Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
28 iul. 2020

Culmea digitalizării? Un dezvoltator vinde primele apartamente exclusiv online: trendul momentului sau doar de moment?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Deși cumpărătorii se arată, azi, semnificativ mai deschiși la interacțiunile online, aceștia nu au renunțat la precauție.

Pe fondul schimbărilor generate de răspândirea COVID-19, mediul online a căpătat, cu siguranță, o greutate semnificativ mai mare în viața de zi cu zi a românilor. Imobiliarele nu fac excepție de la această tendință, mulți cumpărători optând, mai ales în perioada de izolare, pentru interacțiunea mediată cu agenții imobiliari, dar și cu vânzătorii.

Iată însă că, deși cumpărătorii au, acum, libertarea de a merge la vizionări, un dezvoltator din Capitală a anunțat încheierea primelor sale tranzacții exclusiv „de la distanță”. „Ca urmare a noilor măsuri impuse de pandemie, întreaga piață de real estate își reorientează eforturile și strategia către mediul online. Cu oforturile dozate către deschidere și sinceritate, Loft Green Apartaments, proiectul de apartamente pasive din Mogoșoaia, a vândut primele două apartamente 100% online, fără a fi vizionate fizic de către cumpărători”, explică reprezentanții Ecovillas, compania dezvoltatoare.

Citește și:
Interacțiunile „la distanță”, viitorul tranzacțiilor imobiliare?

O achiziție planificată pentru revenirea în țară

Cumpărătorii celor două apartamente sunt două familii tinere, cu vârste cuprinse între 30 și 45 de ani, care locuiesc în afara țării, dar plănuiesc să se întoarcă acasă – în luna august, aceștia urmează să se mute în casă nouă. „Mai mult o necesitate decât un trend, digitalizarea își face simțită prezența tot mai puternic în segmentul imobiliar. Dacă până în prezent vizionările virtuale erau doar o pregătire pentru cele fizice, de această dată au substituit întreg procesul de vânzare face-to-face”, arată reprezentanții dezvoltatorului. De menționat este că, pentru una dintre cele două familii, părinții rămași în țară au vizitat apartamentul, după ce acesta fusese achiziționat.

„Trebuie să recunosc că, mai mult decât tranzacțiile în sine, m-a bucurat să văd că eforturile noastre de a înțelege nevoile clienților și de a ne apropia de ei au dat roade și în online. Apartamentele pe care le-am vândut au două camere, vedere spre pădure, iar clienții au vârsta cuprinsă între 30 si 45 de ani. Discutând personal cu ei, am observat că, pentru decizia de cumpărare, au fost foarte importante transparența proiectului – noi avem materiale vizuale cu stadiul construcției de la fundație și până în prezent – și ideea în sine de apartament pasiv, de a fi eco-friendly.”

Gabriel Focșeneanu, Ecovillas

 

Citește și:
Sunt aproape GATA: primele apartamente „verzi” dintr-un ansamblu de lângă pădurea Mogoșoaia

Crește interesul pentru achizițiile în scop investițional: chiar 30% din apartamentele noi, cumpărate în vederea închirierii

O tranzacție „de la distanță”, influențată de mai mulți factori

Potrivit reprezentanților companiei dezvoltatoare, argumentul decisiv a fost, în ambele tranzacții, costurile reduse, aproape de zero, cu întreținerea. Aceștia precizează, însă, că eficiența tehnologizării pieței imobiliare în contextul pandemiei depinde, însă, și de factori precum adaptabilitatea și încrederea clienților în dezvoltatorii imobiliari și în firmele de intermedieri. „Decizia de cumpărare în cazul unui imobil este deosebit de complexă, fiind o investiție majoră pe termen lung, iar experiența unei crize financiare a insuflat în rândul potențialilor cumpărători un spirit precaut vizibil, cu care atât dezvoltatorii, cât și firmele de intermedieri s-au împrietenit în ultimii ani, prin atenția sporită față de nevoile publicului, calitatea construcției și tehnicile de promovare și vânzare deopotrivă“, arată aceștia.

„Un factor important în procesul decizional al unei achiziții imobiliare este încrederea în brand. Cu bucurie pot să zic că investițiile din ultimii ani în marketing, identitatea brandului și construirea unui fundament de încredere în rândul clienților noștri are acum roade cuantificabile. Cei care au achiziționat de la distanță apartamentele noastre au mărturisit că prezența puternică în online, de la social media la articole de presă, a avut o influență puternic pozitivă în decizia de cumpărare, prin încrederea pe care au simțit-o atât față de proiect, cât și față de dezvoltator.“

Gabriel Focșeneanu, Ecovillas

 

Citește și:
Standardele de dezvoltare sustenabilă câștigă teren și pe piața rezidențială. Câte locuințe „verzi” certificate are România

Despre Loft Green Apartaments:
Aflată la al doilea proiect rezidențial pe piața autohtonă, compania Ecovillas investește în prezent zece milioane de euro în dezvoltarea ansamblului Loft Green Apartments. Acesta va include trei blocuri de locuințe pasive, deservite de 7.500 de metri pătrați de spații verzi și facilități complementare. Cele 154 de apartamente cu vedere la pădure vor beneficia de costuri aproape de zero la întreținere, iar prima fază a construcției este deja locuită. Primul proiect al companiei, numit chiar Ecovillas, a fost început în 2015, iar în 2016 a fost vândut în totalitate. Între timp, valoarea de piață a celor 32 de case pasive a urcat cu aproximativ o treime.
Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
WIN Herăstrău: echilibrul și armonia arhitecturii contemporane, la un pas de cel mai mare parc al Capitalei (P)

La finalizare, ansamblul va fi format din șase clădiri rezidențiale, ce vor însuma aproximativ 300 de apartamente. Visezi la o locuință perfect concepută pentru nevoile tale, în care să...

citește mai departe
Bog’Art construiește un ansamblu rezidențial „verde” în nordul Bucureștiului. Art City va avea 141 de apartamente

Art City va fi lansat oficial în cadrul Romanian Design Week și va face parte din masterplanul de regenerare urbană Petrom City. Compania de construcții Bog’Art a demarat dezvoltarea...

citește mai departe
Apartamente în imobil nou, Piața Victoriei: localizare deosebită, în zonă cu verdeață, finisaje de top. Potențial de investiție!

Cele trei proprietăți disponibile spre vânzare sunt atractive atât pentru un consumator final, cât și pentru un investitor – ele pot fi folosite atât în scop locativ, cât și...

citește mai departe
Lucrările la ansamblul rezidențial dezvoltat de Impact în Constanța avansează: vilele sunt în stadiu de finalizare, iar fundația primelor blocuri a fost turnată

Întregul proiect este construit în manieră sustenabilă, respectând standardele internaționale impuse de certificarea BREEAM Excellent. Dezvoltatorul autohton Impact Developer & Contractor, listat la Bursa de Valori București, a anunțat...

citește mai departe
Dezvoltatorul proiectului Cloud 9, din zona Aviației, are în plan un nou ansamblu de proporții în Capitală. Va ajunge la 900 de unități locative

Potrivit oficialilor companiei, lucrările de construcție la noul proiect sunt programate să înceapă până la finalul anului în curs. Grupul Akcent Development, activ pe piața imobiliară din Capitală pe...

citește mai departe