Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
24 feb. 2012

Cât cheltuieşte o companie pentru spaţiul alocat fiecărui angajat?

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare

Comparativ cu alte capitale central-est-europene, costurile de ocupare pentru birourile bucureştene sunt semnificativ mai scăzute.

Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă DTZ Echinox, spaţiul mediu de birouri ocupat de un angajat în Bucureşti se ridică la 11 metri pătraţi. Ţinând cont de faptul că, pentru o clădire de clasa A, costurile totale de ocupare se ridică la 23 de euro pe metru pătrat pe lună (dintre care 19 euro reprezintă chiria, iar 4 euro alte cheltuieli), rezultă că, pentru suprafaţa ce revine fiecărui angajat, o companie plăteşte 253 de euro pe lună. Spre comparaţie, în Budapesta, acest cost se ridică la doar 226,8 euro pe lună, deşi suprafaţa la care se face raportarea este mai mare, respectiv 12,6 metri pătraţi per angajat. Costuri semnificativ mai mari decât în Bucureşti trebuie să plătească angajatorii din Praga – 395,16 euro pe lună – şi cei din Varşovia – 384 de euro pe lună. Aceste diferenţe se datorează atât spaţiului mai mare alocat fiecărui angajat în cele două capitale europene, cât şi chiriilor mai mari practicate pe pieţele office locale. Mădălina Cojocaru, directorul departamentului de birouri din cadrul DTZ Echinox, remarcă faptul că tendinţa de consolidare şi eficientizare a spaţiilor de birouri ocupate – ce poate fi observată pe pieţele internaţionale – începe să se facă simţită şi în România, mai ales în Bucureşti. „Vom vedea în anii ce urmează o rafinare a criteriilor de selecţie a sediilor de birouri. Valoarea chiriei pe metrul pătrat va deveni mai putin relevantă şi o atenţie sporită va cădea asupra detaliilor precum gradul de utilizare a spaţiului, cuantumul cheltuielilor de întreţinere etc.”, spune reprezentanta DTZ.

Citeşte şi Topul celor mai „scumpe” birouri din lume. Unde se situează România

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Spații de birouri de aproape 500.000 de metri pătrați se află în dezvoltare în cinci mari centre regionale. Au termene de predare până la finele lui 2021

Unii dezvoltatori, din București, Timișoara sau Iași, au început construcția unor noi proiecte chiar în această perioadă. Potrivit celor mai recente rapoarte de piață realizate de compania de consultanță...

citește mai departe
A fost finalizată cea mai mare achiziție de birouri. E un record absolut pentru piața din România!

Tranzacția a avut ca obiect mai multe active imobiliare de tip office și reprezintă aproximativ o treime din valoarea pieței de investiții imobiliare estimată pentru anul acesta. AFI Europe,...

citește mai departe
Studiu PwC: Patru din cinci directori de companii se așteaptă ca munca de la distanță să continue

Acest gen de activitate nu va înlocui lucrul de la birou – cele două variante vor fi, cel mai probabil, combinate, într-o manieră sau alta. Patru din cinci directori...

citește mai departe
Perspectivele imobiliarelor locale, în contextul COVID-19. Va accelera maturizarea pieței rezidențiale?

Provocările din domeniul sanitar pot avea și consecințe pozitive, în funcție și de modul în care vor fi gestionate. Ca orice altă sferă de activitate, domeniul eterogen al imobiliarelor...

citește mai departe
Planuri mari pentru Calea Victoriei: șapte noi clădiri de birouri, plus șase hoteluri. Investiţiile pot depăşi 300 de milioane de euro

În opinia specialiștilor, această zonă de prestigiu a Capitalei poate redeveni o destinație turistică și de afaceri de top la nivel european. Potrivit reprezentanților companiei de consultanţă imobiliară Cushman...

citește mai departe