Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
28 iul. 2020

Culmea digitalizării? Un dezvoltator vinde primele apartamente exclusiv online: trendul momentului sau doar de moment?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Deși cumpărătorii se arată, azi, semnificativ mai deschiși la interacțiunile online, aceștia nu au renunțat la precauție.

Pe fondul schimbărilor generate de răspândirea COVID-19, mediul online a căpătat, cu siguranță, o greutate semnificativ mai mare în viața de zi cu zi a românilor. Imobiliarele nu fac excepție de la această tendință, mulți cumpărători optând, mai ales în perioada de izolare, pentru interacțiunea mediată cu agenții imobiliari, dar și cu vânzătorii.

Iată însă că, deși cumpărătorii au, acum, libertarea de a merge la vizionări, un dezvoltator din Capitală a anunțat încheierea primelor sale tranzacții exclusiv „de la distanță”. „Ca urmare a noilor măsuri impuse de pandemie, întreaga piață de real estate își reorientează eforturile și strategia către mediul online. Cu oforturile dozate către deschidere și sinceritate, Loft Green Apartaments, proiectul de apartamente pasive din Mogoșoaia, a vândut primele două apartamente 100% online, fără a fi vizionate fizic de către cumpărători”, explică reprezentanții Ecovillas, compania dezvoltatoare.

Citește și:
Interacțiunile „la distanță”, viitorul tranzacțiilor imobiliare?

O achiziție planificată pentru revenirea în țară

Cumpărătorii celor două apartamente sunt două familii tinere, cu vârste cuprinse între 30 și 45 de ani, care locuiesc în afara țării, dar plănuiesc să se întoarcă acasă – în luna august, aceștia urmează să se mute în casă nouă. „Mai mult o necesitate decât un trend, digitalizarea își face simțită prezența tot mai puternic în segmentul imobiliar. Dacă până în prezent vizionările virtuale erau doar o pregătire pentru cele fizice, de această dată au substituit întreg procesul de vânzare face-to-face”, arată reprezentanții dezvoltatorului. De menționat este că, pentru una dintre cele două familii, părinții rămași în țară au vizitat apartamentul, după ce acesta fusese achiziționat.

„Trebuie să recunosc că, mai mult decât tranzacțiile în sine, m-a bucurat să văd că eforturile noastre de a înțelege nevoile clienților și de a ne apropia de ei au dat roade și în online. Apartamentele pe care le-am vândut au două camere, vedere spre pădure, iar clienții au vârsta cuprinsă între 30 si 45 de ani. Discutând personal cu ei, am observat că, pentru decizia de cumpărare, au fost foarte importante transparența proiectului – noi avem materiale vizuale cu stadiul construcției de la fundație și până în prezent – și ideea în sine de apartament pasiv, de a fi eco-friendly.”

Gabriel Focșeneanu, Ecovillas

 

Citește și:
Sunt aproape GATA: primele apartamente „verzi” dintr-un ansamblu de lângă pădurea Mogoșoaia

Crește interesul pentru achizițiile în scop investițional: chiar 30% din apartamentele noi, cumpărate în vederea închirierii

O tranzacție „de la distanță”, influențată de mai mulți factori

Potrivit reprezentanților companiei dezvoltatoare, argumentul decisiv a fost, în ambele tranzacții, costurile reduse, aproape de zero, cu întreținerea. Aceștia precizează, însă, că eficiența tehnologizării pieței imobiliare în contextul pandemiei depinde, însă, și de factori precum adaptabilitatea și încrederea clienților în dezvoltatorii imobiliari și în firmele de intermedieri. „Decizia de cumpărare în cazul unui imobil este deosebit de complexă, fiind o investiție majoră pe termen lung, iar experiența unei crize financiare a insuflat în rândul potențialilor cumpărători un spirit precaut vizibil, cu care atât dezvoltatorii, cât și firmele de intermedieri s-au împrietenit în ultimii ani, prin atenția sporită față de nevoile publicului, calitatea construcției și tehnicile de promovare și vânzare deopotrivă“, arată aceștia.

„Un factor important în procesul decizional al unei achiziții imobiliare este încrederea în brand. Cu bucurie pot să zic că investițiile din ultimii ani în marketing, identitatea brandului și construirea unui fundament de încredere în rândul clienților noștri are acum roade cuantificabile. Cei care au achiziționat de la distanță apartamentele noastre au mărturisit că prezența puternică în online, de la social media la articole de presă, a avut o influență puternic pozitivă în decizia de cumpărare, prin încrederea pe care au simțit-o atât față de proiect, cât și față de dezvoltator.“

Gabriel Focșeneanu, Ecovillas

 

Citește și:
Standardele de dezvoltare sustenabilă câștigă teren și pe piața rezidențială. Câte locuințe „verzi” certificate are România

Despre Loft Green Apartaments:
Aflată la al doilea proiect rezidențial pe piața autohtonă, compania Ecovillas investește în prezent zece milioane de euro în dezvoltarea ansamblului Loft Green Apartments. Acesta va include trei blocuri de locuințe pasive, deservite de 7.500 de metri pătrați de spații verzi și facilități complementare. Cele 154 de apartamente cu vedere la pădure vor beneficia de costuri aproape de zero la întreținere, iar prima fază a construcției este deja locuită. Primul proiect al companiei, numit chiar Ecovillas, a fost început în 2015, iar în 2016 a fost vândut în totalitate. Între timp, valoarea de piață a celor 32 de case pasive a urcat cu aproximativ o treime.
Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată.

S-ar putea să te mai intereseze și
În 2021, dezvoltatorul ansamblurilor Cortina a vândut locuințe în valoare de peste 90 de milioane de euro. Compania continuă investițiile

Lucrările la două dintre proiectele în care au fost tranzacționate proprietăți au început chiar anul trecut. Dezvoltatorul autohton Eden Capital Development a anunțat că anul trecut a vândut locuințe...

citește mai departe
Dezvoltatorul Art City: „Piața rezidențială s-a dublat ca volum de lucrări într-o perioadă de mai puțin de trei ani”

Pentru anul în curs, reprezentanții companiei vizează extinderea portofoliului de proiecte administrate cu încă trei proiecte, predominant rezidențiale. Art Property, dezvoltatorul ansamblului rezidențial Art City (foto) din nordul Capitalei,...

citește mai departe
Colliers: 2021, „un an care a făcut cât doi” pe piața terenurilor – cea mai mare valoare a tranzacțiilor din 2007 încoace. Previziunile pentru 2022

Retailerii și dezvoltatorii rezidențiali au fost cei mai activi, vădind un interes crescut pentru dezvoltări imobiliare pe acest segment de piață. Piața tranzacțiilor cu terenuri destinate exclusiv proiectelor rezidențiale...

citește mai departe
Euro Vial achiziționează un teren de 2.500 de metri pătrați în Mamaia Nord, pentru extinderea facilităților complexului Sea ON

Tranzacția s-a cifrat la peste 1,5 milioane de euro și a fost încheiată la sfârșitul anului trecut, în condițiile în care proiectul în sine a fost livrat în vara...

citește mai departe
Ce investiții facem în 2022? (P)

Pentru a face o investiție imobiliară de succes, există câteva aspecte de care trebuie să țină cont un potențial cumpărător – dincolo de preferințele personale. În 2022, imobiliarele rămân,...

citește mai departe