Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
24 feb. 2012

Cât cheltuieşte o companie pentru spaţiul alocat fiecărui angajat?

scris de Adriana Drăgușin in categoria Ştiri imobiliare

Comparativ cu alte capitale central-est-europene, costurile de ocupare pentru birourile bucureştene sunt semnificativ mai scăzute.

Potrivit unui raport realizat de compania de consultanţă DTZ Echinox, spaţiul mediu de birouri ocupat de un angajat în Bucureşti se ridică la 11 metri pătraţi. Ţinând cont de faptul că, pentru o clădire de clasa A, costurile totale de ocupare se ridică la 23 de euro pe metru pătrat pe lună (dintre care 19 euro reprezintă chiria, iar 4 euro alte cheltuieli), rezultă că, pentru suprafaţa ce revine fiecărui angajat, o companie plăteşte 253 de euro pe lună. Spre comparaţie, în Budapesta, acest cost se ridică la doar 226,8 euro pe lună, deşi suprafaţa la care se face raportarea este mai mare, respectiv 12,6 metri pătraţi per angajat. Costuri semnificativ mai mari decât în Bucureşti trebuie să plătească angajatorii din Praga – 395,16 euro pe lună – şi cei din Varşovia – 384 de euro pe lună. Aceste diferenţe se datorează atât spaţiului mai mare alocat fiecărui angajat în cele două capitale europene, cât şi chiriilor mai mari practicate pe pieţele office locale. Mădălina Cojocaru, directorul departamentului de birouri din cadrul DTZ Echinox, remarcă faptul că tendinţa de consolidare şi eficientizare a spaţiilor de birouri ocupate – ce poate fi observată pe pieţele internaţionale – începe să se facă simţită şi în România, mai ales în Bucureşti. „Vom vedea în anii ce urmează o rafinare a criteriilor de selecţie a sediilor de birouri. Valoarea chiriei pe metrul pătrat va deveni mai putin relevantă şi o atenţie sporită va cădea asupra detaliilor precum gradul de utilizare a spaţiului, cuantumul cheltuielilor de întreţinere etc.”, spune reprezentanta DTZ.

Citeşte şi Topul celor mai „scumpe” birouri din lume. Unde se situează România

Postează-ți părerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

S-ar putea să te mai intereseze și
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Piața birourilor din București, la un an după declanșarea pandemiei de Covid-19

Potrivit estimărilor uneia dintre marile companii de consultanță de pe piața locală, o pondere scăzută dintre angajați lucrează permanent la sediul firmei în momentul de față. Activitatea de închiriere...

citește mai departe
8 din 10 angajați au așteptarea de a lucra într-un mediu sănătos. Certificarea clădirilor de birouri, o necesitate?

Garantarea unor condiții de lucru corespunzătoare constituie un avantaj competitiv pentru angajatori în strategia de atragere și retenție a talentelor. Aproape 96% dintre angajații români consideră că standardele care...

citește mai departe
Griffes: Semne puternice de revenire pentru închirierile de birouri din Capitală în T2 2021. Avans de 80% estimat la capitolul livrări față de 2020

O creștere a numărului de semnări de contracte noi pe piața de birouri a început să se resimtă la începutul sezonului estival. Cel de-al doilea trimestru al anului în...

citește mai departe
Achiziții de active imobiliare în valoare de 300 de milioane de euro în S1 2021. „România continuă să ofere printre cele mai atractive randamente din regiune”

Potrivit consultanților Cushman & Wakefield Echinox, tranzacțiile încheiate în prima jumătate a anului au fost susținute de apetitul pentru birouri al investitorilor austrieci. Valoarea totală a tranzacțiilor cu active...

citește mai departe