Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
24 feb. 2012

Cât cheltuieşte o companie pentru spaţiul alocat fiecărui angajat?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Comparativ cu alte capitale central-est-europene, costurile de ocupare pentru birourile bucureştene sunt semnificativ mai scăzute.

Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă DTZ Echinox, spaţiul mediu de birouri ocupat de un angajat în Bucureşti se ridică la 11 metri pătraţi. Ţinând cont de faptul că, pentru o clădire de clasa A, costurile totale de ocupare se ridică la 23 de euro pe metru pătrat pe lună (dintre care 19 euro reprezintă chiria, iar 4 euro alte cheltuieli), rezultă că, pentru suprafaţa ce revine fiecărui angajat, o companie plăteşte 253 de euro pe lună. Spre comparaţie, în Budapesta, acest cost se ridică la doar 226,8 euro pe lună, deşi suprafaţa la care se face raportarea este mai mare, respectiv 12,6 metri pătraţi per angajat. Costuri semnificativ mai mari decât în Bucureşti trebuie să plătească angajatorii din Praga – 395,16 euro pe lună – şi cei din Varşovia – 384 de euro pe lună. Aceste diferenţe se datorează atât spaţiului mai mare alocat fiecărui angajat în cele două capitale europene, cât şi chiriilor mai mari practicate pe pieţele office locale. Mădălina Cojocaru, directorul departamentului de birouri din cadrul DTZ Echinox, remarcă faptul că tendinţa de consolidare şi eficientizare a spaţiilor de birouri ocupate – ce poate fi observată pe pieţele internaţionale – începe să se facă simţită şi în România, mai ales în Bucureşti. „Vom vedea în anii ce urmează o rafinare a criteriilor de selecţie a sediilor de birouri. Valoarea chiriei pe metrul pătrat va deveni mai putin relevantă şi o atenţie sporită va cădea asupra detaliilor precum gradul de utilizare a spaţiului, cuantumul cheltuielilor de întreţinere etc.”, spune reprezentanta DTZ.

Citeşte şi Topul celor mai „scumpe” birouri din lume. Unde se situează România

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cushman & Wakefield Echinox estimează că cererea de spații de birouri din Bucureşti se va majora cu 20-30% în 2021

Anul trecut, situația din domeniul sanitar a determinat cea mai mare parte a companiilor să implementeze lucrul de la distanță pe scară largă. Pe fondul Covid-19, volumul de spații...

citește mai departe
Comerțul online impulsionează și cererea de spații de birouri

Un domeniu de activitate de nișă s-a dezvoltat puternic în ultimul an, în detrimentul unor sectoare economice. Pe fondul pandemiei de Covid-19, comerțul online a prins un foarte mare...

citește mai departe
Împrumut de 50 milioane de euro pentru dezvoltarea unei clădiri de birouri în cadrul ansamblului multifuncțional One Floreasca City

Finanțarea obținută urmează a fi utilizată pentru a finaliza investiția, dar și pentru a refinanța costurile de construcție anterioare ale One Tower. Banca pentru Comerț și Dezvoltare a Mării...

citește mai departe
Investițiile în active imobiliare autohtone s-au majorat cu 40% în 2020 față de 2019

O tranzacție având ca obiect mai multe imobile de birouri, cea mai mare încheiată vreodată pe piața office locală, a reprezentat aproximativ o treime din volumul investițional total. În...

citește mai departe
În București, cererea de birouri a consemnat o revenire semnificativă la finalul anului trecut

Totalul spațiilor tranzacționate în ultimele trei luni din 2020 a reprezentat cel mai mare volum trimestrial din întregul an. Potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox,...

citește mai departe