Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
27 feb. 2015

Caut chirie pentru business! 8 sfaturi pentru selecția și transformarea unui apartament în sediu de firmă

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare, Sfaturi, Chiriaşi

Într-o locuință la bloc poți înființa nu doar un magazin sau un salon de înfrumusețare, ci și un birou notarial sau un cabinet de avocatură.

Datorită raportului bun între suprafață și preț, locuințele bicamerale pot fi considerate cele mai populare pe segmentul închirierilor de apartamente. Acest fapt se aplică nu doar celor aflați în căutarea unei locuințe, ci și acelora care vor să deschidă o (mică) afacere. „Cel puțin în faza de start-up, oferta de apartamente cu două camere de închiriat reprezintă cea mai avantajoasă opțiune pentru specialiștii profesiilor liberale și pentru antreprenori în ceea ce privește amenajarea de birouri”, sunt de părere reprezentanții companiei imobiliare Regatta. Potrivit acestora, o locuință bicamerală la bloc permite lejer funcționarea unor businessuri precum birou notarial, cabinet de avocatură, concepte de consultanță (audit, marketing, publicitate), firmă IT, salon de înfrumusețare sau magazin.

Iată câteva sfaturi de care ar trebui să ții cont în selecția și transformarea unui astfel de apartament într-un sediu de firmă:

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-images-key-hand-apartment-over-blue-sky-image30178089

1. Zona influențează imaginea!
Întrucât literatura de specialitate din domeniile marketingului și brandingului recomandă alegerea unor sedii care să reflecte identitatea, valorile și credibilitatea unui business, specialiștii Regatta sunt de părere că potrivite pentru fondarea unei firme sunt apartamentele situate în zone bine cotate ale orașului, chiar ultracentrale.

8. Accesul facil – un ingredient al succesului!
Chiar dacă afacerea pe care vrei s-o derulezi impune confidențialitatea, accesul facil către aceasta rămâne un element esențial pentru o colaborare fructuoasă cu viitorii clienți. Recomandate pentru închiriere sunt, așadar, apartamentele amplasate în blocuri stradale, o localizare mai retrasă riscând să descurajeze clientela.

3. Alege un apartament nemobilat!
Locuințele nemobilate sunt cele mai potrivite pentru un antreprenor, atât datorită chiriei mai mici, cât și faptului că permit o libertate deplină de amenajare a sediului, potrivit cu specificul și cerințele fiecărui tip de business. Chiar dacă apartamentul de două camere ce urmează a fi închiriat nu va avea o utilizare rezidențială, din același raționament, al imaginii și al credibilității, confortul și amenajarea spațiului nu sunt câtuși de puțin de neglijat, notează consultanții companiei.

4. Solicită acordul proprietarului!
Potrivit legislației în vigoare (civile și comerciale), pentru constituirea sediilor sociale sau a punctelor de lucru este necesar acordul proprietarului spațiului respectiv. Prin urmare, este necesar să menționezi destinația locuinței încă din faza de negociere, acest aspect urmând a fi inclus și în contract.

5. Atenție la blocurile noi!
Dacă intenționezi să închiriezi un apartament cu două camere într-un ansamblu rezidențial nou, va trebui ca, înainte de a semna contractul, să verifici dacă regulamentul interior adoptat de comunitatea de vecini permite astfel de exploatări pentru locuințele din cadrul proiectului.

6. Alege etajul în funcție de tipul afacerii!
Dacă ai în vedere o exploatare a proprietății ca spațiu comercial (pentru deschiderea unui magazin sau a unui salon de înfrumusețare), vei fi limitat, desigur, la oferta de locuințe situate la parterul blocurilor. Pentru amenajarea unui birou sau punct de lucru însă, poți alege un apartament situat la orice etaj – păstrând însă în minte faptul că accesibilitatea rămâne un aspect important în colaborarea cu clienții.

7. Încheie contractul pe o perioadă mai lungă!
Atât reprezentanții profesiilor liberale, cât și antreprenorii sunt favorizați de menținerea unui sediu stabil, astfel încât recomandat ar fi să închei contractul de închiriere pe o perioadă de cel puțin un an, spun specialiștii Regatta.

8. Protejează-ți businessul!
Atunci când nu optezi pentru o clădire dedicată de birouri, responsabilitatea securizării, monitorizării și asigurării spațiului închiriat intră în responsablitatea ta, ca antreprenor.

Citește și: Satisfacția chiriei pe termen lung: 5 sfaturi de luat în seamă

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Sfaturi practice, când îți cauți chirie. Cheltuieli pe care nu trebuie să le treci cu vederea

Îți cauți pentru prima oară o chirie? Încearcă să nu subestimezi efortul financiar pe care trebuie să îl faci la început și nu uita să iei în calcul, măcar...

citește mai departe
Investește echilibrat și ține cheltuielile sub control. Recomandări de la CEO-ul unei companii de consultanță imobiliară din București

Nu sta cu toți banii cash pentru că în fiecare zi ei se pot devaloriza, mai bine investește echilibrat și ține costurile sub control. Acestea sunt doar câteva dintre...

citește mai departe
Cum găsești repede un chiriaș? Recomandările specialistului

Detaliile contează, atunci când îți pregătești locuința pentru închiriere, nu doar curățenia. Iar o locuință decorată cu gust poate câștiga detașat într-o competiție cu una care dispune de o amplasare...

citește mai departe
3 factori care te-ar ajuta să-ți renegociezi chiria iarna aceasta

Poți rediscuta termenii acordului încheiat dacă aceștia nu mai corespund realității. Locuiești în chirie de ceva timp și ți se pare că, dintr-un motiv sau altul, suma plătită în...

citește mai departe
„Portretul” unui cartier tot mai popular pentru chiriași

Printre avantajele acestei zone a Capitalei se numără accesul la metrou, dar și apropierea de parc și de marile clădiri moderne de birouri. Fie că ești un chiriaș aflat...

citește mai departe