Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
Alexander Bota a întrebat

acte necesare

publicat pe 15 ian. 2019 in categoria Cumpărători

Fiind cetatean german ,de ce acte am nevoie pentru a cumpara si intabula un apartament in Romania?

Oferă părerea ta:

Pentru a posta întrebări este necesar să fii autentificat.
Intră în contul tău sau crează-ți un cont nou pe imobiliare.ro

Sfaturi și păreri
1 răspuns de la experți 1 răspuns de la cititori
avatar
Martha Popa a răspuns:
16 ian. 2019
  • TOTAL HOUSE IMOB &SERVICES SRL
  • OWNER
  • Ploiesti

Buna ziua, fiind cetatean intr-un stat membru UE, beneficiati conform legislatiei Europene de aceleasi drepturi si metode de achizitie a unui bun imobil asemenea unui cetatean roman.Practic, din momentul din care identificati si plasati oferta de achizitie pentru imobil ,trebuie sa urmati aceeasi pasi ca si cetatenii Romaniei.Este important sa aveti carte de identitate valabila sau pasaport valabil , sa dispuneti de suma de bani necesara achizitiei ,destinația imobilului trebuie să fie aceea de reședință secundară*.

*) Reşedinţa persoanei fizice este în locul unde îşi are locuinţa secundară. Spre deosebire de domiciliu, reşedinţa este facultativă şi temporară. O persoană fizică poate avea o singură reședință pe teritoriul unui stat.,sa nu aveti opriri de la banca sau datorii catre bancile din Germania dar nici catre cele din Romania .cetățeanul străin care intenționează să vândă sau să cumpere un imobil în România fără a deține cod numeric personal românesc trebuie să obțină un număr de identificare fiscală (NIF) de la organul fiscal competent* din cadrul ANAF.
Astfel, NIF-ul este unul dintre actele necesare cetățeanului străin la notariat pentru a putea încheia un act de vânzare-cumpărare. Intrati pe ANAF.RO si vedeti de ce aveti dvs nevoie pt a obtine acel NIF.la vânzare, cumpărătorul străin va plăti aceleași taxe ca și un cetățean român.
De asemenea, documentele necesare încheierii actului de vânzare-cumpărare sunt, cu excepția necesității obținerii numărului de identificare fiscală(NIF ), aceleaşi ca şi pentru cetăţenii români şi îl privesc în principal pe vânzător. În calitate de cumpărător, cetățeanul străin va avea nevoie doar de documentul de identitate și de numărul de identificare fiscală si de un cont bancar in euro prin care sa poata face transferul de bani catre Romania .Un transfer interbancar cu sume mai mari va aparea in contul vanzatorului in general in 48 de ore .
Pentru ulterioarele obtineri ale actelor in care dvs sunteti proprietar pe imobilul cumparat ,trebuie in primul rand ca vechiul proprietar sa fi avut cadastru/intabulare si act de proprietate valabile si pe numele lor ,iar trecerea noilor proprietari in noile acte se va face de catra notarul de la care se si face tranzactia de vanzare cumparare initiala .Actele noi sosesc catre dvs aproximativ la 30 zile de la momentul preluarii imobilului.Oricum dvs pana atunci trebuie sa va puneti la punct cu acel NIF inainte de a demara procedurile de achizitie.

  • Rating răspuns -/-
  • 0 evaluări