Vânzări
Închirieri
Află rapid răspunsul la orice întrebare despre piața imobiliară
Introdu minim 3 caractere
Caută în
17 Noiembrie 2011

Costurile de ocupare pentru spaţiile logistice din Bucureşti, printre cele mai mici din Europa

scris de Adriana Lefter in categoria Ştiri imobiliare
Ultima actualizare: 17 Noiembrie 2011

Tarifele scăzute practicate de proprietarii autohtoni se explică prin stocul ridicat, precum şi prin scăderea cererii, în contextul incertitudinilor economice.

Capitala României se înscrie pe lista celor mai accesibile destinaţii pentru ocupanţii de spaţii logistice. Potrivit unui raport de piaţă realizat de compania de consultanţă DTZ, pe parcursul acestui an chiriaşii din Marsilia, Bruxelles, Antwerp, Lyon, Budapesta şi Bucureşti au beneficiat de cele mai mici costuri de ocupare pentru acest tip de proprietăţi la nivel european. Astfel, costurile de ocupare din cadrul dezvoltărilor industriale din Bucureşti au rămas la un nivel redus în 2011 – o medie de 57,6 de euro pe metru pătrat pe an. Această situaţie se explică prin existenţa unui stoc important de spaţii disponibile, precum şi a cererii slabe şi perspectivelor economice incerte.

În contrapunct, Londra Heathrow rămâne una dintre cele mai scumpe destinaţii logistice, urmată fiind de Oslo şi sud-estul Angliei. Chiriaşii din Frankfurt, Lyon şi London Heathrow au resimţit cele mai semnificative creşteri ale costurilor în 2011. În Frankfurt, spre exemplu, a avut loc o intensificare a cererii de spaţii de depozitare de tip prime, datorită pozitiei sale de principal nod de transport din regiune.

2012 şi 2013, ani favorabili pentru chiriaşi
Potrivit datelor DTZ, la nivel european, costurile totale de ocupare pentru spaţiile logistice au înregistrat o scădere medie de 1,4%, evoluţie determinată de contextul economic incert. „Creşterea costurilor de ocupare se aşteaptă să fie slabă în 2012, prezentându-se numeroase oportunităţi pentru chiriaşii care urmăresc să-şi îmbunătăţească condiţiile înainte de 2014, când preconizăm o creştere mai susţinută. Estimăm că pieţele europene în ansamblul lor vor avea o creştere medie de 1,5% pe an până în 2016. Există totuşi o divergenţă între costurile înregistrate pe diverse pieţe europene, ce ţine de diferenţele specifice între cerere şi stoc disponibil şi de profilul economic diferit al ţărilor”, spune Karine Woodford, şefa departamentului Occupier Research din cadrul DTZ.

Citeşte şi 2011, un an-record pentru închirierile de spaţii industriale. Ce frânează totuşi cererea?

Postează-ți părerea

Your email address will not be published. Required fields are marked *

S-ar putea să te mai intereseze și
România, printre țările din ECE care au încheiat anul pe plus la capitolul investiții imobiliare

Deși în primul semestru volumul achizițiilor s-a situat sub nivelul din 2020, piața a recuperat puternic în a doua jumătate a anului. România, Polonia și Slovacia sunt țările din...

citește mai departe
Cum au evoluat investițiile în activele imobiliare autohtone în S1 2021

Cea mai mare tranzacție înregistrată până acum în acest an a avut loc în trimestrul al treilea, pe piața de birouri din Capitală. Valoarea totală a investițiilor în activele...

citește mai departe
Volumul de spații logistice și industriale închiriate s-a majorat cu o cincime în S1 2021. „Majoritatea dezvoltatorilor sunt activi, având proiecte în derulare”

Atât din punctul de vedere al tranzacțiilor de închiriere, cât și din cel al livrărilor, Bucureștiul deține o cotă de peste 50% din piața de profil. În prima jumătate...

citește mai departe
2020, un vârf în materie de investiții imobiliare. Previziunile pentru 2021

Ponderea covârșitoare a activității de tranzacționare a fost generată, anul trecut, de segmentul de birouri. Potrivit unui raport de piață publicat de compania de consultanță Colliers, anul 2020 a...

citește mai departe
Creștere accelerată pe piața de spații logistice și industriale în 2020

Contextul pandemiei a determinat o intensificare a cererii de asemenea spații, atât pe segmentul de închirieri, cât și pe cel al noilor dezvoltări. Piața locală a spațiilor logistice și...

citește mai departe