Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
7 oct. 2020

Munca în sistem „hibrid”, de acasă și de la birou, o alternativă (și) post-Covid-19

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Sursă foto: Unsplash.com

Lucrul de la sediul firmei poate avea roluri multiple: de a menține spiritul de echipă, de a susține colaborarea între angajați, dar și pe cel de a potența creativitatea acestora.

Potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanță Colliers Internațional, multe companii au în plan să apeleze la munca de acasă și după epidemia de Covid-19 – intenția este de a avea un sistem de lucru „hibrid”, care să îmbine activitatea de la distanță cu prezența la birou pentru întreaga echipă. La chestionar au răspuns reprezentanți ai conducerii sau factori decidenți din 80 de companii cu activitate în diverse sectoare economice, având echipe de la câteva zeci până la mii de angajați.

Citește și:
Chiar dacă o vreme nu au lucrat de la sediu, 90% dintre chiriașii marilor clădiri de birouri și-au achitat la timp obligațiile contractuale

Lipsa unui spațiu de lucru dedicat, una dintre marile provocări ale muncii de acasă

Lucrul (exclusiv) de acasă afectează coeziunea echipelor

Chiar dacă în 58% dintre companii nivelul de productivitate a angajaților a rămas neschimbat în perioada în care s-a lucrat de acasă, iar 25% au observat chiar o îmbunătățire din acest punct de vedere, 80% dintre respondenți au întâmpinat diferite provocări asociate acestui mod de desfășurare a activității în ultimele luni. „Prelungirea pe termen nedefinit a modelului actual ar duce, foarte probabil, la o adâncire a efectelor asupra coeziunii și colaborării echipelor, precum și la dificultăți în menținerea culturii organizaționale. Prin urmare, respondenții la sondajul Colliers International mizează pe un model hibrid de lucru odată ce va trece epidemia de Covid-19, în care toți angajații vor reveni la birou și vor lucra 1-2 zile (53% din firme) sau chiar 3-4 zile (33%) pe săptămână de la distanță”, explică reprezentanții companiei. În acest context, redefinirea modului de lucru implică, pentru majoritatea companiilor, transformarea birourilor în „hub-uri” menite să susțină colaborarea, să potențeze creativitatea și să mențină spiritul de echipă.

„Oamenii simt nevoia să interacționeze, să comunice ușor atât între ei, cât și cu managerii, să lucreze în echipă și să aibă un cadru în care pot crea sinergii și pot face schimb de idei. Toate indiciile arată spre un sistem mixt de muncă, în care angajații să-și păsteze flexibilitatea și dinamica modului de lucru la distanță, iar biroul să devină un hub menit să susțină colaborarea în echipe și să accelereze creativitatea și spiritul în echipă.”

Dominique Bogdănaș, Associate Workplace Advisory, Colliers Internațional

 

Citește și:
A fost finalizată cea mai mare achiziție de birouri. E un record absolut pentru piața din România!

Colliers: Volumul investițiilor imobiliare din România s-a majorat în primul semestru din 2020, în ciuda pandemiei. Investitorii caută în continuare terenuri, inclusiv pentru proiecte rezidențiale

Spațiile de birouri își păstrează relevanța

Potrivit studiului realizat de compania de consultanță, deși există încă incertitudini privind modul în care vor lucra în viitor, cele mai multe companii au în plan să păstreze spațiul de lucru ocupat înainte de pandemie, în ideea de a-l reorganiza pentru a răspunde noului mod de desfășurare a activității. Doar o mică parte dintre respondenți se așteaptă să-și extindă biroul, ca urmare a angajărilor pe care le-au făcut sau urmează să le facă în perioada următoare. Există însă și companii care se așteaptă la o restrângere a spațiului de lucru în viitor, ca urmare a evoluției afacerilor în această perioadă.

„Relevanța birourilor va rămâne ridicată post coronavirus, iar cea mai mare parte a companiilor vor regândi biroul astfel încât să răspundă nevoilor generate de schimbarea modului de lucru. Mișcările vor fi graduale acolo unde sunt luate în calcul restrângeri, în funcție de data de expirare a contractelor în vigoare, iar spațiile care vor deveni disponibile pe piață vor fi cel mai probabil absorbite în timp. Bucureștiul este un oraș cu un stoc relativ mic de spații de birouri în raport cu populația, de câteva ori mai redus față de orașele occidentale și cu peste 50% sub Varșovia, de exemplu, iar diferența este și mai mare în cazul orașelor regionale, ceea ce indică mai degrabă loc de creștere a stocului de birouri pe termen mai lung.”

Sebastian Dragomir, Partner & Head of Office Advisory, Colliers International

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Spații de birouri de aproape 500.000 de metri pătrați se află în dezvoltare în cinci mari centre regionale. Au termene de predare până la finele lui 2021

Unii dezvoltatori, din București, Timișoara sau Iași, au început construcția unor noi proiecte chiar în această perioadă. Potrivit celor mai recente rapoarte de piață realizate de compania de consultanță...

citește mai departe
A fost finalizată cea mai mare achiziție de birouri. E un record absolut pentru piața din România!

Tranzacția a avut ca obiect mai multe active imobiliare de tip office și reprezintă aproximativ o treime din valoarea pieței de investiții imobiliare estimată pentru anul acesta. AFI Europe,...

citește mai departe
Studiu PwC: Patru din cinci directori de companii se așteaptă ca munca de la distanță să continue

Acest gen de activitate nu va înlocui lucrul de la birou – cele două variante vor fi, cel mai probabil, combinate, într-o manieră sau alta. Patru din cinci directori...

citește mai departe
Perspectivele imobiliarelor locale, în contextul COVID-19. Va accelera maturizarea pieței rezidențiale?

Provocările din domeniul sanitar pot avea și consecințe pozitive, în funcție și de modul în care vor fi gestionate. Ca orice altă sferă de activitate, domeniul eterogen al imobiliarelor...

citește mai departe
Planuri mari pentru Calea Victoriei: șapte noi clădiri de birouri, plus șase hoteluri. Investiţiile pot depăşi 300 de milioane de euro

În opinia specialiștilor, această zonă de prestigiu a Capitalei poate redeveni o destinație turistică și de afaceri de top la nivel european. Potrivit reprezentanților companiei de consultanţă imobiliară Cushman...

citește mai departe