Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
17 dec. 2012

2012, anul contrastelor pe piaţa de birouri: livrări slabe vs. preînchirieri-record

scris de Adriana Drăgușin in categoria Ştiri imobiliare

Volumul de spaţii office finalizate este similar cu cel din 2011.

Potrivit estimărilor companiei de consultanţă DTZ Echinox, volumul total de spaţii de birouri livrate în 2012 în Capitală va atinge aproximativ 92.000 de metri pătraţi până la finele anului. Acest nivel este similar cu cel înregistrat la sfârşitul lui 2011 (respectiv 90.000 de metri pătraţi), acesta fiind considerat anul cu cel mai scăzut volum de livrări de după 2004 încoace.
La finalul celui de-al treilea trimestru al anului, stocul office din Bucureşti se ridica la circa 1,93 milioane de metri pătraţi. Cele mai importante clădiri finalizate de la începutul lui 2012 au fost: Bucharest Tower Center (21.300 de metri pătraţi), sediul UniCredit Ţiriac (15.000 de metri pătraţi) şi prima fază din AFI Business Park (13.700 de metri pătraţi – foto).

Revine încrederea chiriaşilor?
În primele nouă luni din acest an au avut loc tranzacţii de închiriere cu un volum total de 131.000 de metri pătraţi, potrivit datelor DTZ Echinox. Cele mai multe dealuri au fost încheiate în zonele de vest şi centru-nord ale capitalei. Un record – pozitiv de data aceasta – a fost atins pe un segment afectat profund de perioada de recesiune. “Anul 2012 a fost anul cu cele mai multe tranzacţii de preînchiriere de spaţii cu destinaţie de birouri (anunţate şi semnate), de la începutul crizei şi până în prezent. Pentru următorii doi ani sunt anunţate noi livrări care vor însuma circa 140.000 de metri pătraţi, dezvoltate în zonele de centru-nord şi vest ale capitalei, astfel încât estimăm că numărul tranzacţiilor de pre-inchiriere va creşte. Remarcăm în piaţă o tendinţă de consolidare şi extindere a companiilor multinaţionale care se va concretiza prin închirierea unor spaţii în proiecte noi, localizate în zone uşor accesibile”, subliniază Mădălina Cojocaru, directorul departamentului de birouri din cadrul DTZ Echinox.

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe