80%). Asta în contextul în care, în medie, angajații din București parcurgeau distanţa dintre locuință și birou în circa 45 de minute într-o zi obișnuită, potrivit unui studiu realizat de companie anul trecut. Următoarele avantaje sunt considerate a fi economiile financiare (pentru 49% dintre respondenţi), îmbunătățirea echilibrului între activitatea personală și cea profesională (43%), libertatea sporită în gestionarea programului de lucru (40%), precum și timpul suplimentar de odihnă (33%).

Citește și: Lungul drum spre birou (și casă) al angajatului modern – și așteptările acestuia

Pe de altă parte, cel mai mare dezavantaj al lucrului de acasă îl reprezintă lipsa socializării directe cu colegii, aspect semnalat de 74% dintre respondenţi. Pe următoarele locuri în clasament se află dificultățile întâmpinate în separarea timpului dedicat activității profesionale de cel alocat vieții personale (44%), lipsa unui spaţiu adecvat pentru desfășurarea activității (33%) și capacitatea mai scăzută de concentrare, ca urmare a factorilor disturbatori din locuință (33%). Alte aspecte semnalate sunt legate de dificultățile în gestionarea relației cu clienții și colaboratorii (29%), problemele tehnice (26%) și lipsa feedback-ului direct cu privire la activitatea prestată (24%).

Pentru unii, perioada actuală este nesatisfăcătoare sau chiar frustrantă

În ceea ce privește descrierea generală a experienței lucrului de acasă, 38% dintre respondenţi caracterizează perioada de activitate de acasă drept foarte bună sau excelentă, 34% consideră această experiență ca fiind bună, în timp ce pentru 28% dintre aceștia perioada este nesatisfăcătoare sau chiar frustrantă. Cu toate acestea, opțiunea de a lucra exclusiv de acasă după terminarea perioadei de restricționare a activității este preferată de doar 3% dintre respondenţi, cei mai mulți optând pentru un program flexibil, în care să lucreze patru zile de la birou și una de acasă (39% dintre respondenţi) sau trei zile la birou și două de acasă (27%).

Citește și:
Veste bună pentru economie: la jumătatea lunii mai se termină starea de urgență. Urmează un plan de relaxare: „Va trebui să găsim o modalitate de a trăi cu acest virus”
 
Când estimează companiile că-și vor readuce angajații la birou. De asta depinde, în parte, revenirea pieței la nivelul de dinainte de COVID-19

Studiul realizat de Cushman & Wakefield Echinox a presupus aplicarea unui chestionar online unui număr de peste 200 de angajați care în mod tradițional lucrează de la birou, dar în ultimele săptămâni au fost nevoiți să își desfășoare activitatea de acasă, ca parte a măsurilor de distanțare socială adoptate pentru a limita răspândirea COVID-19. Respondenţii au o vârstă medie de 36 de ani și lucrează în special în București (88%), activitatea lor fiind desfășurată în domenii diverse, precum servicii profesionale (24%), financiar (18%), real estate (17%) sau tehnologie și telecomunicații (13%). În medie, respondenţii și-au desfășurat activitatea acasă timp de 15 zile lucrătoare înainte de completarea chestionarului.

Părerile cititorilor
1 părere
  • Bucureştiul, pe primul loc într-un top mondial al celor mai bune orașe pentru lucrul de acasă -Ştiri imobiliare – ImoExpert

    […] Citește și: Avantaje și dezavantaje ale lucrului de acasă: dificultatea de a separa viața personală de timpu… […]

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cushman & Wakefield Echinox estimează că cererea de spații de birouri din Bucureşti se va majora cu 20-30% în 2021

Anul trecut, situația din domeniul sanitar a determinat cea mai mare parte a companiilor să implementeze lucrul de la distanță pe scară largă. Pe fondul Covid-19, volumul de spații...

citește mai departe
Comerțul online impulsionează și cererea de spații de birouri

Un domeniu de activitate de nișă s-a dezvoltat puternic în ultimul an, în detrimentul unor sectoare economice. Pe fondul pandemiei de Covid-19, comerțul online a prins un foarte mare...

citește mai departe
Împrumut de 50 milioane de euro pentru dezvoltarea unei clădiri de birouri în cadrul ansamblului multifuncțional One Floreasca City

Finanțarea obținută urmează a fi utilizată pentru a finaliza investiția, dar și pentru a refinanța costurile de construcție anterioare ale One Tower. Banca pentru Comerț și Dezvoltare a Mării...

citește mai departe
Investițiile în active imobiliare autohtone s-au majorat cu 40% în 2020 față de 2019

O tranzacție având ca obiect mai multe imobile de birouri, cea mai mare încheiată vreodată pe piața office locală, a reprezentat aproximativ o treime din volumul investițional total. În...

citește mai departe
În București, cererea de birouri a consemnat o revenire semnificativă la finalul anului trecut

Totalul spațiilor tranzacționate în ultimele trei luni din 2020 a reprezentat cel mai mare volum trimestrial din întregul an. Potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox,...

citește mai departe