Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
13 nov. 2012

Şi constructorii speră că anul viitor vor apărea mai multe proiecte noi

scris de Adriana Lefter in categoria Construcţii, Ştirea zilei

În perioada de recesiune, lucrările de renovare au fost „de bază” pentru mulţi jucători din această piaţă.

Pentru producătorii din construcţii care nu au fost angrenaţi în lucrări publice de amploare, ultimii ani au fost cu adevărat un test de supravieţuire şi de adaptare la noul context al crizei. Aceasta i-a făcut pe mulţi să se concentreze pe o nişă poate puţin luată în considerare în perioada de boom a pieţei imobiliare, atunci când proiecte noi – rezidenţiale, dar nu numai – răsăreau de la o zi la alta. „Renovările sunt lucrările care au susţinut constant piaţa în ultimii ani. Proiectele noi au fost rare şi de dimensiuni reduse. Comenzile din această direcţie au presupus construcţia unor locuinţe individuale, piscine sau mici blocuri de locuinţe, dar acestea nu au avut un volum considerabil, care să influenţeze mult evoluţia pieţei pe care activăm”, spune Daniel Guzu, proprietarul şi managerul companiei producătoare de materiale de construcţii Duraziv. Potrivit acestuia, pe parcursul lui 2012, o pondere covârşitoare – 90% – din produsele de finisaj comercializate de Duraziv au vizat lucrări de renovare, doar restul de 10% mergând spre proiecte noi.

În opinia lui Guzu, preponderenţa celui dintâi tip de lucrări se va menţine şi anul viitor, în absenţa unor ansambluri rezidenţiale de mari dimensiuni; totuşi, ar putea avea loc o creştere a ponderii vânzărilor către proiecte noi, în special în ultima parte a lui 2013. Speranţa managerului Duraziv într-o revigorare a pieţei rezidenţiale din Capitală pentru anul viitor nu este nefondată. Asta pentru că investitori prezenţi pe piaţa românească încă din perioada de boom se arată dispuşi să (re)înceapă lucrările la proiecte de amploare din zona Capitalei, chiar dacă dezvoltarea acestora va avea loc pe etape, în funcţie de evoluţia vânzărilor. Aici poţi vedea mai multe detalii.

Interes crescut pentru produsele de calitate
Dincolo de amânarea multor proiecte imobiliare şi, implicit, reducerea activităţii din construcţii, criza a avut şi efecte pozitive. Unul dintre acestea este schimbarea comportamentului de cumpărare al clienţilor. Pe de o parte, tot mai multe firme au început să solicite sisteme complete de termoizolaţii, hidroizolaţii sau placări. Există însă o diferenţă şi în ceea ce priveşte calitatea materialelor solicitate. „Comenzile către proiecte noi au avut mai multe particularităţi. În primul rând, în această direcţie a crescut interesul pentru produsele speciale. Sunt solicitaţi adezivii de clasă superioară şi cu performanţe ridicate, precum şi produsele dedicate sistemelor de hidroizolaţie. Acestea din urmă sunt foarte cerute datorită faptului că sunt mortare uşor de aplicat şi au performanţe superioare altor produse din această categorie”, explică proprietarul Duraziv.

Cu ce îşi renovează românii casele
Cât despre preferinţele utilizatorilor finali în materie de produse pentru finisaje, pot fi distinse două categorii. „În primul rând, a existat o cerere foarte mare pentru produse foarte ieftine, factorul calitate fiind de multe ori omis. De asemenea însă, a existat şi o categorie de clienţi foarte atenţi la calităţile şi caracteristicile produselor achiziţionate”, spune Daniel Guzu. Potrivit acestuia, compania pe care o conduce şi-a concentrat creşterea tocmai pe această a doua categorie de clienţi. Cel mai bine vândute produse către proiectele de renovare în 2012 au rămas adezivii pentru polistiren, tencuielile decorative, gleturile, adezivii pentru placări şi vopselele lavabile.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Dezvoltatorii ansamblului Parcului20, din nordul Capitalei, pregătesc a doua fază de construcție. Au în plan alte cinci proiecte, de circa 2.000 de unități – și mai caută terenuri

Compania are, pe termen mediu, un buget de investiții de 200 de milioane de euro alocat pentru dezvoltări imobiliare în București. Cordia România, companie membră a grupului maghiar Futureal,...

citește mai departe
AVANERA: peste 500 de locuințe noi pentru suceveni, în centrul administrativ al orașului (P)

Lucrările de construcție sunt programate să înceapă în perioada imediat următoare, iar apartamentele sunt deja disponibile pentru a fi (pre)contractate. Situat în centrul administrativ al oraşului Suceava, pe Strada...

citește mai departe
Lake House 2: o iniţiativă imobiliară marca Mircea Lucescu (P)

Dincolo de localizarea favorabilă (în zona Lacul Morii), ansamblul imobiliar se distinge prin designul său futurist, dar și prin facilitățile de top oferite viitorilor locatari. Toată lumea îl cunoaşte...

citește mai departe
Piața rezidențială din România, între presiunea pe preț și nevoia de calitate

În opinia acestui dezvoltator, pe piața locală există un foarte mare potențial pentru construcția de locuințe de calitate, mai ales pe fondul noilor reglementări în materie de sustenabilitate. Nu...

citește mai departe
A început construcția celui de-al doilea turn de apartamente din XCity Towers, Timișoara. La finalizare va avea aproape 1.000 de unități

Prima clădire, aflată în curs de finalizare, este vândută aproape în totalitate, în vreme ce, din cea de-a doua, 30% din apartamente au fost deja precontractate. Dezvoltatorul imobiliar autohton...

citește mai departe