Accesul dificil la finanţare face ca, de multe ori, achiziţia unei locuinţe noi să depindă de vânzarea celei vechi.
Dacă până acum târgurile imobiliare erau orientate în exclusivitate către piaţa locuinţelor noi, toamna aceasta aduce o schimbare. „Vom avea, în premieră la Timon, pe lângă cele 100 de proiecte rezidenţiale noi, peste 4.000 de apartamente vechi, astfel încât vizitatorii să îşi facă o imagine de ansamblu şi să aibă, în sfârşit, posibilitatea să aleagă locuinţa cea mai bine adaptată nevoilor şi puterii lor de cumpărare”, spune Vlad Vlăsceanu, directorul Târgului Imobiliar Naţional (Timon), eveniment ce va avea loc săptămâna viitoare.
Organizatorul a motivat această decizie prin faptul că 65% dintre cei care îşi doresc să cumpere o locuinţă nouă pot face acest lucru de-abia după vânzarea celei vechi. „Avem informaţii că majoritatea dezvoltatorilor imobiliari lucrează cu brokeri care să faciliteze acest tip de tranzacţii. În condiţiile în care creditarea suferă, băncile nefiind dispuse să acorde prea uşor credite şi astfel îngreunează situaţia, vânzarea locuinţei vechi pentru a finanţa cumpărarea uneia noi devine extrem de importantă”, subliniază Vlăsceanu.
Orice tranzacţie aduce un flux financiar necesar
Vânzătorii de locuinţe noi nu văd în promovarea celor vechi în cadrul târgului o problemă. „Mulţi dintre clienţii Be Igloo au cumpărat locuinţele scoase de noi la vânzare după ce au vândut locuinţa veche”, spune Nimrod Zvik, directorul de marketing al Be Igloo (organizaţia de vânzări a fondului norvegian de investiţii România Invest). Acesta este de părere că vânzarea de apartamente vechi poate fi benefică pentru piaţă, prin alimentarea acesteia cu un flux financiar important. La rândul său, Alina Necula, director de marketing în cadrul Adama, consideră că promovarea locuinţelor vechi este benefică şi din punctul de vedere al dezvoltatorilor, dat fiind că, în unele cazuri, diferenţa de preţ dintre cele două categorii de locuinţe poate fi destul de redusă.