Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
16 Mai 2011

Minus de 2 miliarde de dolari pe piaţa autohtonă a proprietăţilor comerciale

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 16 Mai 2011

Deficitul de refinanţare al României ar putea fi acoperit în doi-trei ani de funcţionare normală a pieţei de investiţii.

Devalorizarea activelor imobiliare (birouri, proiecte comerciale, dezvoltări industriale) reprezintă o reală problemă pentru cei care au făcut astfel de achiziţii în perioada de boom. Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă DTZ, România are o valoare absolută a deficitului de refinanţare de două miliarde de dolari, ceea ce reprezintă aproximativ 6% din totalul stocului investit. În funcţie de ponderea deficitului de refinanţare din totalul investiţiilor, România este a treia ţară după Irlanda (19%) şi Ungaria (8%). „Mare parte din deficitul de refinanţare de astăzi îşi are originea în activitatea de creditare din anii de boom ai pieţei imobiliare din România, când s-au acordat credite la valori mark to market”. Astfel, când piaţa s-a comprimat, deprecierea valorii de piaţă a garanţiilor a depăşit marja de siguranţă de 15-20% din evaluări”, explică Cristian Ustinescu, directorul departamentului de investiţii al DTZ Echinox. Acesta estimează că deficitul actual de refinanţare ar putea fi acoperit în decursul a doi-trei ani normali de creştere a pieţei de investiţii autohtone. Ustinescu oferă exemplul anului 2007, când valoarea cumulată a achizţiilor de active imobiliare s-a ridicat la circa două miliarde de euro.

În SUA, deficitul de refinanţare a ajuns la zero
La nivel global, situaţia arată ceva mai bine decât anul trecut. Astfel, potrivit datelor DTZ, deficitul global de refinanţare este preconizat să atingă un total de 202 miliarde de dolari pe parcursul următorilor trei ani (2011-2013). Acest nivel indică o diminuare cu 17% faţă de valoarea de 245 miliarde de dolari estimată în noiembrie 2010. Atât Europa, cât şi America de Nord au resimţit scăderi la acest capitol. În Statele Unite, spre exemplu, deficitul de refinanţare este estimat în prezent la zero, de la o valoare anterioară de 49 miliarde de dolari. În Europa, acest indicator a scăzut într-un moderat, cu doar 8 miliarde de dolari, până la 109 miliarde de dolari. Pe un trend ascendent al deficitului de refinanţare s-a situat regiunea Asia Pacific, aceasta înregistrând o creştere de 14 miliarde de dolari, până la 84 miliarde de dolari.

Potrivit datelor DTZ, deficitul actual de refinanţare existent la nivel global este acoperit în mare parte de capitalul nou disponibil pentru investiţii în proprietăţi comerciale. Astfel, pentru următorii trei ani, există un capital disponibil pentru investiţii de 403 miliarde de dolari pe pieţele imobiliare comerciale. Această sumă reprezintă aproape dublul valorii de 202 miliarde de dolari a deficitului de refinanţare estimată pentru aceeaşi perioadă.

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
În contextul pandemiei, parcurile de retail au avut de câștigat în fața mallurilor

Mallurile au resimțit efectele închiderii magazinelor cu produse neesențiale, dar și a restaurantelor și cinematografelor. Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul...

citește mai departe
În cadrul ansamblului Dimri Residence va fi finalizată o clădire mixtă, de retail și birouri, în vara lui 2021

Imobilul va avea o suprafață de 7.000 de metri pătrați, peste 40% dintre spațiile comerciale disponibile aflându-se în discuții în vederea închirierii. Dezvoltatorul imobiliar Dimri Construction & Development, de...

citește mai departe
Dezvoltatorii se extind și în județele care duceau lipsă de proiecte comerciale moderne. Parcurile de retail, „pariul” momentului

În ciuda epidemiei de Covid-19, capitalele de județ sunt atractive pentru investitorii în proiecte de retail, datorită potențialului lor economic. Cel mai recent raport de piață realizat de compania...

citește mai departe
Românii n-au renunțat la cumpărături: aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari în T3 2020 față de 2019, în ciuda scăderii traficului în magazine

Evoluția celor doi indicatori relevă că, deși merg mai rar în magazine, consumatorii sunt dispuși să cheltuiască mai mult într-o singură „vizită”. Deși retailul a fost unul dintre cele...

citește mai departe
Cele mai recente livrări de pe piața de retail. La cât ajunge stocul autohton de asemenea spații

Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, piața de profil prezintă în continuare potențial de dezvoltare. În urma celor mai recente livrări de centre comerciale, stocul de retail modern din...

citește mai departe