Dezvoltatorii de pe acest segment iau în vizor cu precădere zona de vest a ţării, adresându-se în special furnizorilor din domeniul auto.
Pentru anul în curs, investiţiile în dezvoltarea de spaţii industriale s-au situat la un nivel redus, fiind construite doar proiecte la cerere, au arătat participanţii la Conferinţa Internaţională de Logistică & Supply Chain. Furnizorii din industria auto au demarat cele mai multe astfel de construcţii, aceştia îndreptându-se spre zona de vest a ţării, spre oraşe precum Timişoara, Arad sau Oradea. „Vorbim despre proiecte de spaţii logistice customizate şi de mici dimensiuni, adaptate la specificul industriei de piese auto. Nu vorbim despre dezvoltarea de parcuri logistice mari. Astfel de proiecte sunt dezvoltate cu precădere în zona de vest a ţării, profitând de proximitatea graniţei cu Ungaria”, explică Irina Iliescu, senior consultant în cadrul departamentului industrial al Jones Lang LaSalle.
Un segment cu potenţial
În ciuda evoluţiei consemnate în 2011, este de aşteptat ca 2012 să aducă o schimbare. Reprezentanţii Asociaţiei Române de Logistică (ARILOG) estimează că investiţiile în acest sector se vor ridica anul viitor la ordinul zecilor de milioane de euro. „Segmentul logistic este unul cu potenţial foarte mare de dezvoltare în următorii ani, însă este strâns legat de evoluţia consumului intern. Cu toate acestea, transportatorii anunţă achiziţii de noi camioane, pe care mulţi dintre ei le utilizează în comunitatea europeană, investiţii în sisteme informatice, iar operatorii anunţă extinderea serviciilor către alte pieţe din regiune şi dezvoltarea de servicii în conformitate cu cerinţele clienţilor din ce în ce mai sofisticaţi. Sunt perspective foarte bune pentru anul următor şi investiţiile vor avea un trend ascendent, prin apariţia de noi contracte de servicii logistice ce vor deservi mai multe ţări din zonă”, a subliniat Adriana Pălăşan, vicepreşedintele ARILOG.