Importurile de gresie şi faianţă de peste Dunăre se ridică în momentul de faţă la un nivel de 20% din total.
La amenajarea locuinţei, românii se dovedesc mult mai precauţi comparativ cu anii trecuţi. Asta se vede din plin şi când vine vorba de alegerea plăcilor ceramice folosite în acest proces. În momentul de faţă, unul din cinci români cumpără gresie şi faianţă bulgăreşti, în vreme ce, în luna iulie a anului trecut, importurile de plăci ceramice de peste Dunăre erau nesemnificative ca volum. Potrivit unui studiu realizat de Institutul Naţional de Statistică (INS), o cincime din totalul importurilor de plăci ceramice din România este reprezentată de produse aduse din Bulgaria, de la fabricile companiei bulgare KAI Group. Odată cu intrarea oficială pe piaţă a producătorului KAI, importurile de la sud de Dunăre le-au egalat ca volum pe cele provenite din ţări precum Spania sau Italia.
Riscuri reduse la transport şi preţuri de producător local
Care sunt motivele pentru care tot mai mulţi români preferă produsele bulgăreşti? „Criza economică a determinat clienţii să acorde o mai mare atenţie procesului de selecţie a unui furnizor. Oamenii au căutat să elimine orice riscuri asociate importurilor de la mari distanţe, de tipul timpilor mari de livrare, costurilor de transport ridicate sau al incertitudinilor privind diferiţi producători, ca urmare a problemelor economice din ţara de origine”, subliniază Cătălin Rotaru, Country Manager KAI România. Pe lângă distanţa mică până la cea mai apropiată unitate de producţie a KAI şi pachetele de produse şi servicii oferite, strategia de preţuri accesibile practicată de companie contribuie substanţial la atragerea clienţilor români.
De la începutul acestui an, KAI Ceramics şi-a majorat cota de piaţă cu 5%. În acest moment, compania bulgară deţine o pondere de 15% din volumul vânzărilor totale de plăci ceramice de pe piaţa autohtonă, mixul de produse comercializat având o contribuţie semnificativă la evoluţia companiei bulgare la nivel local. Piaţa românească de gresie şi faianţă este evaluată în acest moment la un volum de 23-25 milioane de metri pătraţi, potrivit datelor companiei.