Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
5 aug. 2021

În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

scris de Adriana Drăgușin in categoria Ştiri imobiliare
Sursă foto: Pixabay,com

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor.

Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul pandemiei de Covid-19 decât mallurile, cifra de afaceri a companiilor care dețin astfel de proprietăți scăzând pe parcursul anului 2020 cu 9,5%. Spre comparație, în cazul mallurilor a putut fi observat un recul de 20,6%, relevă o analiză a companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, care a luat în calcul rezultatele financiare a peste 60 de proiecte de retail modern.

Citește și:
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Minus de peste 100 de milioane de euro la venituri

Rezultatele analizei indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5% comparativ cu anul 2019, ultimul an fără restricții de funcționare, respectiv de la 607 milioane de euro, la 495 de milioane de euro. Astfel, proprietarii de centre comerciale din România, atât malluri cât și parcuri de retail, au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a contextului pandemic. „Impactul mai puternic al pandemiei asupra mallurilor este explicat prin închiderea pe perioade destul de lungi de timp a magazinelor neesențiale cu acces din interior, precum și a cinematografelor și restaurantelor, două categorii de chiriași care au de regulă o prezență mult mai ridicată în cadrul mallurilor”, explică reprezentanții Cushman & Wakefield Echinox.

„Tot parcurile de retail vor predomina”

Datele preliminare de la Ministerul de Finanțe arată o scădere de circa 35% a cifrei de afaceri a operatorilor de restaurante, în vreme ce numărul total al spectatorilor în cinematografe a scăzut anul trecut cu 75%, conform Centrului Național al Cinematografiei. Cele două segmente au fost așadar printre cele mai afectate de restricțiile guvernamentale, fapt ce s-a resimțit în mod direct și asupra rezultatelor centrelor comerciale.

„Analiza noastră confirmă sentimentul pieței în ceea ce privește performanțele proiectelor de retail modern, în special a parcurilor de retail ce au reușit să diminueze considerabil pierderile generate de pandemie și de restricțiile adoptate pentru combaterea acesteia. Mai mult, dacă ne uităm la proiectele aflate în acest moment în construcție sau în diverse stadii de planificare, observăm că tot parcurile de retail vor predomina, acest tip de dezvoltare fiind preferat datorită unor costuri mai mici de construcție și a unei tipologii de chiriași mai puțin afectată de situații economice sau sanitare speciale.”

Vlad Săftoiu, Research Analyst, Cushman & Wakefield Echinox

 

Citește și:
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au mers tranzacțiile de investiții în active imobiliare în primul trimestru din 2021

Deși în perioada analizată a fost consemnată o scădere comparativ cu perioada similară a anului anterior, specialiștii se așteaptă la o intensificare a activității în perioada următoare. Potrivit celui...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe